Jump to content

Softwarehandleiding


Nemean^inf

Recommended Posts

Inleiding


Inleiding:

Dit is geschreven om informatie te geven over handige software, zodat mensen een beter werkend systeem krijgen.

Ter informatie

Alle onderstaande programma's zijn gratis van het internet, er bestaan van enkele programma's ook betaalde programma's. Ik plaats hier geen Shareware en dergelijke.

Informatie:

Deze informatie is geschreven door Nemean^inf, deze informatie mag verspreid mits mijn naam er in vermeld staat.

Ik ben niet de schrijver van deze informatie, ze zijn allemaal handmatig gevonden via het internet.

Ze zijn Virus vrij en kunnen gebruikt worden op elk systeem. Elk programma wat hier word gebruikt zal worden gescanned op virussen en getest op degelijkheid.

Schade:

Bij schade of problemen door middel van deze software zijn wij niet verantwoordelijk voor, noch GTAForum. Alles is voor eigen verantwoordelijkheid.

Bij problemen zullen we je wel helpen een oplossing te zoeken.

Wat kun je hier in vinden:

Handige programma's van Beveiliging tot Hulp Tools. Heb je suggesties stuur gerust een PB.

Zie hier onder de lijst wat er nu te vinden is.

Wat staat er nu in de handleiding:

1. Wat is een Driver

2. Revo Uninstaller Software Verwijderen

3. Unlocker, geen last meer van: "Bestand is in gebruik!"

4. Advanced IP Scanner: "Wie draait er mee in je Netwerk!"

5. Easy Cleaner - De concurrent van CrapCleaner?

6. A-Squared Free - Gratis virus scanner

7. Zone Alarm - Een gratis Alternatief voor dure Firewalls

8. De 3 beste Uitpak programma's!

9. CPU-z - Welke processor zei je?

10. AutoRuns - Maak je pc overzichtelijk!

11. TuneXP - Maak je PC sneller

12. Alt+Tab thingy - Leuke vervanging voor je Alt+Tab

13. DG Defragmenter - Sneller en beter

14. Motherboard Monitor - Hou je Moederbord in de gaten.

15. Notebook Hardware Control (NHC) - Hou je laptop in de gaten.

16. GPU-Z - Dus jij wilt info over je videokaart?

17. Local Cooling - Bespaar geld en help het milieu

18. SpeedFan - Brandt mijn videokaart niet door?

19. Xfire - Chat ingame, en bekijk je uren

20. My PhoneExplorer - Bestanden verplaatsen nog nooit zo makkelijk [sony Ericsson Only.]

21. Tunatic - Hoe heet dat liedje?

22. Audacity - Gratis audio editor

23. Codec Packs - Hoe vind je de juiste codecs?


Wil je AUB hier niet reageren, hier is een namelijk een reactie topic voor aangemaakt door Dutchy3010, maak hier dus gebruik van. Alvast bedankt!

Reactie topic: Klik

>>> Door SummerBase: Gepind door de CT crew. ;)<<<

>>> Door Thundercover: Alleen Nemean^inf en Flitskikker mogen hier posten! Succes ermee! :)<<<

Bewerkt: door Nemean^inf
Link to comment
Delen op andere websites

Wat is een Driver

Een driver is een programma die via het besturingssysteem communiceert met de hardware.

Als je computer goed draait merk je niet dat je verouderde drivers hebt, maar verouderde drivers kunnen voor een instabiel systeem zorgen. Daarvoor heb je diverse software op internet staan ik ga er 2 beschrijven:


1. Driver Agent:

- Voordelen:

* Goed overzicht

* Alle drivers

* Goeie beschrijving.


- Nadelen

* Je moet geld betalen

* Sommige drivers zijn niet altijd de nieuwste van het nieuwste.

Driver Agent heeft een online scan voor iedereen beschikbaar zo kun je zien of je drivers goed zijn of verouderd.

Waar kun je zo'n webscan doen: op http://www.driveragent.com



2. RadarSync

Er is een bedrijf op de markt die heeft een mooi en uitermate klein programmaatje gemaakt voor de mensen die lui zijn om hun drivers handmatig te zoeken op het internet.

RadarSync is een programma die je computer rond snuffelt of er verouderde drivers zijn. Hij download ze allemaal voor je maar je moet ze wel zelf installeren.

