Jump to content

Nederlandse Eerste-Divisie ( Jupiler League )


Wijst

Recommended Posts

Dit topic heb ik aangemaakt om informatie te geven om de 1na hoogste competitie van Nederland. (na de Eredivisie) Ik heb veel intresse voor deze competitie omdat het nooit dezelfde zijn die kampioen worden. Er zijn altijd verassingen in de Jupiler League, de onderste van kan de bovenste winnen bijwijzen van spreken. Ik heb ook een club in het speciaal en dat is Helmond Sport, onze rivalen zijn FC Den Bosch en FC Eindhoven. Het aankomende seizoen beloofd een spannend seizoen te worden, met hopenlijk veel overwinnen voor mijn cluppie. Aankomende vrijdag begint de competitie alweer, ik hoop dat het een leuk seizoen wordt. Ik zal jullie de clubs laten zien en nog wat andere leuke weetjes. :tu:

De clubs

AGOVV

Cambuur Leeuwarden

FC Den Bosch

FC Dordrecht

FC Eindhoven

FC Emmen

Excelsior

Fortuna Sittard

Go Ahead Eagles

Haarlem

Helmond Sport

MVV

FC Omniworld

RBC

RKC

Stormvogels/Telstar

Top Oss

Veendam

VVV

FC Zwolle

Eerste competie wedstrijden

vr 8/8 FC Dordrecht-FC Eindhoven 20.00

vr 8/8 Fortuna Sittard-FC Emmen 20.00

vr 8/8 Haarlem-TOP Oss 20.00

vr 8/8 FC Den Bosch-RKC Waalwijk 20.00

vr 8/8 BV Veendam-SC Cambuur-Leeuwarden 20.00

vr 8/8 FC Zwolle-MVV 20.00

vr 8/8 VVV-Venlo-Go Ahead Eagles 20.00

vr 8/8 Helmond Sport-AGOVV Apeldoorn 20.00

vr 8/8 Excelsior-Telstar 20.00

vr 8/8 FC Omniworld-RBC Roosendaal 20.00

Coaches: VVV kampioen, Cambuur verrast

De trainers van de clubs uit de Jupiler League verwachten dat VVV-Venlo met het kampioenschap aan de haal gaat. Cambuur Leeuwarden wordt door het gros van de coaches als outsider gezien.

Liefst zeventien oefenmeesters denken dat VVV goede kans maakt om na één seizoen in de Jupiler League weer op het hoogste niveau terug te keren, blijkt uit een enquete van het AD. "We maken er geen geheim van dat we willen promoveren. Het is te begrijpen dat wij als favoriet worden genoemd", reageert trainer Jan van Dijk.

SC Cambuur Leeuwarden wordt als verrassing van het nieuwe seizoen betiteld. Meer dan de helft van de trainers uit de eerste divisie verwacht dat de geel-blauwen tot een stunt in staat zijn. "We willen het linkerrijtje halen en de nacompetitie halen. Na zeven magere jaren is het tijd voor de ommekeer", aldus de strijdvaardige trainer Jurrie Koolhof.

Bron :Voetbalprimeur

'' Supporters weten waarom ''

Dit was het tot dusver, grtz Wijst. :cya:

Bewerkt: door Wijst
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...