Jump to content

Grand Slams


Dutchy3010

Recommended Posts

Valt me eigenlijk best tegen dat hier nog geen topic over is. Dit wordt het generale discussietopic over de grand slams :tu:

Wimbledon

Wie volgt er Wimbledon?

Ik wel, er is een website van Net 5 (www.wimbledon2008.nl) waar je elke dag de wedstrijden kunt volgen. Vind het erg leuk om te kijken. Deze keer zijn er leuke finales, namelijk:

Heren enkel:

Roger Federer vs Rafaël Nadal

Vrouwen enkel:

Serena Williams vs Venus Williams

Vrouwen dubbel:

Serena Williams en Venus Williams vs Lisa Raymond en Samantha Stosur

Mannen dubbel:

Jonas Bjorkman en Kevin Ullyett vs Daniel Nestor en Nenad Zimonjic

Mixed dubbel:

Bob Bryan en Samantha Stosur vs Mike Bryan USA en Katarina Srebotnik

Ik volg eigenlijk alleen de eerste drie. Vind het echt geweldig dat de Williams zussen op één dag tégen elkaar een finale moeten spelen en mét elkaar een finale moeten spelen. Eigenlijk heb je altijd wel zo je favoriete spelers, zo heb ik bijvoorbeeld in heren enkel Federer, Hewitt en Safin (ook leuk dat hij weer eens zo ver kwam). Bij de dames zijn bij mij dat voornamelijk Henin (die helaas gestopt is :( ) en de Williams zussen geweest.

Zou toch wel machtig mooi zijn als Venus en Serena de nummer 1 en 2 zijn in het enkel tennis én samen eerste worden bij het dubbel-spel.

Wie denken jullie dat er wint? Federer zal gebrand zijn op een overwinning na zijn afstraffing op Roland Garos, en heeft al 5 jaar op rij Wimbledon gewonnen, maar Nadal is ook erg sterk aan het worden op gras. Serena of Venus? Venus met haar harde service, of Serena met haar meer geplaatste service? Winnen de op nummer 11 geplaatste Serena en Venus Williams van hun als 13 geplaatste tegenstanders, die wel van de nummer 1 wonnen? Kortom: hoe denken jullie dat Wimbledon 2008 gaat aflopen?

Tennis FTW! :dans:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 217
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    76

  • NandroDavids

    43

  • 3L1077

    43

  • JasonStatham

    11

Tennis leeft echt niet op dit forum, blijkt wel. :7

In ieder geval heeft Venus Williams gewonnen, met 7-5 en 6-4. Één van de meest briljante wedstrijden die ik ooit gezien heb. _O_

Mwoa ik vond vooral he tbegin van de wedstrijd echt matig spel van Venus en toen, het leek bíjna afgesproken, kwam ze opeens volop terug.

2e set was inderdaad wat spannender, paar deuces, maar ze blonken beiden niet echt uit, kwam vooral doordat het moeilijk is als topspeler een andere topspeler echt te overschaduwen.

Vond de speeches van beiden, vooral van Venus, op het einde wel leuk en het viel me op dat de 2e prijs meer blonk dan de 1e xD

Ik heb echt spijt dat ik morgen al op vakantie ga, wat zou ik graag de mannenfinale zien, Federer is favoriet omdat het op gras is, maar Nadal lijkt gras geen moeite te vinden na z'n ruime overwinning op Federer op Roland Garos.

Ik denk dat Federer in het stof, sorry gras, gaat bijten en dat Rafael Nadal wegloopt met de titel, Federer blijft dan de nummer 1 van de wereld, maar Nadal staat klaar om die plek over te nemen, dit zou een leuk begin zijn van die overname (Roland Garos én Wimbledon 2008 winnen én op Roland Garos het record van Bjorn Börg evenaren).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat Federer wint hoor. Die kerel kan alles op gras, ook als hij niet goed speelt. Én het belangrijkste, als het even moet kan hij vaak net dat beetje extra geven om punten binnen te halen (zoals een goede service).

@Hierboven: hoezo dat nou weer? Er zijn nog steeds goede tenniss(t)ers hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Wohoo de gezusters Williams hebben ook de eerste prijs bij de dubbels. Damn, niet normaal, eerste en tweede bij vrouwen singles en samen eerste bij vrouwen dubbels. _O_ _O_ _O_

Vandaag, ik verwacht een leuke wedstrijd. Federer wilt revanche t.o.v. Nadal, vanwege de blamage op Roland Garos. Gras is natuurlijk ook de favoriete ondergrond van Federer. Maar Nadal heeft ook érg goed gespeeld op Wimbledon, alhoewel ik vind dat hij veel makkelijkere tegenstanders heeft gehad dan Federer. Hoe het ook zij, het belooft een leuke match te worden. Ik hoop dat Federer wint. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Wow, wat een legendarische finale is dit. Eerst wint Nadal 2 sets (dan denk je dus dat hij dik gaat winnen), dan wint Federer er 2 wat ik niet had verwacht. Ook een hele spannende tiebreak in de 4e set, want Nadal had volgens mij 2 championship points, maar die verknoeide hij. De tiebreak eindigde in 10-8 voor Federer en dus won hij ook de set. Op dit moment regent het dus er wordt op dit moment niet getennist.

