Jump to content

guldens of euro's?


Tupac A. Shakur

guldens of euro's....welke vind je het beste betaalmiddel  

28 leden hebben gestemd

  1. 1. guldens of euro's....welke vind je het beste betaalmiddel

    • oude nederlandse gulden
      14
    • euro
      14


Recommended Posts

  • Reacties 43
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Tupac A. Shakur

    8

  • Lantyz

    7

  • The Outlaw

    4

  • Tim14

    2

Ik ben nu al helemaal gewent geraakt aan de Euro.

Dus heb ik ook veel liever de Euro.

De Euro ziet er ook veel mooier uit dan de Gulden.

En de Euro is ook handiger , want je kan er in andere landen mee betalen en dat kon niet met de gulden.

En de Euro is ook leuk om te verzamelen want elk land heeft zijn eigen Euro.

Dus doe mij maar lekker de Euro , daar ben ik veel blijer mee.

@-Tupac A. Shakur : Welk betaalmiddel heb jij dan liever?

Bewerkt: door Mazzeltje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben nu al helemaal gewent geraakt aan de Euro.

Dus heb ik ook veel liever de Euro.

De Euro ziet er ook veel mooier uit dan de Gulden.

En de Euro is ook handiger , want je kan er in andere landen mee betalen en dat kon niet met de gulden.

En de Euro is ook leuk om te verzamelen want elk land heeft zijn eigen Euro.

Dus doe mij maar lekker de Euro , daar ben ik veel blijer mee.

@-Tupac A. Shakur : Welk betaalmiddel heb jij dan liever?

de euro ziet er wel leuk en schatig uit maar het heeft ons niet veel goeds gedaan :( :angry:

@-Tupac A. Shakur : Welk betaalmiddel heb jij dan liever?

de stome euro heef ons een resecie bezorgd <_< :angry:

alles giganties duur en de gezinnen met weinig inkomen lIJden er het ergst onder :angry:

het is een paar dagen gelden op het nieuws gezegt dat de mensen met een laag inkomen veel geld te kort komt voor de ''niet noodzakelijke''dingen zoals huisdieren,kado's etc..

de regering had toch en '' meevallertje''(veele 10 talle miljoenen) van de hooge olie/gas prijzen

en wisten niet waar ze het aan uit moesten geven <_< ze zijn het de gezinnen met weinig inkomen eigenlijk verplicht om geld van die meevaller aan hun te geven,

omdat door de resecie de regering hun in slechte tijden heeft laten leven

verdienen hun ook een grote meevaller. :hehe:

bij de introductie van de euro werd er gezegt:

''prijzen gaan niet omhoog en er word op gecontroleerd op prijs verhogingen''

''De beurs zal niet massaal gaan inzakken''

al dat financiele gedoe met die euro(lagere beurs,hoge prijzen) :angry:

nee,heb liever de oude euro :rolleyes:

@Lantyzkijken of we nu wel op 1 lijn liggen :rolleyes:

Bewerkt: door Tupac A. Shakur
Link to comment
Delen op andere websites

de stome euro heef ons een resecie bezorgd  <_<  :angry:

Voor de duidelijkheid: de economische teruggang is al sinds 1999. De euro is pas een betaalmiddel vanaf 2002.

Daarnaast blijven mensen de prijzen vergelijken met gulden prijzen, alleen zijn die prijzen dus ook al 3 jaar oud. Een universieteit heeft vorug jaar berekent dat de supermarktprijzen normaal gestegen zijn.

Onder de gulden was alles nu ook een stuk duurder geworden.

Een ander punt waardoor een bepaalde groep mensen het niet breed heeft is mi. het lening verhaal. Een lening afsluiten om een te dure nieuwe TV te kopen waar je dus kennelijk het geld niet voor hebt. En dan na een jaar erachter komen dat zo'n lening toch niet zo'n heel goed idee was... tja, gek he! Had dan maar een goedkope 2e hands TV gekocht.