Daarnaast kijkt hij ook of je software verouderd is, en download de nieuwste versies.

Waar kan je RadarSync downloaden?

Op http://www.radarsyn.com.

- Voordelen:

* Goed overzicht

* Alle drivers

* Goeie beschrijving.

* Automatische download

* Vraagt om herstelpunten te maken.

* Kijkt ook of je software verouderd is.


- Nadelen:

* Let op de toolbar en de Anti-virus.

* Wanneer internet niet beschikbaar is, kan het programma niet laden om 1 of andere reden.


Download RadarSync op: http://www.radarsync.com/ het is gratis, maar let wel op dat je niet de toolbar installeert en de gratis virusscanner.

Screenshot

3_RadarSync2008b.jpg


Ik ben er zeer tevreden over. :Y

Voor de mensen die nog websites nodig hebben:

http://www.driverguide.com/

http://driverzone.com/

Dit zijn de meest bekende websites, als RadarSync niet werkt kun je dit dus nog proberen.

Nogmaals veel plezier er mee. :)


Bewerkt: door Nemean^inf
Link to comment
Delen op andere websites

Revo Uninstaller Software Verwijderen

Stel je hebt een hele nieuwe computer gekocht, raar maar waar je computer is al bevuilt. Maar hoe haal je bijvoorbeeld die Anti-virus scanner van het merk "X" er nu af? Er is een heel gemakkelijk programma op het internet gekomen om dit weg te halen.


Hier onder een korte uitleg over dit programma:

Hoe heet het programma:

Revo Uninstaller

Hoe groot is het programma:

1,52MB

Waar kan ik het downloaden?

Download

Wat doet het programma:

Het programma gaat als volgt te werk, hij scant je computer op alle aanwezige software. Dus ook de software die jij niet kan zien maar toch op je computer staan. Je kan simpel door op Uninstall te drukken de software van je computer verwijderen. Nadat je dit hebt gedaan gaat het programma op zoek in het register naar overgebleven sleutels. En verwijderd deze. Let op sommige sleutels kunnen ook gebruikt worden door andere programma's! Bekijk ze allemaal door.

Verwijderd dit programma ook virussen en Trojans?

Nee, dit programma zoekt alleen op software die werkt op het besturingssysteem. Denk hierbij aan Drivers/Anti-virus/Games enzovoorts..

Screenshot

1180616005-1.jpg


Help! Hij verwijderd Norton niet volledig.

Dit klopt, Norton is heel erg moeilijk weg te gooien. Daarom moet je dit tooltje gebruiken:

Klik

Veel Succes!

Bewerkt: door Nemean^inf
Link to comment
Delen op andere websites

Unlocker, geen last meer van: "Bestand is in gebruik!"

Stel je zit op achter/voor/op je computer. En je krijgt een bestand niet weg. Het bestand is in gebruik.

Jammer maar dit gebeurt maar al te vaak dat Windows dit bestand niet weg kan gooien. Een goed werkend programma is Unlocker hier onder staat een uitleg en ter verduidelijking nog wat informatie:


Wat is de naam van het programma:

Unlocker

Hoe groot is het bestand:

238KB

Waar kan ik het downloaden:

Klik

Wat doet het programma:

Het programma maakt het mogelijk om mappen of bestanden te verwijderen die handmatig niet te verwijderen zijn door een Windows melding. Door simpel rechtermuisknop te gebruiken en dan op het icoontje unlocker te drukken, kan je het bestand of map verwijderen/hernoemen of verplaatsen. Soms is het bestand niet verwijderbaar en zal Unlocker na een herstart het bestand of map verwijderen voor je.

Screenshot

unlocker2.jpg


Veel succes er mee. :):Y

PS: Dankzij Flitskikker heb ik dit programma onder andere gekregen. Dus wil je mij bedanken, geef hem dan de bedankjes. Flitskikker namens mij in ieder geval bedankt! :)

Bewerkt: door Nemean^inf
Link to comment
Delen op andere websites

Advanced IP Scanner: "Wie draait er mee in je Netwerk!"

Af en toe vraag je wel eens af wie er nou allemaal in je netwerk mee draait? Er zijn mensen die een router binnen dringen en zo gebruik maken van je internet en criminele activiteiten. Om dit tegen te gaan is er een tool om goed uit te zoeken wat er nu allemaal gebeurt binnen in je netwerk.

