Jump to content

Eredivisie 2008/2009


Flying Dutchman

Recommended Posts

Jammer, AZ kampioen. Had liever een keer gezien dat Twente eens kampioen werd. Alles beter dan AZ. Wel dom, Feyenoord wint van Twente: Dan zou je toch zeker zeggen dat Ajax er alles aan gaan doen om van PSV te winnen, maar nee hoor :7 Wat een drama. Wel grappig wat die Affelay bij Vertonghen deed, maar ik zou hem wel volgende wedstrijd aan de kant zetten. Ook jammer dat Utrecht won van Heerenveen, want nu kan Feyenoord niet stijgen naar de 7e plaats. 4 punten verschil volgens mij. Volgende wedstrijd moet dus gewonnen worden. Als Feyenoord het nu even vol houdt spelen ze alsnog Europees voetbal :) Helaas nog wel in de voorrondes, maar dan nog. :)

NEC fans zeiden nog Nijmegen gaat Europa in.. Maar Feyenoord komt er ook nog wel. :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 260
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • AXIO

    37

  • GreyFox-Smurf

    21

  • TomHagen

    17

  • Kai-ShockWave

    16

Verthongen is echt de schiemel van het weekeinde. Want ja, je zet dan wel voor voor de eerste goal van Suarez, maar maakt ook een gigantische fout waardoor er een goal valt. En oja, lof voor de vrije trap van Balasz. :)

Overigens wil ik niet als FC Twente fan dat ze op de 2de plaats eindigen (Het is prachtig, maar persoonlijk 3de). Want dan moeten we spelen tegen, Bayern (Als Wolfsburg kampioen wordt) of in Engeland tegen Everton. Ik zie liver dat ze dan rechtstreeks doorgaan naar, hoe het volgend jaar heet, de Europa League.

Link to comment
Delen op andere websites

AZ gewoon terecht van kampioen van het seizoen 2008/2009, helaas. Het is natuurlijk wel dik terecht, maar ik mag de club gewoon niet, behalve Scheringa, veel respect voor die man hoelang hij al geld pompt in 'zijn' AZ. Ajax was echt dikke drama, echt een schande, durf mezelf niet eens meer een Ajacied te noemen. Hopen dat ze het goed maken tegen AZ, want die tweede plek is erg belangrijk.

Link to comment
Delen op andere websites

PSV gewonnen, Heerenveen gelijk, Twente gelijk. Nu Ajax nog verliezen van AZ, en het is een topweekeinde voor PSV. :D

Maar de wedstrijd tegen Heracles was wel erg bagger van de kant van PSV. Met twee counters de overwinning binnenslepen, en het geluk hebben geen goal tegen te krijgen. Alsof ze genoeg nemen met de vijfde plaats. :(

Link to comment
Delen op andere websites

Je droomt geloof ik iets teveel Want ajax wordt gewoon 2e en misschien worden ze 3e.

Hoezo? 3e plaats is mogelijk, aangezien zowel Ajax als Twente nog moeilijk wedstrijden moeten, PSV krijgt NEC thuis, en moet naar Willem II. Normaal gesproken winnen ze die wedstrijden. Ze staan nu 3 punten achter op Ajax, dus als Ajax vandaag verliest, volgende week gelijk speelt of wederom verliest en tegen Twente ook geen goede zaken doet... Of als Twente verliest tegen AZ (volgende week), en tegen Ajax geen goede zaken doet... De kans is klein, dat begrijp ik, maar ik mag toch wel hopen. :D

Bewerkt: door TomHagen
Link to comment
Delen op andere websites

Ajax heeft wel de mensen om 2de te worden, maar ze zijn nog verreweg van een Champions League-team dat de groepsronde zou kunnen overleven. Ik denk niet dat Vermeer zó goed is dat hij het op het hoogste niveau haalt, meer Stekelenburg.

