Jump to content

Eredivisie 2008/2009


Flying Dutchman

Recommended Posts

Haha, dramatisch dat Ajax! :tu: 4-0, heerlijke uitslag :) Daar gaat de tweede plek aangezien Twente van AZ heeft gewonnen :) Heerenveen in 87e minuut nog de gelijkmaker, jammer genoeg. Mijn vader en zijn broer waren daar geweest. Ze wouden rond de 60e minuut al weg, zo slecht was het voetbal. Feyenoord gelukkig nog gelijk. Twee keer achter komen tegen Utrecht, drama. Gelijk nog één punt gepakt, en dat is waarschijnlijk genoeg voor Europees voetbal :) Volgende week ook minimaal één punt en Feyenoord is verzekerd van Europees voetbal :dans:

Yeah! Feyenoord! :dans:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 260
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • AXIO

    37

  • GreyFox-Smurf

    21

  • TomHagen

    17

  • Kai-ShockWave

    16

Ik vond dit seizoen leuk. Het was niet een van te voren bepaalde uitslag. Eindelijk is psv van de troon afgestoten.

Ik vind het goed dat AZ kampioen is geworden, want zij voetbalden het beste. Twente was dit seizoen ook erg goed.

Het is dan ook mooi dat zij op de 2e plaats zijn geëindigd. In dit seizoen is elk team eigenlijk op de plaats waar hij hoorde gekomen en dat is erg goed.

Link to comment
Delen op andere websites

"Louis Van Gaal kiest voor Bayern München"

De Nederlandse toptrainer Louis Van Gaal zal dan toch niet de volgende bondscoach van de Rode Duivels worden. Volgens het 'Algemeen Dagblad' is hij namelijk rond met het Duitse Bayern München.

Van Gaal zou bij de club van Rode Duivel Daniel Van Buyten een meerjarig contract tekenen. Andries Jonker, technisch directeur bij Willem II, zou de assistent van Van Gaal worden.

Bayern zal komende week met de Nederlandse kampioen AZ, de huidige club van Van Gaal, rond te tafel zitten om de laatste details af te ronden. De club uit Alkmaar zou 2,5 miljoen euro vangen voor zijn coach.

Van Gaal, die de Belgische voetbalbond zelfs nog een voorstel deed, zou AZ-aanvoerder Stijn Schaars willen meenemer naar München.

Volgend jaar wordt nóg leuker.. ^

Link to comment
Delen op andere websites

Sinds een paar weken lijkt het er op dat FC Volendam zich via de play-offs kan handhaven in de

eredivisie. Dit is gezien de stand nog steeds mogelijk, maar dan móeten ze vandaag van De Graafschap winnen. Op het moment van schrijven is het 0-0, maar iets zegt me dat de mannen uit het visdorpje vandaag zullen winnen, en dan eventueel tot de 17e, en misschien wel de 16e plek, zullen stijgen. Ik gun het ze van harte, want het zou toch mooi zijn, mocht de club met de kleinste begroting van de Eredivisie dit seizoen overleven.

Met Ajax weet je het nooit, en hoewel ik er weinig vertrouwen aan hecht, hebben ze meermaals bewezen op de cruciale momenten boven zichzelf uit te stijgen. Toegegeven, dit gebeurt ook vaak genoeg níet, zoals bij de beschamende nederlaag tegen PSV. Van Basten zag het ook niet meer zitten, en dus neemt John van 't Schip tijdelijk zijn taak over. Ik ben erg benieuwd wie er nu bij Ajax voor de groep zal komen.

Ja, voetbal blijft een onvoorspelbaar spelletje.

Link to comment
Delen op andere websites

Mooie uitslagen. Hieronder de eindstanden.



Helaas degradeert FC Volendam en spelen Roda JC en de Graafschap in de play-offs.

