Jump to content

Eredivisie 2008/2009


Flying Dutchman

Recommended Posts

Feyenoord - Ajax gelijk in 2 - 2 ,

Ik heb gehoord en gelezen dat de Penalty van Feyenoord in de 86ste min. niet verdiend was ?,

Maarja, toch een puntje ..

( beter dan PSV; 1 - 0 verliezen van AZ )

Er was licht contact, maar een penalty? Ik betwijfel het. Erg zware straf voor een lichte overtreding. Zeker gezien de omstandigheden: iets ervoor werd Suarez flink naar de grond gewerkt (die wél met man en macht vastgehouden), en die kreeg geen penalty. Daarnaast waren er nog 1/2 zulke "lichte" vergrijpen die Ajax in het strafschopgebied te verduren kreeg, en had Henk Timmer naar mijn mening gewoon rood moeten krijgen. Al met al werd Ajax, naar mijn mening, erg benadeeld door de scheids.

Neemt niet weg dat als ze gewoon goed gespeeld hadden, en gewoon 1 meer gescoord dan de tegenstander, ze ondanks de slechte prestaties van de scheids gewoon hadden gewonnen. :puh:

Ik snap het, Dutchy3010. De scheidsrechter was Erik Braamhaar. Ik vond hem heel slecht optreden in de wedstrijd van Ajax - Feyenoord (2-2). Kan het ook zijn dat ie Feyenoord meer had gegund, dan Ajax? :7

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 260
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • AXIO

    37

  • GreyFox-Smurf

    21

  • TomHagen

    17

  • Kai-ShockWave

    16

Feyenoord - Ajax gelijk in 2 - 2 ,

Ik heb gehoord en gelezen dat de Penalty van Feyenoord in de 86ste min. niet verdiend was ?,

Maarja, toch een puntje ..

( beter dan PSV; 1 - 0 verliezen van AZ )

Er was licht contact, maar een penalty? Ik betwijfel het. Erg zware straf voor een lichte overtreding. Zeker gezien de omstandigheden: iets ervoor werd Suarez flink naar de grond gewerkt (die wél met man en macht vastgehouden), en die kreeg geen penalty. Daarnaast waren er nog 1/2 zulke "lichte" vergrijpen die Ajax in het strafschopgebied te verduren kreeg, en had Henk Timmer naar mijn mening gewoon rood moeten krijgen. Al met al werd Ajax, naar mijn mening, erg benadeeld door de scheids.

Neemt niet weg dat als ze gewoon goed gespeeld hadden, en gewoon 1 meer gescoord dan de tegenstander, ze ondanks de slechte prestaties van de scheids gewoon hadden gewonnen. :puh:

Ik snap het, Dutchy3010. De scheidsrechter was Erik Braamhaar. Ik vond hem heel slecht optreden in de wedstrijd van Ajax - Feyenoord (2-2). Kan het ook zijn dat ie Feyenoord meer had gegund, dan Ajax? :7

Dat van Suarez is gewoon eigen dikke schuld maakt te veel schwalbes en word daar op beoodeeld, ik vond dan ook dat braamhaar ook een geel aan hem had moeten geven want dat deed hij ook bij biseswar(als ik het goed heb) vond biseswar zeer goed spelen die wedstrijd, ik heb alleen samenvattingen gezien maar daaruit vond ik feyenoord toch was beter en zoiezo mooier spelen en feyenoord heeft veel lucky gehad normaal was het toch altijd lucky ajax? :7
Link to comment
Delen op andere websites

Dat van Suarez is gewoon eigen dikke schuld maakt te veel schwalbes en word daar op beoodeeld, ik vond dan ook dat braamhaar ook een geel aan hem had moeten geven want dat deed hij ook bij biseswar(als ik het goed heb) vond biseswar zeer goed spelen die wedstrijd, ik heb alleen samenvattingen gezien maar daaruit vond ik feyenoord toch was beter en zoiezo mooier spelen en feyenoord heeft veel lucky gehad normaal was het toch altijd lucky ajax? :7

Ach ja, zijn reputatie is dan misschien vrij slecht, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat de scheidsrechter hem in geen enkel geval een penalty moet geven? Er was overduidelijk sprake van vasthouden, en dan moet de bal gewoon op de stip. Bij Biseswar ging het toch vrij duidelijk om een schwalbe, en daar kan je als scheidsrechter geel voor geven. Aan de andere kant vond ik ook dat er vrij weinig aan de hand was toen Feyenoord die penalty kreeg. Maargoed, Ajax had hier makkelijk kunnen winnen als het beter met de kansen was omgegaan, en als de verdediging wat beter had opgelet bij de 1-1, dus de scheidsrechter kan je het eigenlijk niet echt aanrekenen. Zelfde geld voor Feyenoord, die ondanks de voor hun positieve invloed van de scheidsrechter enorme kansen om zeep hielpen.