In de wedstrijd tegen AZ zou het gemakkelijk 5-1 kunnen worden voor Ajax, Suarez miste een strafschop, gaf de Australiër met een Oostenrijks paspoort Joey Didiluca een lichte hersenschudding cadeau. De strafschop vond ik overigens erg zacht ingeschoten, een soort lobje, net zoals Franseco (Totti) een keer gedaan had. Ik vond het echt raar dat hij alleen maar treurde over zijn 'o zo jammere' gemiste penalty, en niet over de ernst van de wonden van Didiluca. Toen verving Romero Didiluca. 'Raar,' dacht ik in mijzelf. 'Hij kan toch niet zo snel hersteld zijn van een gebroken pols?' Nou, het was dus wel zo. Hij maakte een paar uitstekende reddingen, en zijn optreden vond ik prima.

Toen kreeg Ajax alle ruimte om te scoren (dat ze niet deden), zette ze AZ onder druk. 2 of 3 op de paal/lat, tja, die pech moet je maar hebben. Ik vond het een heerlijke wedstrijd, al was de rode kaart van Schaars onterecht, Vink bestrafte hem veel te hard, en had te veel invloed op het spelverloop.

Link to comment
Delen op andere websites

Het zal tot de laaste duel spannend worden.

Of ajax moet echt van sparta verliezen en twente moet gaan winnen van az.:S

Maar dat zie ik dus niet gebeuren.

Ik zie eigenlijk niet gebeuren dat twente van az gaat winnen.en dan heeft ajax (hopelijk alles in eigen hand) en dan thuis winnen van twente met de kwaliteit die ze hebben.

En ja of ze nou champions-leauge in kunnen ja dat is altijd zo dat we nee zeggen.

Maar ik denk wel dat ajax de meeste potentie heeft voor volgende seizoen.Ik hoop dat suarez niet weg gaat en dan gaat denk ik verders ook niemand weg als je dan nog 1 of 2 aardige bij kan halen.Dan kan je een aardig team krijgen hoor.Want ze winnen toch ook van HSV,Floririentia,marseille(bijna) Hoe... oke dat is zo maar ze doen het wel.Marseille won eigenijk ook niet echt verdient.

Verders vermeer ben ik wel met je eens hoor.stekelenburg is gewoon een grotere vent die er staat.

Oke hij heeft fouten gemaakt maar ik zie vermeer tegen psv en gister ook weer maken.Maar Het is gewoon lastig als je 2 hele goede keepers in huis hebt.Maar van basten maakt er een moeilijk verhaal van om vermeer als eerste te kiezen want als hij 2e was geweest was de discussie niet zo groot.Want stekelenburg moet naar het WK vind ik en wel meerdere..(wie zie jij anders?? TimmerXD VormXD vermeer nou hij heeft nog niet eens een interland gespeeld.(als we ervanuit gaan dat vander sar niet komt..

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, dramatisch dat Ajax! :tu: 4-0, heerlijke uitslag :) Daar gaat de tweede plek aangezien Twente van AZ heeft gewonnen :) Heerenveen in 87e minuut nog de gelijkmaker, jammer genoeg. Mijn vader en zijn broer waren daar geweest. Ze wouden rond de 60e minuut al weg, zo slecht was het voetbal. Feyenoord gelukkig nog gelijk. Twee keer achter komen tegen Utrecht, drama. Gelijk nog één punt gepakt, en dat is waarschijnlijk genoeg voor Europees voetbal :) Volgende week ook minimaal één punt en Feyenoord is verzekerd van Europees voetbal :dans:

Link to comment
Delen op andere websites

:dans: FC TWENTE 3 - AZ 0 :dans:

Wij zitten in de voorronde van de Champions League. HELL YEAH!!!

Dat deed AZ expres denk ik + ze zijn al kampioen.

Maar ze gunnen die Amsterdammers gewoon niks, en gelijk hebben ze...

:cya: doei pannenkoek Van Basten.

Play-offs worden overigens wel interessant, en de KNVB Beker... denk dat Twente die ook wel pakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Van Basten heeft meteen Ajax verlaten naar het verloren duel van Sparta. Nu is het afvragen wie de nieuwe leider word, hopelijk krijgen we voor de Europa Leugue een goede trainer met veel talent en misschien is er nog wel hoop om de Cup binnen te slepen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...