Uitslagen:

818-01.gif

Eindstand:

819-01.gif

Bewerkt: door Kai-ShockWave
Link to comment
Delen op andere websites

Mooi, Feyenoord verzekerd van Europees voetbal :D Gelukkig dat Utrecht gelijkspeelde en NAC verloor. Anders had het nog wel eens slecht af kunnen lopen. Maarja, ze spelen voorrondes van UEFA Cup :D Wel drama trouwens, verliezen van Roda.

P.S: Op vi.nl staat toch echt dat Roda 15e is geworden, De Graafschap 16e, ADO 17e en Volendam laatste zijn geworden. Roda blijft dus in de Eredivisie als die van Vi.nl klopt.

Bewerkt: door Visser23
Link to comment
Delen op andere websites

Mooi, Feyenoord verzekerd van Europees voetbal :D Gelukkig dat Utrecht gelijkspeelde en NAC verloor. Anders had het nog wel eens slecht af kunnen lopen. Maarja, ze spelen voorrondes van UEFA Cup :D Wel drama trouwens, verliezen van Roda.

P.S: Op vi.nl staat toch echt dat Roda 15e is geworden, De Graafschap 16e, ADO 17e en Volendam laatste zijn geworden. Roda blijft dus in de Eredivisie als die van Vi.nl klopt.

Ook al ben ik niet voor Feyenoord, vindt het toch knap dat ze nog 7e zijn geworden als je het vergelijkt met de 1e seizoenshelft.

Link to comment
Delen op andere websites

Helaas, Volendam is gedegradeerd. :( En dat is zeker onterecht als je naar de voetbal kwaliteit kijkt over het hele seizoen. Maargoed, het is niet anders en natuurlijk gunstig voor De Graafschap. AZ heeft het seizoen mooi afgesloten en is terecht de kampioen geworden. Vandaag hebben ze dus eindelijk de schaal in handen gekregen na de overwinning van SC Heereveen met 3-1. Bovendien hebben zij dit seizoen enorm goed gepresteerd dankzij louis van gaal. Het was aan Feyenoord of Volendam zou degraderen of niet, helaas hebben ze ook vandaag weer verloren met 2-3 tegen Roda JC en zijn uiteindelijk op de 7e plaats beland. Kortom, het was een leuk seizoen met veel variatie. :) Toch baal ik wel een beetje voor Ajax die uiteindelijk 3e is geworden, maar dat doen ze uiteraad helemaal zelf..

mvg,

GTTO

Link to comment
Delen op andere websites

Volendam was inderdaad beter dan de graafschap. De doelpunten die ze maakten waren ook niet ''echte'' doelpunten.

Dat wil zeggen: Het ene doelpunt was half in het goal en de andere was een eigen doelpunt. Terwijl volendam een perfect opgebouwde actie had. Ik vind dus dat het zeker onterecht was. Ik vond het wel mooi dat roda jc van de laatste plaats kwam. Het was ondanks dat er al een kampioen was, nog steeds heel erg spannend.

Link to comment
Delen op andere websites

Altijd speelt Ajax te laat goed...

en Feyenoord ;D lol

Wanneer heef Ajax goed gespeeld?

Tegen PSV (A) :dans: :6-2

Tegen Sparta : 4-0

Noem ik niet bepaald een goeie laatste helft ofzo?

Gun het AZ wel. PSV had geen goed jaar. Komt volgend seizoen wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Bah, het leek wel of Ajax de f-jes had opgesteld tegen Sparta.. (4-0) Dus ik weet niet over welke 'goede' club jij spreekt, en dat je mij een pb hebt gestuurd met 'Laat Fc Twente eerst is vier keer de CL winnen!'..

Link to comment
Delen op andere websites

hahah ik ben ook voor ajax maar dat is weer een uitspraak van niks moet ik zeggen:P

Want voorlopig gaat ajax ook niet meer de titel pakken moet ik helaas vermelden alleen moet de Uefa eens de 6+5 regel instelllen dan zijn we tenminste een stuk dichterbij.

Want dan gaan clubs als chelsea het aardig lastig krijgen...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...