Als Federer wint verbreekt hij het record van Björn Borg. Ze hebben Wimbledon 5 keer gewonnen, Federer kan zijn record dus verbreken, maar dat is niet makkelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Nadal wint!

Echt een fantastische finale. Een thriller.

Maar wat deed die Nadal lang over zijn service zeg.... Echt steeds weer 20 keer stuiteren, enzo. Ik denk dat hij in totaal wel drie kwartier tijd heeft gerekt. Belachelijk.

Bewerkt: door TomHagen
Link to comment
Delen op andere websites

Wow, ik sta met mijn mond vol tanden... Wat een geweldige wedstrijd. Nadal won uiteindelijk wel, maar ook enkel omdat hij beter speelde op de momenten dat het er écht toe deed. Een verdiende winnaar, dat wel, want op juist die momenten zie je wie de beste is.

Het spel van Nadal heeft me nooit echt geboeid, maar in deze finale was zijn tennis het beste wat ik ooit heb gezien.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar wat deed die Nadal lang over zijn service zeg.... Echt steeds weer 20 keer stuiteren, enzo. Ik denk dat hij in totaal wel drie kwartier tijd heeft gerekt. Belachelijk.

Dat viel mij ook al op. Wist je trouwens dat Nadal ook bijgelovig is? Hij zet zijn drinkflesjes altijd zoals hij dat wil. Als die flesjes niet goed staan heeft hij er geen vertrouwen meer in. Ook daar doet ie lang over :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb 6 uur niet gecomputert omdat ik R. Federer tegen R. Nadal aan het kijken was. Echt een super wedstrijd. Roger Federer die eerst 2 sets achterstond en hem toen gewoon heeft ingehaald. Wel jammer dat het 2x regende. :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

Erg leuke mannenfinale, naast de Tour de France heb ik ook daar heel erg van genoten. Uiteindelijk heeft Nadal hartstikke verdiend gewonnen, ookal had ik het Federer wel gegund met zijn fantastische spel al dit hele toernooi lang. Vamos Rafael! De vrouwenfinale was ook wel goed, alleen werd die een beetje overschaduwd door het gekreun bij elke bal bij beide dames, op een gegeven moment kon ik het echt niet meer uitstaan. Elke keer weer, het is nergens voor nodig kan ik als tennisser bevestigen. Maargoed, ondanks dat was het niveau vrij hoog, en dat ze dan ook nog eens de dubbelfinale wonnen, kan ik niet anders zeggen dat ze het beide erg goed gedaan hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat viel mij ook al op. Wist je trouwens dat Nadal ook bijgelovig is? Hij zet zijn drinkflesjes altijd zoals hij dat wil. Als die flesjes niet goed staan heeft hij er geen vertrouwen meer in. Ook daar doet ie lang over :7

Ja, wist ik. Hij heeft vast ritueel bij het wisselen van kant: lopen naar de bankjes, stappen over de lijnen heen (hij wilt er niet op gaan staan), netjes zijn handdoek wegleggen, flesje pakken, slokje drinken, flesje goed dichtdraaien, flesje op precies dezelfde plaats terugzetten, handdoek pakken en doorlopen zonder op de lijnen te staan. :7

De vrouwenfinale was ook wel goed, alleen werd die een beetje overschaduwd door het gekreun bij elke bal bij beide dames, op een gegeven moment kon ik het echt niet meer uitstaan. Elke keer weer, het is nergens voor nodig kan ik als tennisser bevestigen.

Tsja, sommige zijn het gewend om extra kracht te uiten. Al is het nergens voor nodig, als je dat gewend bent, is dat moeilijk af te leren. Nadal kan er trouwens ook wat van, want bij elke bal die hij raakt, doet hij dat ook.

By the way, zo verdiend was het ook weer niet hoor. In de eerste 2 sets had Federer namelijk veel meer break points dan Nadal, want toen had hij er op een gegeven moment iets van 1 uit 12 of zo. In de laatste set had Nadal inderdaad wel veel break-points, of in ieder geval veel kansen om voor te staan (0-30), maar dat wilt niet zeggen dat hij verdiend gewonnen had. Als Federer in de eerste sets zijn break points gewoon had gepakt, was de wedstrijd heel anders verlopen.

@ hieronder: nou, die knikkende knieen waardoor hij een dubbelfout maakte, getuigde toch wel dat hij behoorlijk zenuwachtig was :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, wist ik. Hij heeft vast ritueel bij het wisselen van kant: lopen naar de bankjes, stappen over de lijnen heen (hij wilt er niet op gaan staan), netjes zijn handdoek wegleggen, flesje pakken, slokje drinken, flesje goed dichtdraaien, flesje op precies dezelfde plaats terugzetten, handdoek pakken en doorlopen zonder op de lijnen te staan. :7

Ik heb ook gehoord dat hij in de kleedkamer altijd zit te bidden voor de wedstrijd. Hier zou hij ook erg lang over doen. Hij is dus gelovig en bijgelovig. Nadal is mentaal ook heel sterk. Hij werd helemaal niet zenuwachtig toen Federer heel sterk terugkwam.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...