Jump to content

Tour de France 2008


NandroDavids

Recommended Posts

Jawel, morgen is het dan eindelijk weer zover: Le Tour gaat van start! Zoals elk jaar weer de hoop op een dopingvrije Tour (dit was tegelijk de laatste keer dat in dit topic het d-woord werd genoemd), en ook weer genoeg favorieten om er een leuke Tour van te maken. Het mooiste zijn natuurlijk de verschillende Tourspellen waarin je je eigen team moet formeren. Dit topic is bedoeld om al deze zaken te bespreken de komende 3 weken; Van Cadel Evans tot Mart Smeets, van Jean Nelissen tot Riccardo Riccò, alles kan hier besproken worden.

Evenals vorig jaar trap ik dan af met het team dat mij de overwinning moet bezorgen bij Ploegleider van Dagblad v/h Noorden:

  • Cadel Evans
  • Denis Mentsjov
  • Haimar Zubeldia
  • Andy Schleck
  • Frank Schleck
  • Kim Kirchen
  • Amets Txurruka
  • Mark Cavendish
  • Robert Hunter

Cadel Evans móet ik natuurlijk hebben, de topfavoriet voor de eindzege; Ik heb ervoor gekozen om Valverde niet te nemen, maar meer voor veiligheid te kiezen met wat goedkopere renners daarachter. Mentsjov en Zubeldia zijn eigenlijk garantie voor top-10, zoniet top-5 en de gebroeders Schleck genieten groot vertrouwen bij mij. Kim Kirchen is een alleskunner en gaat dus een redelijk klassement rijden. Dat wil zeggen: Plaats 5 is mogelijk, maar 15e kan ook. Amets Txurruka is de outsider bij mij; Elk jaar neem ik een Spaans talent en dat pakt regelmatig goed uit: Vorig jaar Gutierrez, nu Txurruka. En voor de sprint moet je ook altijd wat hebben natuurlijk en daarvoor heb ik Cavendish en Hunter. Laatstgenoemde omdat hij simpelweg belachelijk goedkoop is voor zijn niveau, en Cavendish omdat ik van hem het meest verwacht qua sprinten. McEwen is over z'n top, Boonen en Petacchi ontbreken en Hushovd geloof ik niet in. Kortom: Ik heb net als voorgaande jaren het winnende team, nu moet 't enkel nog 's eindelijk eens uitkomen...

Morgen de eerste etappe, kan niet wachten :dans:

Bewerkt: door NandroDavids
Link to comment
Delen op andere websites

Word weer leuk! ookal is het natuurlijk niet zo leuk meer als met Neil Armstrong :puh:

Lance Armstrong neem ik aan, Neil Armstrong was de eerste man die ooit op de maan was en ik neem aan dat je hem niet bedoelde :7

Leuke tour tot nu toe, mijn favoriet voor de eindzege is Alejandro Valverde. Al voor de Tour vond ik hem sterk, en tijdens de eerste etappe was hij ook ijzersterk. Hij moet alleen in de bergen een marge pakken die groot genoeg is voor de laatste tijdrit, want dat is het enige punt waar hij het nog wel eens laat liggen. Andere kanshebbers zijn in mijn ogen Evans en Mentsjov. Over Evans valt weinig te zeggen, in de vorige edities van de Tour was hij altijd een soort van underdog die wel goed mee ging met bijvoorbeeld Armstrong of Landis, maar zelf heeft hij nog nooit echt heel opvallend goed gepresteerd in de Tour. Mentsjov is tot nu toe sterk, maar ik vraag me af of hij niet een beetje overschat wordt, want vorig jaar kon hij niet goed mee met de besten in de bergen. Maar het wordt hoe dan ook een leuke Tour, die vrij open is waar dat in de voorgaande jaren met Armstrong wel even anders was, ookal verdiende hij het want hij reed gewoon geweldig, en ik gunde het hem ook van na al zijn ellende met zijn kanker.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben een grote fan van de CSC (-Saxo) ploeg. En ik moet zeggen dat ze de afgelopen dagen leuk de leiding namen in het peleton. Vandaag weer een mooie zege voor de Noor Arvesen van CSC :tu: , scheelde echt niks. Ik ben nu voor Frank Schleck en denk dat hij die seconde op Evans nog wel goed gaat maken.

