Jump to content

Automatische donorplicht


Mister Fuji

Wat zou bij jou regering de donorregeling zijn?  

32 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat zou bij jou regering de donorregeling zijn?

    • Iedereen is automatisch donor, hier valt niks tegenin te brengen.
      1
    • Iedereen is automatisch donor, tenzij anders is vermeldt.
      13
    • Je bent geen donor, tenzij je je daar voor hebt ingeschreven.
      18


Recommended Posts

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ewoud

    12

  • Mister Fuji

    5

  • Mania-92

    4

  • Scott16

    4

Ja inderdaad.

Maar het geeft mij toch wel een raar gevoel.

Ik wil gewoon niet dat als ik kom te overlijden dat er in mij gesneden word.

Alleen het idee al. :blink:

Het kan lullig overkomen maar ik wil gewoon niet dat ze in mij snijden.

En ik weet zeker dat ik de enige niet ben!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb voor de 3e gekozen.

Ik zelf ben geen donor, ik weet dat het arrogant klinkt, maar ik wil niet dat ze in me gaan lopen snijden. Máár... dit denk ik nu, misschien later dat ik me dan bedenk, en dat ik donor word. Maar nu niet, ik krijg er ook zo'n appart gevoel bij.

Bewerkt: door GTAspeler
Link to comment
Delen op andere websites

Iedereen is automatisch donor, tenzij anders is vermeldt. Je bent dan toch al dood!

@Scott16: Wat maakt het dan nog uit? Je voelt er niks van hoor als ze in je snijden!

Voor iedereen heeft dood zijn een andere betekenis.

Link to comment
Delen op andere websites

Iedereen is automatisch donor, tenzij anders is vermeldt. Je bent dan toch al dood!

@Scott16: Wat maakt het dan nog uit? Je voelt er niks van hoor als ze in je snijden!

Voor iedereen heeft dood zijn een andere betekenis.

Idd

misschien geloof jij niet maar wel andere in reincarnatie, ikzelf heb er een gemeng gevoel over maar heb liever niet dat mensen in me snijden, ook al is het voor organen

Link to comment
Delen op andere websites

als het je lot is om te sterven dat vind ik dat je tijd gekomuh is en je geen donor moet krijguh

jou zou ik wel eens willen horen praten als je weet dat je dood gaat zonder donor

Ik zal geen donor willen. Ga toch liever dood klinkt raar, maar zo zit ik in elkaar

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

22-03-2005

Aantal donorregistraties vertienvoudigd

GOES - De Stichting Donorregistratie krijgt de laatste weken gemiddeld duizend donorregistraties te verwerken. Dat is een vertienvoudiging ten opzichte van het gemiddelde. De stijging is begonnen sinds de politieke discussie over een nieuw registratiesysteem de media haalde. Dat heeft een woordvoerder van de stichting dinsdag gezegd voor Radio 1.

De stichting heeft inmiddels 4,5 miljoen registraties. Ongeveer 84 procent van de mensen laat zich als donor registreren. De overige zestien procent laat expliciet opnemen dat hij geen organen na zijn dood wil afstaan.

Volgens de woordvoerder heeft de politieke discussie en de media-aandacht bijgedragen aan het aantal registraties. "Dat leert dat we de aandacht bij het onderwerp moeten houden en dat een systeem op basis van vrijwilligheid toch resultaten kan opleveren."

Bron: VRZ

Was zelf voor het 'je bent automatisch donor tenzij anders aangegeven', dit is er niet doorgekomen, maar die hele discussie heeft toch nog een positief effect gehad gelukkig.

Link to comment
Delen op andere websites

Kijk ik heb van de week een ziekenhuis programma gekeken en daar had een jongen een ongeluk gehad en die sneden ze open terwijl die hersendood was: hij leefde dus gewoon nog wel.....sinds ik dat gezien had wil ik echt geen donor worden spijt mij zeer, maar ik wil niet dat ze in mij snijden als ik hersendood ben: je leeft gewoon toch nog, dus geen donor!

Heb ik ook gezien vond het ook niet om aan te zien, maar toch zal ik donar worden. Ten eerste is het een hele kleine kans dat ze je als donar gebruiken want je lichaam moet wel nog gezond zijn. Die jongen leefde eigenlijk niet (zo zie ik het) alleen zijn hart en longen doen het nog maar hij voelt niks denkt niks enz. Of noem jij dat leven, ik vind dat iemand pas leeft als die iets kan niet als een plantje. Net zoals in Amerika die vrouw is al eigelijk 15 jaar dood. Als ik zelf er zo bij zou liggen mogen ze van mij de stekkers van alle aperaten er uit halen.

Link to comment
Delen op andere websites

ik vind dat je geen donors moet plaatsen ik vind dat je iemand als zijn tijd komt geen nieuw haart ofzo moet geven god heeft niks voor niks aan iedereen een einde gegeven

Als god dat niet wil dan zou die wel zorgen dat er geen donoren zijn, zo kan je het ook bekijken. Ik geloof zelf niet btw

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...