Jump to content

EK vanaf 2016 met 24 landen


studio dewolf

Recommended Posts

De voorzitters van de 53 voetbalbonden die samen de UEFA vormen hebben zich in Wenen tijdens een informele vergadering met UEFA-voorzitter Michel Platini positief uitgesproken over een eventuele uitbreiding van het aantal deelnemers aan het Europees kampioenschap van 16 naar 24.

Voorbehoud

De uiteindelijke beslissing wordt genomen tijdens de bestuursvergadering van de UEFA, die op 24 en 25 september wordt gehouden in Bordeaux. Als de uitbreiding er komt, dan geldt deze vanaf het EK in 2016, waarvan de organisatie nog niet is toegekend. De voorzitters hebben evenwel enig voorbehoud aangetekend bij een uitbreiding. Ze willen een aantrekkelijk kwalificatiesysteem behouden met boeiende poules, zodat alle ploegen voldoende wedstrijden kunnen spelen en zodat de inzet interessant blijft tot het einde.

Voorzitters tegen

Het voorstel van een uitbreiding naar 20 ploegen kon op geen bijval rekenen bij de voorzitters , die oordeelden dat in dat geval, de kwalificatiefase te lang zou zijn in vergelijking met een te korte eindfase. Volgens Platini zal de kwaliteit van het toernooi niet lijden onder een uitbreiding. "Landen als België, Bulgarije, Denemarken, Engeland, Ierland, Oekraïne, Schotland en Servië hebben zeker de kwaliteiten om aan een EK mee te doen."

Het eerste EK in 1960 werd met slechts vier landen gespeeld. In 1976 werd dat aantal uitgebreid naar acht, in 1992 naar zestien.

http://www.hln.be/hln/nl/1319/Euro-2008/ar...24-landen.dhtml

Wat vinden jullie van die idee? Ik vind wel goede idee want veel landen mogen niet meedoen en plaats vrij maken misschien zelfs belgie of andere landen.

Link to comment
Delen op andere websites

hoe meer wedstrijden er zijn hoe groter de aandacht ervoor en dat lijkt me alleen maar beter ^_^

En die landen die erbij komen zullen nooit beter zijn dan nederland anders hadden ze zich voor dit ek wel geplaatst(op engeland mischien na) , :)

Link to comment
Delen op andere websites

meer landen en dus wedstrijden is natuurlijk wel leuk maar de landen die worden genoemd met uitzondering van Engeland zijn nou niet top dus ik denk dat die met grote cijfers worden overlopen dus van mij mag het zo blijven :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dit wel positief. Zo krijgen meer landen de kans om mee te doen, zijn er zowiezo meer wedstrijden en word het uiteindelijk ook veel spannender wie er uiteindelijk zal winnen tijdens het EK. Ook zullen er meer landen (de niet-voetbalfans) het langer volgen voor hun eigen land zolang deze meedoen.

Link to comment
Delen op andere websites

Meer plezier, maar Nederland zal dan er sneller uitvliegen, dus is die oranje ziekte ook weer weg.

Later,

Ehmm, dat NL er sneller uitvliegt geeft ook meer plezier :')

Als het aan mij ligt: het liefst zo snel mogelijk d'r uit!

Als ze de voorrondes eens winnen (zoals dit jaar),

krijgen ze 't te hoog in hun bolletje en dan gaan ze

slaaprennen -.- Kijk maar naar de laatste wedstrijd

van Oranje op 't EK, tegen Rusland (Guusje is verrader

btw, vind ik :$), de enige die écht bij de les bleef was

de keeper/aanvoerder o.O

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
Meer plezier, maar Nederland zal dan er sneller uitvliegen, dus is die oranje ziekte ook weer weg.

Later,

Ehmm, dat NL er sneller uitvliegt geeft ook meer plezier :')

Als het aan mij ligt: het liefst zo snel mogelijk d'r uit!

Als ze de voorrondes eens winnen (zoals dit jaar),

krijgen ze 't te hoog in hun bolletje en dan gaan ze

slaaprennen -.- Kijk maar naar de laatste wedstrijd

van Oranje op 't EK, tegen Rusland (Guusje is verrader

btw, vind ik :$), de enige die écht bij de les bleef was

de keeper/aanvoerder o.O

guus is geen verader hij deed gewoon zijn job, een dat NL lag te slapen was niet zo, rusland nam het spel wat nederland wou en ze kregen het ook niet van ze af, en er is juist meer plezier als erin blijven, en die mening lijkt net alsof je een nederland hater bent
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...