Het gaat heel slecht met de economie (althans, volgens de media), maar we hebben toch 10 euro per inwoner aan Azie gegeven (niety dat dat slecht is, maar kennelijk kan dat wel) en we hebben vorig jaar een recordbedrag op de bank gehad. Om die economie op gang te doen moet geld rollen en niet stil liggen :-)

PS: ik ben voor de euro. Ideaal om in heel Europa met 1 munt te kunnen betalen.

Link to comment
Delen op andere websites

De Mark!!!!!!! (o voor jullie de gulden)

in DLD is de werkloosheid mede veroorzaakt door de euro, oke ze willen 1 wettig betaalmiddel maar als dat ten koste gaat van de mensesn die daardoor hun werk verliezen dan gaat dat mij een beetje ver, ik wil de Mark terug, dat zorgde voor een beetje nationaal gevoel, nou moeten we dat met de rest van Europa gaan delen <_<

Link to comment
Delen op andere websites

De euro. Één betaalmiddel in Europa is inderdaad ideaal.

De euro is een enorme zondebok voor alle economische tegenvalletjes die we ineens tegengekomen zijn toen de aandacht erop gevestigd werd.

(bovendien; Als de prijzen ongemerkt iets opgekrikt zijn door de winkeliers met de invoering van de euro, dan zouden we dat opnieuw krijgen als de gulden heringevoerd wordt, denk je niet? ;) )

Link to comment
Delen op andere websites

vraagje aan de mensen die voor euro kiezen!!

de euro

sinds 1999/2000 ging de economie al zakken(zoals BT al zei)

bij de invoering van de euro is de beurs nog verder gezakt

(de NL beurs meer als 100 punten sinds 1999/2000)

1 ouder gezinnen,gezinnen met een uitkering lijden enorm veel (meer als verwacht door de regering)

olie prijzen zijn gestegen tot ver boven de $50

huren gestegen,koopprijzen gestegen,belasting verhogingen,bezuinigen

allemaal omdat de economie gigantische is gezakt sinds de euro

Wat is er dan zo goed aan de euro behalve de ene pluspunt aan de euro''overal in europa met 1 muntsoort betalen''

dat is 1 pluspunt maar er zijn meer min dan plus punten

(ookal waren er meer dan 1 pluspunten door de eu banken)

wat vinden jullie er zo goed aan dan??ik snap het niet :blink:

oja ook vandaag op rtl z nieuws

duitsland heeft 11.000.000 werkloze :blink: dat komt door de slechte economie en de lage dollaren dure euro.

vandaag op rtl z nieuws werd er gezegt:''inkoop manager's index staat onder de 50 punten(wat het precies inhoud geen idee)

oftewel ze zijn slechte tijden voor dit en volgend jaar''

@lantyz;

ik denk dat de prijzen bij herintreden van de gulden niet veel zullen verschillen.

de euro is gebonden aan de hele europose economie en de internationale economie

als het daar slecht gaat(zoals nu) lijd de euro daar veel onder,met de gulden had je dat stukke minder.

De Nl beurs staat nu ergens op 4?? zoveel punten(rtl z nieuws)

de beurs stond voor de euro boven de 500 punten,

edit:btw deze poll moet eigenlijk ook gehouden worden(duurt nog wel een paar jaar)

als de economie wel goed is!!

Bewerkt: door Tupac A. Shakur
Link to comment
Delen op andere websites

De Mark!!!!!!! (o voor jullie de gulden)

in DLD is de werkloosheid mede veroorzaakt door de euro, oke ze willen 1 wettig betaalmiddel maar als dat ten koste gaat van de mensesn die daardoor hun werk verliezen dan gaat dat mij een beetje ver, ik wil de Mark terug, dat zorgde voor een beetje nationaal gevoel, nou moeten we dat met de rest van Europa gaan delen <_<

De Gulden, vanwege dat nationale gevoel, ik vind de euro zo standaard.

Denk je bijv. bij dollar meteen aan Amerika, maar er zijn nog tig andere landen (vaak arme) waar ze de dollar gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

De Mark!!!!!!! (o voor jullie de gulden)

in DLD is de werkloosheid mede veroorzaakt door de euro, oke ze willen 1 wettig betaalmiddel maar als dat ten koste gaat van de mensesn die daardoor hun werk verliezen dan gaat dat mij een beetje ver, ik wil de Mark terug, dat zorgde voor een beetje nationaal gevoel, nou moeten we dat met de rest van Europa gaan delen <_<

De Gulden, vanwege dat nationale gevoel, ik vind de euro zo standaard.

