Jump to content

Automatische donorplicht


Mister Fuji

Wat zou bij jou regering de donorregeling zijn?  

32 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat zou bij jou regering de donorregeling zijn?

    • Iedereen is automatisch donor, hier valt niks tegenin te brengen.
      1
    • Iedereen is automatisch donor, tenzij anders is vermeldt.
      13
    • Je bent geen donor, tenzij je je daar voor hebt ingeschreven.
      18


Recommended Posts

ik heb voor de derde gekozen, omdat ik niet vind dat je zo maar automatisch donor moet worden, en zelf weet ik het eigenlijk, aan de ene kant vindt ik het raar dat mensen dan na mijn dood gaan snijden in mijn lichaam en aan de andere kant help je dan mensen met het voorkomen van dood gaan. Ik vind het een moeilijke afweging ik heb trouwens ook nog geen donor codicil.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ewoud

    12

  • Mister Fuji

    5

  • Mania-92

    4

  • Scott16

    4

Ik voor twee. Dood is dood. Wat ze na mijn overlijden met mijn lichaam doen zal mij werkelijk een worst wezen. Ik verlang van mijn nabestaanden niet dat ze eens in de zoveel tijd mijn urn oppoetsen of mijn graf bijharken.

Als er andere mensen met mijn organen gered kunnen worden zie ik daar alleen maar voordeel in.

@ ieder die zijn/haar organen niet beschikbaar stelt: Wat is er mis met het voorstel (optie 2 dus)? Je kunt nog altijd weigeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijk ben ik 't met Lantyz eens, als ik dood ben merk ik er toch niks meer van, en als ik andere mensen ermee kan redden... Waarom niet, die mensen kunnen nog een heel leven voor zich hebben, waarom zou ik ze dat afnemen of moeilijk gaan doen?

En als je nu eens nagaat, dat er een naaste verwant van je een transplantatie nodig heeft, en er is geen donor beschikbaar...

Bewerkt: door Bobbiescie
Link to comment
Delen op andere websites

Hehe fijn, eindelijk nadenkende mensen :puh:

Met keuze twee ben je namelijk nog steeds NIET VERPLICHT donor, alleen het is een maatregel voor al die mensen die op hun achtiende het codocil de prullebak in smijten zonder ernaar te kijken en zo dus geen donor zijn als ze het mss wel willen. Met deze maatregel wordt dit omgedraaid: mensen gaan zich nu misschien vergeten af te melden, maar dat is op zich geen probleem. Misschien emotioneel, maar mensen in jouw nabije omgeving kunnen altijd nog een donortransplantatie stoppen, als zij het echt niet willen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ligt er aan wat je met mensen heb.

1. je houdt van ze en doet alles voor je en geef je donor

2.Je twijfelt

3.je houdt van mensen ,maar om redene kan je of wil je geen donor zijn.

4.je houdt niet van mensen en geeft niks aan ze.

Ik ga voor 3

Link to comment
Delen op andere websites

ik vind dat je neit met de natuurwetten meot spelen en de natuur is dat je geen organen gaat vervangen of wat dan ook

De natuur bepaalt niet dat één of andere mafkees tot het uiterste gaat op de Nederlandse snelwegen en jouw nieren naar de gallemiezen rijdt.

Link to comment
Delen op andere websites

Sommige mensen willen zelf ook geen donors ontvangen. En zijn drm ook geen donor.

Of sommige willen rust en niet meer een nummer zijn. Zoals ik hier nummer 1476 ben maar ik wil gewoon ewoud zijn. :puh:

ewoud

Bewerkt: door ewoud
Link to comment
Delen op andere websites

Nee!, ik laat mijn nieren of wat dan ook niet laten gaan naar iemand anders...

Ik heb geen idee wie ik dan kan helpen.. mischien heb ik dan wel een crimineel of mijn aarts vijand gered.. ik wil trouwens ook niet dat er in mijn buik gesneden word.. dood of levend.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee!, ik laat mijn nieren of wat dan ook niet laten gaan naar iemand anders...

Ik heb geen idee wie ik dan kan helpen.. mischien heb ik dan wel een crimineel of mijn aarts vijand gered.. ik wil trouwens ook niet dat er in mijn buik gesneden word.. dood of levend.

Ook niet als je als enige, een nier of wat dan ook hebt voor een naaste van je bijv. vader moeder een donor voor ze hebt. Ik denk dat ik dan wel wat wil afstaan om mensen in mijn familie te helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...