Je netwerk word gescanned op IP-adressen van: 192.168.1.0 tot 192.168.1.255.

Hier in word weer gegeven welk adres je router heeft, en welk adres de rest heeft.


Hier onder een korte uitleg:

Hoe heet het Programma?

Advanced IP Scanner

Hoe groot is het programma?

307KB

Waar kan ik het downloaden?

Download

Wat doet het programma

Wat hier boven al is vermeld, het scanned je netwerk op indringers zodat je kan zien wie er in je netwerk mee draait.

Screenshot

10761.gif


Veel plezier er mee!

Link to comment
Delen op andere websites

Easy Cleaner - De concurrent van CrapCleaner?

Iedereen kent CrapCleaner (CCleaner) maar wie kent Easy Cleaner? Ik weet zeker dat veel mensen dit programma niet kennen. Dus daarom plaats ik hem. Dit programma heeft veel opties, denk hier bij aan: "Onnodige bestanden verwijderen, opstart programma's verwijderen, programma's toe voegen en verwijderen, dubbele bestanden verwijderen en nog veel meer!" Dit programma is zeker het proberen waard. Let wel op de optie Dubbele bestanden en onnodige bestanden kunnen bestanden verwijderen die je echter nog nodig kunt hebben.

Toen ik hem ging uittesten heb ik bijna een dubbel lijkend bestand van Battlefield 2 verwijderd. Oppassen dus!


Hier onder een korte uitleg:

Hoe heet het Programma?

Easy Cleaner

Hoe groot is het programma?

2,81MB

Waar kan ik het downloaden?

Download

Wat doet het programma

Zie hier boven, het werkt net als CCleaner als een schoonmaak programma. :)

Screenshot

825ae40b237f9bbd25b896a9b6ee85b5.jpg


Veel plezier er mee!

Bewerkt: door Nemean^inf
Link to comment
Delen op andere websites

A-Squared Free - Gratis virus scanner

Nog niet in het bezit van een virus scanner? Dan is er hier een goede virus scanner. Deze virus scanner scanned diep in zowel systeem bestanden als normale bestanden. Door dat deze virus scanner nog al eens virussen vind die bekende virusscanners niet vind. (Ik heb hier dan over Norman (Shark) en Nod32.) Nadat ik heb uitgebreid getest heb, heb ik een virus gevonden in een systeem herstel bestand. Die zowel door Nod32 als Norman niet gevonden werd en dat noem ik wel een plus punt.

Wat ik daarna wel een een min punt vind is dat deze virus scanner nog wel eens een fout kan veroorzaken met andere virusscanners. En daarom raad ik aan degene die Norman en of Nod32 hebben, deze uit te schakelen als je deze software gebruikt of deze software niet te downloaden. Want je hebt kans op vast lopers en BSoD's (Blue Screens of Death).


Hier onder een korte uitleg:

Hoe heet het Programma?

A-Squared Free

Hoe groot is het programma?

27,2 MB

Waar kan ik het downloaden?

Download

Wat doet het programma

Een goedkoop alternatief voor een Virus Scanner, hij vind virussen die door andere vaak niet gevonden word.

Screenshot

34773-a_squared_anti_malware.jpg


En weer: Veel plezier er mee!

Link to comment
Delen op andere websites

Zone Alarm - Een gratis Alternatief voor dure Firewalls

Nog niet in het bezit van een firewall? Dan heb ik nu wat informatie over een goedkope maar zeer goeie firewall.

Mijn eerste indruk van Gratis firewalls is dat deze nog wel is slecht kunnen wezen, veel dingen door laten maar door Zone Alarm ben ik toch eventjes veranderd van mening. Zone Alarm heeft 4 mogelijk heden voor Internet Zone. Dat wilt zeggen: 1. Alles tegen houden 2. Gemiddeld (Dus aanvaarden of tegenhouden) 3. Alles Toestaan 4. Gaming mode.

Nu heb ik de gaming mode uitgetest en ik moet zeggen dat dit fantastisch werkt, geen melding gehad tijdens het gamen.

Wat ook mooi is, dat wanneer je even geen internet wilt hem gewoon op lock zet. Fantastisch wat wil je nog meer? Juist het programma dus hier onder de uitleg:


Hoe heet het Programma?

Zone Alarm Firewall

Hoe groot is het programma?

205KB

Waar kan ik het downloaden?