Bewerkt: door M4X
Link to comment
Delen op andere websites

Ach ja, zijn reputatie is dan misschien vrij slecht, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat de scheidsrechter hem in geen enkel geval een penalty moet geven? Er was overduidelijk sprake van vasthouden, en dan moet de bal gewoon op de stip. Bij Biseswar ging het toch vrij duidelijk om een schwalbe, en daar kan je als scheidsrechter geel voor geven. Aan de andere kant vond ik ook dat er vrij weinig aan de hand was toen Feyenoord die penalty kreeg.

Dat van suarez was een penal dat moet ik wel toegeven, maarde scheids stond op een slechte positie en die reputatie gaat dan ook nog mee en ook nog eens in de kuip, dan moet je toch lef hebben als scheids

Link to comment
Delen op andere websites

Ach ja, zijn reputatie is dan misschien vrij slecht, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat de scheidsrechter hem in geen enkel geval een penalty moet geven? Er was overduidelijk sprake van vasthouden, en dan moet de bal gewoon op de stip. Bij Biseswar ging het toch vrij duidelijk om een schwalbe, en daar kan je als scheidsrechter geel voor geven. Aan de andere kant vond ik ook dat er vrij weinig aan de hand was toen Feyenoord die penalty kreeg.

Dat van suarez was een penal dat moet ik wel toegeven, maarde scheids stond op een slechte positie en die reputatie gaat dan ook nog mee en ook nog eens in de kuip, dan moet je toch lef hebben als scheids

Hoe kan je nou van de scheidsrechter verwachten dat hij op de perfecte positie staat als er een bal wordt uitgetrapt en daar meteen zo'n situatie uit voorkomt. Braamhaar staat op een 50-60 meter afstand, kijkt hen op de rug waardoor dat vasthouden onmogelijk kan worden gezien door hem. Als je grensrechter het dan ook niet ziet dan gaat het over en dan komt er simpelweg geen penalty. Het is complete onzin om Braamhaar hier op aan te kijken. Voor de TV is het lekker makkelijk met slow-motion en tientallen camera's om het goed in beeld te brengen, maar een scheidsrechter kan niet overal tegelijk zijn met terugspoelfunctie in z'n hoofd.

Natuurlijk heeft Braamhaar wat raar gefloten, maar het in twijfel trekken van die penalty's lijkt mij totaal niet op z'n plaats. Hij kan het immers ook niet helpen dat Emanuelson niet kan verdedigen, zo zichtbaar de arm van Mols vast pakt, hem weggooit en hem volgens mij ook nog pootje licht. Gebrek aan gochme bij Urby, waarvoor een penalty gegeven mag worden. Daarbij was de uitslag niet onterecht dus zo erg is het allemaal ook niet.

Link to comment
Delen op andere websites

2-0 Voor Ajax geworden

Ajax Balbezit: 81

Utrecht Balbezit: 19

Opvallendste spelers Ajax : Huntelaar , Suarez , Vertonghen

Opvallendste spelers Utrecht : Vorm , Cornelisse , Cziommer

Goals Ajax : 2

Utrecht : 0

Oftewel een dikke wetstrijd PWNAGE.

Link to comment
Delen op andere websites

2-0 Voor Ajax geworden

Ajax Balbezit: 81

Utrecht Balbezit: 19

Opvallendste spelers Ajax : Huntelaar , Suarez , Vertonghen

Opvallendste spelers Utrecht : Vorm , Cornelisse , Cziommer

Goals Ajax : 2

Utrecht : 0

Oftewel een dikke wetstrijd PWNAGE.

Een mooie uitslag, al moet ik er wel bij zeggen dat Ajax hier veel meer uit had kunnen halen.

Ze hebben een boel kansen gemist, en Suarez is daarnaast ook nog eens nipt ontsnapt aan een rode kaart.

Maar goed, een winst is een winst. :dans:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...