Jump to content

guldens of euro's?


Tupac A. Shakur

guldens of euro's....welke vind je het beste betaalmiddel  

28 leden hebben gestemd

  1. 1. guldens of euro's....welke vind je het beste betaalmiddel

    • oude nederlandse gulden
      14
    • euro
      14


Recommended Posts

De euro. Één betaalmiddel in Europa is inderdaad ideaal.

De euro is een enorme zondebok voor alle economische tegenvalletjes die we ineens tegengekomen zijn toen de aandacht erop gevestigd werd.

(bovendien; Als de prijzen ongemerkt iets opgekrikt zijn door de winkeliers met de invoering van de euro, dan zouden we dat opnieuw krijgen als de gulden heringevoerd wordt, denk je niet? ;) )

Lantyz je bent zo geniaal! :lol:

Jij hebt ook altijd gelijk ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 43
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Tupac A. Shakur

    8

  • Lantyz

    7

  • The Outlaw

    4

  • Tim14

    2

Ik ga voor de euro.

De euro is dan wel europees, maar ook weer nederlands.

Dit omdat elk land een gezicht op de euro mocht zetten(wij naturrlijk weer die saaie koniging).

De euro zorgt ook voor hele grote economische groei in europa. Want de euro is al zoveel waard dan de dollar terwijl dit vroeger omgekeerd was. Dit is 1 van de signalen die aangeeft dat het beter gaat.

De winkel prijzen zijn omhoog gegaan, maar dit kwam omdat er een recessie was in de economische groei toen de euro werd ingevoerd.

Ewoud

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga voor de euro.

De euro is dan wel europees, maar ook weer nederlands.

Dit omdat elk land een gezicht op de euro mocht zetten(wij naturrlijk weer die saaie koniging).

De euro zorgt ook voor hele grote economische groei in europa. Want de euro is al zoveel waard dan de dollar terwijl dit vroeger omgekeerd was. Dit is 1 van de signalen die aangeeft dat het beter gaat.

De winkel prijzen zijn omhoog gegaan, maar dit kwam omdat er een recessie was in de economische groei toen de euro werd ingevoerd.

Ewoud

groei??we zijn op economies gebied alleen maar gedaald :(

Link to comment
Delen op andere websites

groei??we zijn op economies gebied alleen maar gedaald :(

Dat ligt eraan met wat je het vergelijkt.

Gedaald ten opzichte van vorig jaar? Ja.

Gedaald ten opzichte van vijftig jaar geleden? Nee.

ik vergelijk het met sinds de invoering van de euro

de beurs zakte al voor de invoering maar na de invoering was het met de economie 1 stap vooruit 2 stappen achteruit,dus een daling

Link to comment
Delen op andere websites

Die 1 en 2 centmunten gaan ongetwijfeld weg binnen niet al te lange tijd, net als in Finland. Wel jammer, want met de centmunten is het eurostelsel één van de weinige (en misschien wel het enige) muntstelsel met een perfect oplopende reeks, in dit geval van 1-2-5:

0,01

0,02

0,05

0,10

0,20

0,50

1,00

2,00

5,00

10,00

20,00

50,00

100,00

200,00

500,00

(Weer een argument voor de euro voor mij :) )

Link to comment
Delen op andere websites

De gulden moet terugkomen de Euro vind ik een slecht betaal middel, met de gulden had je nog heel veel munten bv. 5 gulden, nu is het een briefje? oke voor Players is het leuk met geld smijten maar voor oudere vind ik het onhandig <_<

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben altijd al voor de €uro geweest. De gulden was irritant, alles koste veel meer (letterlijk), met de €uro was alles ineens (letterlijk) veel goedkoper. Ik heb de 10-€uro munt van het huwelijk van W-A en Maxima ook, degene van het 25-jarig jubileum van Beatrix heb ik gisteren besteld. De gulden had opzich wel een mooie geschiedenis van 750 jaar, maar het werd toch wel eens tijd voor een nieuwe.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben altijd al voor de €uro geweest. De gulden was irritant, alles koste veel meer (letterlijk), met de €uro was alles ineens (letterlijk) veel goedkoper. Ik heb de 10-€uro munt van het huwelijk van W-A en Maxima ook, degene van het 25-jarig jubileum van Beatrix heb ik gisteren besteld. De gulden had opzich wel een mooie geschiedenis van 750 jaar, maar het werd toch wel eens tijd voor een nieuwe.

Nou ik weet het niet hoor, maar sinds de euro er is, is alles juist veel duurder geworden en dan zeggen ze wel het is allemaal goedkoper, maar alles is juist naar boven afgerond ;)

En dan nog iets, zie je aan de lonen van de mensen dat het ook omhoog is gegaan nou mooi niet....met de gulden kon ik makkelijk in 1 week met 40 gulden rond komen en nu 50 euro ongeveer, dus dat is zeker wel een verschilletje hè!

Wat je vroeger voor een colaatje 2 gulden moet betalen is dat nu hierzo 2 euro geworden, nou geef mij dan maar de gulden weer terug!

Link to comment
Delen op andere websites

Nou ik weet het niet hoor, maar sinds de euro er is, is alles juist veel duurder geworden en dan zeggen ze wel het is allemaal goedkoper, maar alles is juist naar boven afgerond ;)

En dan nog iets, zie je aan de lonen van de mensen dat het ook omhoog is gegaan nou mooi niet....met de gulden kon ik makkelijk in 1 week met 40 gulden rond komen en nu 50 euro ongeveer, dus dat is zeker wel een verschilletje hè!

Wat je vroeger voor een colaatje 2 gulden moet betalen is dat nu hierzo 2 euro geworden, nou geef mij dan maar de gulden weer terug!

Esther je hebt helemaal gelijk,

als je eerst 50 gulden per week uitgaf geef je nu bijna het dubbele per weekk uit,

voor z'n klein glas cola 2 a 3 euro, in de gulden betaalde je de helft ongeveer

alles zijn gewoon te veel gestegen en zijn dingen waarbij de prijs is verdubbeld

waaronder de huur prijzen van huizen,

ik weet nog goed dat de huur van het huis waar ik woonde in de gulden tijd

rond de 500 gulden was en sinds de invoering van de euro zijn de huurprijzen gigantische gestegen het huis waar ik woonde is de huur nu 550 euro

en dat een heel groot verschil :angry:

allemaal door de klote euro :angry: :angry:

Ik wil de Nederlandse gulden terug,liefst gisteren dan vandaag :rolleyes:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben tegen de euro.

Alles is veel duurder geworden, soms hebben ze gewoon dat F teken weggehaalt en de € neergezet.

En vond het ook wel leuk dat ieder land zijn eigen munten had, maarja.. dat is nu allemaal die klote euro. Ik vind het tien keer niks.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...