Download

Wat doet het programma

Een zeer goeie firewall voor niks!

Screenshot

zone-alarm-options-screen.gif


En weer: Veel plezier er mee!

Link to comment
Delen op andere websites

De 3 beste Uitpak programma's!

Je zit best wel eens op je computer en je denkt verhip, wat is .ISO nou weer voor een bestand? Ik dacht toch dat ik programma "X" had gedownload. Om dit op te lossen heb je verschillende programma's. Nu heb ik de 3 beste programma's die ik deze week heb getest voor jullie hier onder genoteerd. :Y


Hoe heet het Programma?

Winrar

Hoe groot is het programma?

1,2MB

Waar kan ik het downloaden?

Download

Wat doet het programma

Het pakt bestanden uit, maar welke bestanden? Hier onder een lijstje:

RAR

ZIP

CAB

ARJ

LZH

ACE

7-Zip (Hier onder word mijn mening uitgelegd over dit programma)

TAR

Gzip

UUE

BZ2

JAR

ISO

Z

Mijn mening over dit programma, het staat best ver boven andere programma's natuurlijk ieder heeft zo zijn eigen mening. Maar wil je een gratis alternatief? Dan stel ik je toch Winrar voor!

Screenshot

winrar2.png


Hoe heet het Programma?

7-Zip

Hoe groot is het programma?

840 KB

Waar kan ik het downloaden?

Download

Wat doet het programma

Het pakt bestanden uit, maar welke bestanden? Hier onder een lijstje:

* Packing / unpacking: 7z, ZIP, GZIP, BZIP2 and TAR

* Unpacking only: RAR, CAB, ISO, ARJ, LZH, CHM, MSI, WIM, Z, CPIO, RPM, DEB and NSIS

7Zip doet niet onder voor Winrar, maar ik moet zeggen dat Winrar naar mijn mening wel meer opties heeft. Denk hier bij aan een .exe (Zodat je geen uitpak programma meer nodig hebt)

Screenshot

7zip.png


Let op dit is niet het volledige programma dit is een TRIAL (Probeer Versie)

Hoe heet het Programma?

WinZip

Hoe groot is het programma?

13.3MB

Waar kan ik het downloaden?

Download

Wat doet het programma

Het pakt bestanden uit, maar welke bestanden? Hier onder een lijstje:

archief_soorten.jpg

Winzip doet ook net als 7zip niet onder voor Winrar, jammer genoeg is dit programma betaalt. Waarom ik deze toch gemeld heb? Dit programma lijkt veel op Winrar en kan veel soorten archieven aan. Des al niet te min krijgt hij van mij naast deze post geen aandacht. Hij is namelijk alleen te koop in de winkel of via de website.

Screenshot

winzip.gif


Zo te zien doen ze niet onder voor elkaar na ze allebei getest te hebben. Ik heb Winrar er op laten staan omdat deze gewoon prima werkt. Hier onder nog wel 1 kleine opmerking:

Winrar komt wel met een melding over registratie, deze kan je simpel weg klikken.

De interface is van WinZip en Winrar toch gebruikersvriendelijker dan 7Zip


En weer: Veel plezier er mee!

Link to comment
Delen op andere websites

CPU-z - Welke processor zei je?

Als je nu alle gegevens van je computer wilt zien, dan heb je A software nodig en B geld.

Maar ik heb in het begin van het bericht gezet dat ik geen betaalde programma's ga vermelden. (Dit houdt dus ook in geen Warez). Maar nu ik wat op het internet heb gezocht om jullie wensen te vervullen ben ik achter deze parel van software gekomen! Dit programmaatje geeft aan welke processor, moederbord, Bios en geheugen hebt.

Het programmaatje is erg klein! En er hoeft geen installatie gedraaid te worden!


Hoe heet het Programma?

CPU-z

Hoe groot is het programma?

558KB

Waar kan ik het downloaden?

Download

Wat doet het programma

Een handig programmaatje voor de mensen die meer willen weten!

Screenshot

cpuz-stock.gif


Ik zou zeggen download het en probeer het! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

AutoRuns - Maak je pc overzichtelijk!

Vertrouw je je computer niet helemaal? Word hij steeds langzamer?

Nu heb je een programma die alle processen die mee draaien voor je op een rijtje zet! Hij vind drivers, en nog meer!

