Jump to content

Reactietopic Softwarehandleiding


Nemean^inf

Recommended Posts

  • Reacties 105
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    29

  • Nyltje

    15

  • Woody268

    7

  • Big Boss

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er is iets gelijkaardigs ingebouwd in windows zelf. Het programma heeft de naam "knipprogramma" en werkt best goed.

knip.png

Ah, I see. Ik ga het erbij vermelden, maar ik laat MWSnap staan voor de gebruikers die geen Windows 7 of hoger hebben.

Edit 20:53:

Wegens omstandigheden(weinig tijd en meer ideetjes dan verwacht) zal de Softwarehandleiding in de loop van volgende week een major update krijgen met volgende programma's erin(+ eventueel extra);

- Paint.net

- 7-zip

- Wireshark

- Overwolf

- Virtual Clonedrive

- Overwolf

- Filezilla

- Puush

- Notepad++

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien leuk om bij CCleaner het er ook over te hebben dat je er makkelijk de opstartprogramma's in- of uit kan schakelen en ook onderdelen uit het contextmenu kan halen? :)

Nog handige programma's of ideeën:

  • DoPDF
  • Recuva
  • TreeSize
  • JetBooster (handig voor mensen met weinig RAM)
  • Gimp (gratis photoshop alternatief)
  • Slimdrivers (gratis en geen download limiet zoals bij drivermax)
  • Misschien leuk om verschillende browers te bespreken?
  • Enkele cloud opslag programma's bespreken?

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoelde uiteraard een verbeterde versie, net zoals dit, aangezien dat topic ontzettend verouderd is en ik stiekem niet meer van die uit durf te gaan (3 jaar niet aangepast is gigantisch veel in technologie wereld).

Link to comment
Delen op andere websites

Hoofdpost is geüpdate, titels verduidelijkt zodat je gemakkelijk via de hoofdpost weet waarover het artikel gaat, enkele nieuwe artikels,...

WIP_zps069f535b.png

Ik heb voorlopig genoeg werk te doen, door de vele ideeën loopt de integratie ervan in de softwarehandleiding wat vertraging op. Maar ik beloof m'n best te doen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Hoofdpost is geüpdate, titels verduidelijkt zodat je gemakkelijk via de hoofdpost weet waarover het artikel gaat, enkele nieuwe artikels,...

*afbeelding*

Ik heb voorlopig genoeg werk te doen, door de vele ideeën loopt de integratie ervan in de softwarehandleiding wat vertraging op. Maar ik beloof m'n best te doen. :)

Ziet er al aardig uit. Misschien nog wel een tip: In de hoofdpost de programma's opdelen per categorie. Dus bijvoorbeeld:

Paint.net en Gimp als fotobewerkings programma's, Firefox, Chrome, Opera als browsers enz.

Dan kan men in de openingspost veel sneller zoeken naar een bepaald soort programma :).

Daarnaast ga ik je nog meer vertraging geven :sigaar:

Stom, dat ik het programma er de vorige keer niet bij had gezet, een van de dingen die ik het meest gebruik :puh:, maar:

Clover

Clover is een extensie voor de bestandsverkenner in Windows (Explorer) die tabladen toevoegd aan de verkenner in de stijl zoals ook in Chrome gebeurd.

Je hebt niet langer meer meerdere vensters open staan, maar alles mooi overzichtelijk in 1 ventster met tabbladen.

Natuurlijk gratis en hier te downloaden: klik

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er al aardig uit. Misschien nog wel een tip: In de hoofdpost de programma's opdelen per categorie. Dus bijvoorbeeld:

Paint.net en Gimp als fotobewerkings programma's, Firefox, Chrome, Opera als browsers enz.

Dan kan men in de openingspost veel sneller zoeken naar een bepaald soort programma :).

Hier ga ik volledig mee akkoord. De softwarehandleiding is echter nog niet zo uitgebreid, ik plan dus een opdeling van programma's in hun soorten pas nadat ik ongeveer 40 artikels hebt. Goede opmerking! :)

Daarnaast ga ik je nog meer vertraging geven :sigaar:

Stom, dat ik het programma er de vorige keer niet bij had gezet, een van de dingen die ik het meest gebruik :puh:, maar:

Clover

Clover is een extensie voor de bestandsverkenner in Windows (Explorer) die tabladen toevoegd aan de verkenner in de stijl zoals ook in Chrome gebeurd.

Je hebt niet langer meer meerdere vensters open staan, maar alles mooi overzichtelijk in 1 ventster met tabbladen.

