Jump to content

"Hoe heet deze film/serie?"


TomHagen

Recommended Posts

  • 4 maanden later...
  • Reacties 146
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    10

  • Dr.Oppai

    10

  • JasonStatham

    9

  • TomHagen

    7

Deze film zit vaag in mijn herinnering; het betreft geen blockbuster maar een arthouse(-achtige?) film volgens mij.

Volgens mij is de film gebaseerd op een waargebeurd verhaal en speelt deze zich ergens tussen 1820 en 1930 af. Ik vermoed dat de film niet ouder is dan 12 jaar.

De plot is als volgt:

Een wetenschapper heeft een theorie hoe de voorouders van oorspronkelijke bewoners van een afgelegen eiland (à la Paaseiland) ooit dat eiland hebben bereikt; zij zijn erheen gevaren (over de oceaan/zee) met vloten.

Hij krijgt veel kritiek op zijn theorie; om te bewijzen dat het mogelijk is bouwt de man zelf een vlot en probeert hij erheen te varen.

Ik weet niet of de beste man alleen reist en ook niet of hij het eiland haalt.

Iemand enig idee?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 maanden later...

Ik zoek dus ook weer eens een film die ik lang geleden gezien heb. Ik herinner me een scene waarin een man met Indiaans/Latino uiterlijk met lang haar met een shotgun een vader met teddybeer(?) in z'n rug schiet terwijl die aan het vluchten is. Geloof dat die scene zich afspeelde in een winkelcentrum en dat het om een gijzeling ging ofzo, maar dat weet ik niet zeker. Film uit de 80's of 90's.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben op zoek naar een film waar ik bar weinig van weet.

 

Jaren geleden hebben ik en een vriend eens een actiefilm gekeken. Deze werd zo rond 2011 uitgezonden op RTL7, al kan dat ook Yorin of Veronica zijn geweest. De film was destijds al wat ouder, ik vermoed dat hij tussen 1995 en 2005 is gemaakt. Ik kan mij een stuk dialoog herinneren waarin een belangrijk personage (volgens mij de antagonist) gewond raakt. Daarop roept iemand: ''call an ambulance!'', waarop desbetreffend personage reageert met: ''(no,) get the disc!''. (De data op) deze CD speelde dan ook een belangrijke rol in de film. Volgens mij liep de film goed af. De antagonist overleefde zijn verwondingen volgens mij wel, hij werkte voor of beheerde een grote organisatie. Maar dat laatste weet ik niet 100% zeker.

 

Veel meer weet ik niet :7 , iemand enig idee? 

Link to comment
Delen op andere websites

16 minuten geleden, Dotz zei:

Ik ben op zoek naar een film waar ik bar weinig van weet.

 

Jaren geleden hebben ik en een vriend eens een actiefilm gekeken. Deze werd zo rond 2011 uitgezonden op RTL7, al kan dat ook Yorin of Veronica zijn geweest. De film was destijds al wat ouder, ik vermoed dat hij tussen 1995 en 2005 is gemaakt. Ik kan mij een stuk dialoog herinneren waarin een belangrijk personage (volgens mij de antagonist) gewond raakt. Daarop roept iemand: ''call an ambulance!'', waarop desbetreffend personage reageert met: ''(no,) get the disc!''. (De data op) deze CD speelde dan ook een belangrijke rol in de film. Volgens mij liep de film goed af. De antagonist overleefde zijn verwondingen volgens mij wel, hij werkte voor of beheerde een grote organisatie. Maar dat laatste weet ik niet 100% zeker.

 

Veel meer weet ik niet :7 , iemand enig idee? 

Deze? Beide quotes schijnen er volgens het script ongeveer in te zitten, vlak na elkaar.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
Op 6/30/2017 om 20:08, FrankyFourFingers zei:

Vage herinneringen aan film over het theater, maar waar er ook een beetje een rolletje was voor de mafia. Hele vage herinneren, kan iemand daar iets mee?

Hoe oud zijn die vage herinneringen?

Link to comment
Delen op andere websites

12 uur geleden, Dr.Oppai zei:

Hoe oud zijn die vage herinneringen?

Hmm, ik denk dat het 6-8 jaar geleden is dat ik de film zag, iets zegt me dat het een jaren 90 film was en anders late 80s.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • 3 maanden later...

ik zoek een film die ik even kort gezien had toen ik een jaar of 12 was, en ik zou graag deze film terug willen zien ik kan mij maar een klein stukje herinneren een vage seks scene maar ik denk dat ik daar wel ver genoeg mee kom. het eerste wat ik mij kan herinneren was een scene dat een man door en gang rende ofzoe iets alsof hij achtervolgt werd. en toen stond bij een deur twee vrouwen met zwart haar het leken zo op het eerste oog zussen te wezen  en de man keek hun aan toen later was er een scene  dat de man het mee een van de vrouwen deed en was er in een andere scene  te zien dat die andere meid op het toilet zat. toen daarna begon de vrouw waarmee de man het aan het doen was te gillen en begon haar buik op te zetten en werd toen dikker en toen kort daarna ontplofte ze wat er daarna kwam weet ik helaas niet meer maar ik denk dat het een spannende actie film is. 

ik weet dat het wat vaag is maar dit is wat ik nog weet. ik hoop dat iemand mij kan helpen en weet hoe die film heet ik had het geprobeerd te zoeken maar ik had het nog niet kunnen vinden. 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...