Jump to content

Grand Slams


Dutchy3010

Recommended Posts

Je zal daar hebben gezeten zeg, dat is een lange zit. En dan de volgende dag weer terugkomen en uiteindelijk zo'n einde. Maar ze sloegen ook nog eens beiden de meeste aces ooit in één wedstrijd (per persoon dus). Maar dit jaar zal het wel een kort potje worden, denk ik zo. Maar als ze weer gelijk opgaan zal men elkaar wel gaan aankijken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • Reacties 217
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    76

  • NandroDavids

    43

  • 3L1077

    43

  • JasonStatham

    11

Federer al uitgeschakeld. :-(

Vind ik helemaal niet erg. Ik heb niks tegen Federer, en vind hem het mooiste spel hebben, maar het is goed om ook bij de mannen 's wat verrassing te zien. Het vrouwentennis is op 't moment stukken spannender: daar weet je nooit van tevoren wie echt top gaan presteren. Bij de mannen weet je te vaak al wel dat de top-4 van de wereld uiteindelijk overblijft.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor mij was Federer toch de grote favoriet voor de eindzege. Omdat hij er nu uit ligt, hoop ik stiekem dat het Nadal en Djokovic niet lukt om te winnen; laat dat dan ook maar een verrassing worden. Een finale Murray-Tsonga zou ik wel heel leuk vinden.

Bij de dames is de finale Sjarapova-Kvitova, ik hoop op winst van Sjarapova.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar het mooiste tennis komt ook van de top 4, althans, over het algemeen. Djokovic gun ik het 100x meer dan Nadal, dus was blij dat hij uiteindelijk won. Maar ik wil gewoon de top 4 in de halve finales hebben, of laat het de top 3 zijn en één verrassing. Ik wil gewoon het leukste tennis zien, ongeacht wie het doet, maar dat komt dus inderdaad meestal van de top... Lijkt me overigens niet meer dan logisch.

Vrouwentennis is misschien spannender (althans, de wedstrijden zijn helemaal niet spannender, maar wie in de finale komt en wie niet wel), maar ik kijk liever naar een spannende wedstrijd met fantastisch goed spel van 2 van de top 4 spelers, dan naar twee totaal onverwachte spelers die strijden om de titel en heel wat minder laten zien.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Misschien dit topic terug eens bovenhalen, omdat Rolland Garros er weer zit aan te komen... :)

Roland Garros, (Pierre) Rolland is een Franse wielrenner ;)

Maar inderdaad, over een week is het zo ver, één van de twee mooiste Grand Slams van het jaar. Althans, vind ik, en dat komt vooral omdat Roland Garros en Wimbledon op voor ons normale tijden wordt gespeeld en ik er dus meer van kan zien :puh:

Rafael Nadal is in ieder geval de absolute topfavoriet. Hij is al recordwinnaar, en is heel het gravelseizoen al heerlijk bezig. Maar ja, het mannentoernooi is in het tennis sowieso vaak voorspelbaar, wat dat betreft vind ik het vrouwentoernooi interessanter.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien dit topic terug eens bovenhalen, omdat Rolland Garros er weer zit aan te komen... smile3.gif

Roland Garros, (Pierre) Rolland is een Franse wielrenner knipoog.gif

Maar inderdaad, over een week is het zo ver, één van de twee mooiste Grand Slams van het jaar. Althans, vind ik, en dat komt vooral omdat Roland Garros en Wimbledon op voor ons normale tijden wordt gespeeld en ik er dus meer van kan zien puh2.gif

Rafael Nadal is in ieder geval de absolute topfavoriet. Hij is al recordwinnaar, en is heel het gravelseizoen al heerlijk bezig. Maar ja, het mannentoernooi is in het tennis sowieso vaak voorspelbaar, wat dat betreft vind ik het vrouwentoernooi interessanter.

Natuurlijk haalde ik dit topic boven, omdat ik vanuit mijn toren een klein mannetje zag aankomen op zijn fiets. Dat kon natuurlijk niemand anders zijn dan onze vriend Pierre!

Link to comment
Delen op andere websites

Rafael Nadal is in ieder geval de absolute topfavoriet. Hij is al recordwinnaar, en is heel het gravelseizoen al heerlijk bezig. Maar ja, het mannentoernooi is in het tennis sowieso vaak voorspelbaar, wat dat betreft vind ik het vrouwentoernooi interessanter.

Wellicht is vrouwentoernooi spannender, maar vrouwentennis haalt het in de verste verte niet bij mannentennis. Zoveel leuker, zoveel spectaculairder... Federer vind ik nog steeds geweldig. En ja, de kans dat Federer wint is erg klein, maar toch heeft hij altijd wel van die ballen waarvan je denkt "jij bent en blijft de tennismaster". Dan Nadal, die zo hard kan lopen dat hij ballen haalt waarvan niemand het verwacht. Djokovic, die je altijd verstelt laat staan, zowel op als buiten de baan. En dan ook nog Murray, die met zoveel emotie speelt dat je het zelf kunt voelen. Hoop dat hij mee doet, dat was/is nog onzeker. Geef mij maar mannentennis. _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zeg dan ook "...wat dat betreft vind ik het vrouwentoernooi interessanter." Wat betreft spanning dus ;)

Qua niveau en lengte van wedstrijden kijk ik liever ook gewoon het mannentoernooi, en daar zal ik vanaf volgende week ook veel meer van gaan kijken waarschijnlijk. Ik kan uren naar het spel van Federer kijken, en ik kan uren naar Sharapova kijken...maar voor de sport absoluut liever naar Federer :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Murray heeft zich inmiddels afgemeld wegens een rugblessure. Dan zal het normaal gesproken dus tussen Nadal, Djokovic, Federer en Ferrer gaan, voor zover dat al niet het geval was. Immers, gravel ligt Murray toch niet echt.

Edit

Ook Del Potro is er niet bij: hij heeft zich afgemeld vanwege bronchitis. De nummer 2 en de nummer 7 van de wereld er dus niet bij...wordt een beetje een gemankeerd toernooi zo.

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat beginnen :tu:

:D

We zijn Arantxa Rus al kwijt, maar van de Nederlandse spelers en speelsters hoeven we het ook niet echt te verwachten. Zwaar geloot allemaal, maar Sijsling en Haase lijken in vorm, dus hopelijk doen die wat rondjes mee.

Nu Hewitt op tv, en later vandaag dan Federer :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...