Natuurlijk gratis en hier te downloaden: klik

Staat genoteerd! Bedankt voor je omschrijvingen, zoals je misschien al gezien hebt, heb ik deze onder andere al gebruikt voor Paint.NET. :puh:

PS: Er is een respectlijstje verschenen op de hoofdpost van de softwarehandleiding met de mensen die ideeën hebben voorgedragen. :)

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Interessant om door te lezen! :)

Wat is het voordeel van doPDF, tegen de gewone ingebouwde PDF converter van Word? Of is dat slechts omdat je dan Word niet op hoeft te starten om te converten? Maar ja, of je nu word op moet starten of dit programmaatje. :puh:

Overigens gebruik ik Gadwin om een screen te maken. Het handige hiervan is dat altijd als je op de printscreen knop drukt, het automatisch wordt opgeslagen in een map. Je hoeft dus niets te accepteren of iets dergelijks. Erg handig om ingame screens mee te maken, dus! Je kunt uiteraard de key hiervoor veranderen. Overigens moet je bij instellingen wel even wat dingen uitvinken, omdat hij anders een melding geeft en ga je alsnog uit het spel. Ook bij dit programma kan je kiezen voor een deel van het scherm of iets dergelijks. Allemaal in te stellen. Super handig programma vind ik altijd. Er is ook een professionele versie, maar die hoef je niet te nemen natuurlijk. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Interessant om door te lezen! smile3.gif

Wat is het voordeel van doPDF, tegen de gewone ingebouwde PDF converter van Word? Of is dat slechts omdat je dan Word niet op hoeft te starten om te converten? Maar ja, of je nu word op moet starten of dit programmaatje. puh2.gif

doPDF moet je niet opstarten, het word herkent als een printer dus als je iets wil printen dat geen word document o.i.d. dan kan je gwn het bestanden 'afdrukken' maar dan als pdf. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Overigens gebruik ik Gadwin om een screen te maken. Het handige hiervan is dat altijd als je op de printscreen knop drukt, het automatisch wordt opgeslagen in een map. Je hoeft dus niets te accepteren of iets dergelijks. Erg handig om ingame screens mee te maken, dus! Je kunt uiteraard de key hiervoor veranderen. Overigens moet je bij instellingen wel even wat dingen uitvinken, omdat hij anders een melding geeft en ga je alsnog uit het spel. Ook bij dit programma kan je kiezen voor een deel van het scherm of iets dergelijks. Allemaal in te stellen. Super handig programma vind ik altijd. Er is ook een professionele versie, maar die hoef je niet te nemen

natuurlijk. smile3.gif

Interessant, ik zal 'm toevoegen, maar dat zal niet meteen voor morgen zijn(maar erin komt het zeker). :) Het "MWSnap - Gemakkelijk screens maken

"-artikel zal een make-over krijgen naar een algemeen artikel over screens maken met daarin dan de 4 programma's(ik ga Puush daaraan toevoegen). :)

doPDF moet je niet opstarten, het word herkent als een printer dus als je iets wil printen dat geen word document o.i.d. dan kan je gwn het bestanden 'afdrukken' maar dan als pdf. :puh:

Precies, daarom heb ik ook een linkje staan naar een uitleg hiervan. ^_^

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Overigens gebruik ik Gadwin om een screen te maken. Het handige hiervan is dat altijd als je op de printscreen knop drukt, het automatisch wordt opgeslagen in een map. Je hoeft dus niets te accepteren of iets dergelijks. Erg handig om ingame screens mee te maken, dus! Je kunt uiteraard de key hiervoor veranderen. Overigens moet je bij instellingen wel even wat dingen uitvinken, omdat hij anders een melding geeft en ga je alsnog uit het spel. Ook bij dit programma kan je kiezen voor een deel van het scherm of iets dergelijks. Allemaal in te stellen. Super handig programma vind ik altijd. Er is ook een professionele versie, maar die hoef je niet te nemen natuurlijk. :)

Ikzelf gebruik ShareX welke de print screen zelfs meteen kan uploaden naar biijvoorbeeld imgur. Het is ook mogelijk om een ftp in te stellen naar waar hij die file dus moet uploaden. Hij geeft ook de mogelijkheid om files te selecteren die hij dan meteen gaat uploaden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil graag WinMerge voordragen. Daarmee kan je twee teksten naast elkaar leggen om verschillen ertussen te ontdekken. Ik gebruik het redelijk vaak tijdens het programmeren om te zien wat er precies veranderd is tussen verschillende versies.

Link to comment
Delen op andere websites

[...]

Ikzelf gebruik ShareX welke de print screen zelfs meteen kan uploaden naar biijvoorbeeld imgur. Het is ook mogelijk om een ftp in te stellen naar waar hij die file dus moet uploaden. Hij geeft ook de mogelijkheid om files te selecteren die hij dan meteen gaat uploaden.

Ik gebruik Shotty. Die kan automatisch opslaan, uploaden en biedt daarnaast ook bewerkingsmogelijkheden. Bovendien kan hij Aero-transparantie en vensterschaduw behouden, wat bijna geen enkel andere programma kan.

Voorbeeld:

infotoolbig.png

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...