Jump to content

Reactietopic Softwarehandleiding


Nemean^inf

Recommended Posts

  • 10 maanden later...
  • Reacties 105
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    29

  • Nyltje

    15

  • Woody268

    7

  • Big Boss

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 years later...
  • 1 year later...

Waarom heeft niemand hier nog op gereageerd!

Awesome iig, ik zou echter wel liever wireshark gebruiken ipv zon ip scanner, kan je makkelijker zien wie er ook echt wat doet op je netwerk!

>>> Door Thundercover: Post verplaatst naar het bijbehorende reactietopic.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Wireshark staat nu genoteerd, maar eerst wil ik al het werk van Flitskikker en Nemean^inf herwerken en mijn eigen toevoegingen verwerken. Mijn PB inbox staat wagenwijd voor handige programma's, een post in dit topic is natuurlijk ook goed. :)

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Staat sommige handige programma's in, maar een aantal zal ik (persoonlijk) toch niet aanraden (zoals drivermax) en gewoon zelf handmatig de drivers van de fabrikant installeren.

Daarnaast met al die verschillende tooltjes instaleren vervuil je je systeem ook naar mijn mening. Bijvoorbeeld bij het programma Unlocker, graaf willen ze ten eerst al troep op je pc zetten (toolbars e.d.) en noteabene een functie die je heel makkelijk kan implementeren zonder een extra programma daarvoor (link).

Als extra nuttige programma's kan ik (voor nu) de volgende wel aanraden:

  • 7Zip: Krachtige programma om bestanden in archief bestanden te verpakken en comprimeren
  • VLC Mediaplayer: Programma om alle soorten media mee af te spelen
  • Virtual Clonedrive: Programma voor Windows 7 en lager om ISO bestanden te mounten als een dvd station
  • Paint.net: Krachtig foto/afbeeldings bewerkings programma, ondersteuning voor meerdere lagen en transparantie. Ideaal voor snelle bewerkingen. Vele malen krachtiger dan normale paint en niet zo uitgebreid en "lomp" als Photoshop.
  • Overwolf: Een programma die je ingame kan benaderen, koppelt met alle bekende chat programma's en social media, mogelijkheid tot opnemen, ingame browsen en nog veel meer.

Bewerkt: door Crypteq
Link to comment
Delen op andere websites

Staat sommige handige programma's in, maar een aantal zal ik (persoonlijk) toch niet aanraden (zoals drivermax) en gewoon zelf handmatig de drivers van de fabrikant installeren.

Daarnaast met al die verschillende tooltjes instaleren vervuil je je systeem ook naar mijn mening. Bijvoorbeeld bij het programma Unlocker, graaf willen ze ten eerst al troep op je pc zetten (toolbars e.d.) en noteabene een functie die je heel makkelijk kan implementeren zonder een extra programma daarvoor (link).

Ik ga akkoord met hetgeen je beweert, maar het is dan ook niet de bedoeling bij elk programma dat de lezer wordt aangesproken. Een breed publiek dient met de softwarehandleiding te worden aangesproken. Tevens is het installeren van een klein programmaatje voor de gemiddelde gebruiker makkelijker.

Als extra nuttige programma's kan ik (voor nu) de volgende wel aanraden:

  • 7Zip: Krachtige programma om bestanden in archief bestanden te verpakken en comprimeren
  • VLC Mediaplayer: Programma om alle soorten media mee af te spelen
  • Virtual Clonedrive: Programma voor Windows 7 en lager om ISO bestanden te mounten als een dvd station
  • Paint.net: Krachtig foto/afbeeldings bewerkings programma, ondersteuning voor meerdere lagen en transparantie. Ideaal voor snelle bewerkingen. Vele malen krachtiger dan normale paint en niet zo uitgebreid en "lomp" als Photoshop.
  • Overwolf: Een programma die je ingame kan benaderen, koppelt met alle bekende chat programma's en social media, mogelijkheid tot opnemen, ingame browsen en nog veel meer.

Staat genoteerd!

Kan een moderator/globale moderator/administrator even het linkje in de openingspost laten gaan naar Softwarehandleiding 2.0? Alvast bedankt. :)

>>> Door Thundercover: Done! :tu:<<<

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Geweldige handleiding tot nu toe! Ga hem binnenkort helemaal doorlezen, zodat ik een iets minder grote software n00b ben. :puh: Dit soort topics, in welk subforum dan ook, zijn van zulke enorme toegevoegde waarde voor dit forum.

Wellicht dat iemand ook in Hardware zoiets kan oppakken, door uit te leggen wat welk onderdeel van de computer doet, welke versies er zijn, etcetera. Lijkt me ook zeer interessant, maar zou daar zelf nooit uitkomen. :puh:

Keep it up, MP! Bedankt! _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Bij sommige van je argumenten heb ik toch mijn bedenkingen. Waarom zou je in hemelsnaam betalen voor iets als Norton als Avast het net zo goed doet?

Verder kan ik FileZilla, Puush en Notepad++ nog wel aanraden.

Link to comment
Delen op andere websites

@ Dutchy: Thanks, zulke reacties stimuleren me om dit verder te doen! _O_

Bij sommige van je argumenten heb ik toch mijn bedenkingen. Waarom zou je in hemelsnaam betalen voor iets als Norton als Avast het net zo goed doet?

Verder kan ik FileZilla, Puush en Notepad++ nog wel aanraden.

Dit is de enige gratis virusscanner waar ik goede ervaringen mee heb. Betrouwbaar, maar persoonlijk zou ik voor een betalende scanner kiezen.

Ik zei dan ook dat ik persoonlijk voor een betalende zou kiezen. Betalend is Avast veel uitgebreider bijvoorbeeld.

Je programma's staan genoteerd!

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is op sommige punten erg gedetailleerd of verouderd. Zeker als je net komt kijken is dat topic veel te gedetailleerd. Ik denk dat het makkelijker is om te begrijpen met duidelijke en heldere afbeeldingen dan hele lappen tekst met allerlei afkortingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...