Bewerkt: door Rebellion
Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad een mooie etappe vandaag, maar voor nog meer succes zal CSC zich echt nog moeten bewijzen. Evans is hoogstwaarschijnlijk niet te kloppen in de tijdrit, dus ze zullen in de Alpen de nodige tijd moeten pakken. Ook daar is Evans moeilijk te kloppen, maar aangezien CSC een erg goede ploeg heeft ga ik er vanuit dat ze Evans zeker nog wel zullen aanvallen en ik gun het ze nu ook, aangezien Evans deze Tour nog vrijwel niks heeft laten zien en alleen maar in anderen hun wiel blijft zitten. Aangezien Valverde het liet afweten bij de eerste de beste serieuze klim en dus geen kans meer maakt op de gele trui ben ik nu voor Schleck, Mentsjov, en Ricco :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit ook iedere dag weer op het puntje van mijn stoel en vind de Tour dit jaar echt geweldig :tu: Leuke aanvallen, verrassende ontsnappingen en vreemde wendingen. Valverde die de berg niet opkomt (terwijl ie dat wel zou moeten kunnen), Cunego die de berg als een speer oprijdt (terwijl ie dat helemaal niet kan eigenlijk), erg leuk allemaal. Hoop dat die laffe Evans nu wel eens een keer de leider gaat uithangen want het is wel erg braaf allemaal wat ie laat zien. Maar goed, hij rijdt veeeeeeeeeeel beter als ik hoor :D En voor wat betreft Ricco: ik weet 100% zeker dat die gast stijf staat van de Epo, maar of we dat ooit kunnen bewijzen?

Link to comment
Delen op andere websites

...Cunego die de berg als een speer oprijdt (terwijl ie dat helemaal niet kan eigenlijk)...
Damiano Cunego hoort dat gewoon te kunnen hoor; Hij viel de dagen ervoor juist zwaar tegen door niet mee te kunnen met de (sub-)toppers. Bovendien ging 'ie helemaal niet zo hard de berg op toen ze dat op die manier in beeld brachten, want hij heeft vrijwel geen tijd goedgemaakt op de voorste renners.

Maar een leuke Tour is het tot nu toe zeker, met renners als Riccò die er wat kleur aan geven en de CSC-ploeg die zéér indrukwekkend rijdt. Nu nog hopen dat Evans uit 't geel gaat worden gereden en dan 't liefst door Fränk Schleck of Denis Mentsjov.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan echt niet tegen die doping gebruikende renners. Op tv zeiden ze dat Ricco het vaakst werd getest van iedereen en toch gebruikt hij het. Weet je hoe lullig voor degene die tweede werd bij zijn etappe winsten. Maar ja, beter er nu achter komen dan aan het einde van de tour.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hou er niet van om mezelf te quoten maar in dit geval kan ik het even niet laten ^_^
En voor wat betreft Ricco: ik weet 100% zeker dat die gast stijf staat van de Epo, maar of we dat ooit kunnen bewijzen?

Ricco uit de koers vanwege epo

:schater:

Je had nog gelijk ook, ik had je bericht gister gelezen en toen dacht ik van misschien heeft hij wel gelijk en vlak daarna kwamen de eerste berichten binnen over Ricco :7

Wel jammer en zielig, zo een grote bek tegen iedereen epo gebruiken. Maargoed, het begint normaal te worden: elke Tour de France zijn eigen dopingschandaal :N

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik mee ga doen, win ik :Y

Sta ik met die andere ventjes op de startlijn, laat ik ze even wegfietsen, dan fiets ik tien meter, dan pak ik de trekstarter, en start ik mijn opgevoerde spartametje en vlieg ik met 80 hun zo voorbij.

Dus pas maar op, mensen in strakke pakjes, I Coming thru!!!

Link to comment
Delen op andere websites

Werkelijk, dit is de mooiste Tour de France die ik ooit heb gezien. Natuurlijk heb ik er nog niet zo heel veel meegemaakt, maar de manier waarop Armstrong 7 x won dwong veel respect af bij mij en waren wat dat betreft ook mooie Tours. De jaren daarna was het doping met Landis en Rasmussen, dus dit jaar is werkelijk geweldig. Ook al is Riccò eruit gezet, de openheid die je vandaag zag doen mijn hart sneller kloppen, absoluut, Ik kom eigenlijk superlatieven tekort voor de dag van vandaag...werkelijk briljant.

Ook m'n team gaat wel redelijk...Txurruka en Zubeldia vallen zwaar tegen, maar 4 x Cavendish en 't geel voor Kirchen, Evans en Fränk Schleck maken veel goed :D

Jammer dat 't morgen rustdag is.

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, het wordt met de etappe leuker lijkt het wel. Erg jammer van Mentsjov dat hij viel tijdens zijn uitbraak toen niemand hem bij kon houden, anders had hij misschien het geel veroverd. Dinsdag denk ik dat er niet veel gebeurd in het algemeen klassement dankzij de erg lange afdaling, tenzij iemand een hele slechte dag heeft. Op woensdag, met L'alpe-d'Huez als aankomst, denk ik dat de definitieve beslissing valt. Gek genoeg hoop ik nog steeds op Valverde, als hij niet zo geisoleerd komt te zitten als vandaag kan hij met een goeie aanval een aantal minuten terugwinnen en misschien nog strijden voor een podiumplaats. Als Mentsjov weer zo sterk is als vandaag en hij Kohl eraf weet te rijden dan maakt hij het meeste kans op de gele trui, in Evans geloof ik niet zo. Hij rijdt erg laf, en de beste klimmers kan hij bij lange na niet bijbenen als het stijl genoeg gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...