Denk je bijv. bij dollar meteen aan Amerika, maar er zijn nog tig andere landen (vaak arme) waar ze de dollar gebruiken.

HA B)

nog iemand, je bent een Nederlander geen europeaan je bent in nederlander geboren, dan wil jeje toch ook wel nederlands gebonden voelen, De gulden was iets van NL zelf, en nu moeten we het allemaal delen?

Link to comment
Delen op andere websites

Denk je bijv. bij dollar meteen aan Amerika, maar er zijn nog tig andere landen (vaak arme) waar ze de dollar gebruiken.

en die arme landen hebben het nu nog slechter door de lage dollar stand

en betere tijden zitten er nog steeds niet aan te komen ,helaas.

de euro is ingevoerd om van de EU in eenheid te maken,

en de referendum die komt(over een paar maanden)(ook om de EU een eenheid te maken)

werkt precies de verkeerde kant op

want die grondwet geeft grotere EU landen met meer inwoners meer macht en geld,

dan word het geen eenheid maar een oneerlijke eenheid.

(ik voorspel grote problemen als de grondwet in de eu word aangenomen,er komt waarschijnlijk een machtstijd door bv. gigantische veel nieuwe burgers toe te laten in de EU)

dit en de slechte economische geouwehoer,had van mij niet gehoeven,geef mij maar de nationale oude vertrouwde Nederlandse gulden

Link to comment
Delen op andere websites

De euro, omdat je er in heel Europa mee kunt betalen, en dat is een stuk makkelijker, want vroeger moest je geld omruilen en daar zaten weer transactie kosten aan verbonden. Heel irritant, maar er zit wel een nadeel aan. Je geeft veel meer geld uit dan bij de euro, nou dat is bij mij in ieder geval zo. En alles is een stuk duurder geworden.

Link to comment
Delen op andere websites

De euro, omdat je er in heel Europa mee kunt betalen, en dat is een stuk makkelijker, want vroeger moest je geld omruilen en daar zaten weer transactie kosten aan verbonden. Heel irritant, maar er zit wel een nadeel aan. Je geeft veel meer geld uit dan bij de euro, nou dat is bij mij in ieder geval zo. En alles is een stuk duurder geworden.

met de euro kan je het hele jaar door overal in de EU betalen

je gebruikt de euro alleen in nederland en als je naar het buiten land gaat in de EU

hoe vaak ga je nou naar het buirenland?1a2 x per jaar

vette hap :( ik vind de euro overbodig,het is alleen handig tijdens de vakantie.

die 1 a 2 x dat iemand naar het buitenland binnen de EU op vakantie gaat ga ik liever ff naar de bank.

je gebruik de euro alleen tijdens het rijzen in de EU,

ik vind de invoering van de euro geld en tijdverspilling

Edit:kan een mod een optie in de poll toevoegen??

''twijvel''voor de mensen die twijfelen zoals RTS

Bewerkt: door Tupac A. Shakur
Link to comment
Delen op andere websites

@lantyz;

ik denk dat de prijzen bij herintreden van de gulden niet veel zullen verschillen.

de euro is gebonden aan de hele europose economie en de internationale economie

Ik had het over winkeliers die de prijs opkrikken om de winst in eigen zak te steken (Een wijd-verspreid broodje-aap-verhaal na de invoering van de euro), niet over het marktmechanisme.

hoe vaak ga je nou naar het buirenland?1a2 x per jaar

vette hap :( ik vind de euro overbodig,het is alleen handig tijdens de vakantie.

die 1 a 2 x dat iemand naar het buitenland binnen de EU op vakantie gaat ga ik liever ff naar de bank.

Maar bijvoorbeeld ook bij alles wat geïn- en exporteerd wordt zijn er geen omrekeningskosten en -administratie nodig. Daar profiteren wij ook van. De handel heeft hier veel baat bij, dat was waar de euro in eerste instantie voor bedoeld was.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...