Je moet zelf even het programmaatje uitvogelen, anders mis je alle andere leuke functies! Ook zie je waar het bestand staat en van welk bedrijf!


Hoe heet het Programma?

AutoRuns

Hoe groot is het programma?

490KB

Waar kan ik het downloaden?

Download

Wat doet het programma

Een alles wat programmaatje! Switch een beetje rond in de tabbladen!

Screenshot

bb963902.Autoruns(en-us,MSDN.10).jpg


Ik gebruik dit zelf wanneer mijn pc wat langzaam word, hiermee kan ik dus goed en overzichtelijk zien welke programma's zowel mee draaien op de achtergrond en welke er mee opstarten!

Link to comment
Delen op andere websites

TuneXP - Maak je PC sneller

TuneXp heeft veel mogelijkheden om je computer te versnellen wanneer jij vind dat hij langzaam word. Dit programma defragmenteert boot bestanden en zorgt er voor dat je computer sneller opstart. Vind je ook dat je computer te langzaam afsluit, dit programma gaat er voor zorgen dat jij er geen last meer van hebt. Let wel op dat je geen acties doet waar je geen verstand van hebt. Dit programma kan er voor zorgen dat je computer schade oploopt!


Hoe heet het Programma?

TuneXP

Hoe groot is het programma?

0,99MB

Waar kan ik het downloaden?

Download

Wat doet het programma

Net als hier boven, het veranderd je computer van een Fiat tot een Ferrari!

Screenshot

18393.jpg


Sinds ik dit programma heb gebruikt, merk ik dat mijn pc toch meer snelheid had dan ik had verwacht. Zeker een aanrader dus! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Alt+Tab thingy - Leuke vervanging voor je Alt+Tab

Als je niet weet wat alt+tab is, dan zal ik hier een uitleg over geven. Alt+Tab is een toetsencombinatie, om zo tussen verschillende applicaties en schermen te kunnen switchen. Dit kleine programma zal het uitbreiden en sneller. Heel veel mensen zijn er tevreden over. En ik ook.


Hoe heet het Programma?

Alt+Tab Thingy

Hoe groot is het programma?

387KB

Waar kan ik het downloaden?

Download

Wat doet het programma

Het switchen tussen programma's en mappen enzovoorts.

Screenshot

Alt-Tab-Thingy_1.png


Een aanrader van de mensen die vaak toetsen combinaties gebruiken. En vooral voor de mensen die nog sneller willen switchen tussen programma's / mappen en dergelijke.

Link to comment
Delen op andere websites

DG Defragmenter - Sneller en beter

Je bent lekker aan het gamen, en je moet toch defragmenteren MAAR! Je wilt gamen maar als je gaat defragmenteren gaat je spel laggen. En dat wil je niet. Dus nu heb ik dit programmaatje geprobeerd. Ik kan spelen zonder lag, het is gewoon een plezier om het te gebruiken!


Hoe heet het Programma?

DG Defragmenter

Hoe groot is het programma?

2.42MB

Waar kan ik het downloaden?

Download

Wat doet het programma

Defragmenteren van je hardeschijf op een slimme en snelle manier.

Screenshot

DG-Defragmenter_ss01.png


Voor de mensen die geen tijd hebben of tijd willen maken, zou ik dit programma echt aan raden!

Jammer dat je niet kunt zeggen waar voor je geld, dus daarom zeg ik maar: "Waar voor je download verkeer". :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Flitskikker is sinds kort ook een onderdeel van dit Topic. Dit houdt in:

Meer software

Meer reviews

En nog meer hulp.

Flitskikker bedankt dat je mee wilt helpen!

Motherboard Monitor - Hou je Moederbord in de gaten.

Misschien heb je wel nieuwe hardware gekocht, en wil je toch meer weten over je nieuwe moederbord die je pas gekocht hebt. Hoe warm is hij nou? Misschien is dit de oplossing voor je. Dit handige programma verteld je alles!


Hoe heet het Programma?

Motherboard Monitor

Hoe groot is het programma?

1.3 MB

Waar kan ik het downloaden?

Download

Wat doet het programma

Informatie vertellen over je moederbord, met andere woorden hou hem in de gaten.

Screenshot

pcmusician11012.l.gif


Voor alternatieven zou je natuurlijk Everest kunnen nemen. Des al niet te min is dit programma gebruiksvriendelijk en overzichtelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...