Jump to content

wat vind je van de wereld


Tha Real G.

wat vind je van de wereld  

11 leden hebben gestemd

  1. 1. wat vind je van de wereld

    • cool man
      3
    • shit we gaan eraan
      7
    • t'gaat
      5
    • man,man we moet er iets aan doen
      9
    • anders (plaats hieronder)
      5


Recommended Posts

  • Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ewoud

    5

  • zupadomien

    3

  • Sasuke

    2

  • Tha Real G.

    2

Ik vind deze wereld echt ***

De ene maakt elkaar af vanwege een ''stoere blik''

De ander vanwege huidskleur

De ander weer vanwege godsdienst...

En we misbruiken deze wereld zelf ook nog is..

Uitlaatgassen enzo.. <_<

Word helemaal lijp van deze wereld..

Ik hoop dat deze planeet snel ontploft..

Link to comment
Delen op andere websites

broeikasgasse warme de aarde op

oliereserven raken op

kernoorlog stap dichter bij door iran's nuclaire programma

asteroide's die dreige op de aarde neer te komen

racisten die de overhand krijgen met aanslagen

slecht dus :(

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de aarde zeer oneerlijk verdeeld.

Over 10 jaar tellen wel over 10 Miljard mensen.

Hieronder mijn mening over de mensheid (vooral de westerse cultuur)

We maken veel producten maar we gooien het weg!

We zijn brute vleeseters.

We maken de ozonlaag kapot.

We vernielen alle mooie natuurgebieden.

We produceren veel gassen.

We vernielen de longen van de aarde.

We eten apen hersenen,slangen,kikkers,honden,katten,paarden koeien enz....

We slopen bushokjes omdat we stoer willen zijn.

We gaan stelen omdat we geen geld hebben om drugs te kopen.

We voeren oorlogen omdat we geld willen.

We gooien afval weg omdat we niet 2 meter verder willen lopen om het in de prullenbak te gooien.

We zijn egoistisch.

We haten mensen die beter zijn dan wij.

Neem de tijd even om dit te lezen!

Een vriend trok de lade van de kast van zijn echtgenote open en haalde er een klein pakketje gewikkeld in papier uit: " Dit is niet zomaar een pakje, dit is lingerie". Hij maakte het papier open en bekeek de zijde en het kant.

"De eerste keer dat wij naar New York gingen, acht of negen jaar geleden kocht ik dit. Zij heeft het nooit gebruikt. Zij wilde het voor een speciale gelegenheid bewaren, ik geloof dat dit wel het goede moment is."

Hij ging naar het bed en legde het bij de andere dingen die de begrafenisondernemers zouden meenemen. Zijn vrouw was zojuist overleden. Terwijl hij zich naar mij toe draaide, zei hij: "Bewaar niets voor een speciale gelegenheid, iedere dag dat je leeft is een speciale gelegenheid".

Nu denk ik altijd aan die woorden en ze hebben mijn leven veranderd.

Tegenwoordig lees ik veel meer dan vroeger en ik maak minder schoon.

Ik zit op mijn terras en bewonder het landschap zonder aandacht te schenken aan het onkruid in de tuin.

Ik breng meer tijd door met mijn familie en mijn vrienden en minder tijd op het werk. Ik heb begrepen dat het leven een geheel is van ervaringen om te waarderen.

Vanaf nu bewaar ik niets meer. Ik gebruik mijn kristallen glazen iedere dag. Ik draag mijn nieuwe jasje als ik daar zin in heb om naar de supermarkt

te gaan. Ik bewaar mijn duurste parfum niet voor hoogtijdagen. Ik gebruik het wanneer ik daar zin in heb.

De uitspraken als "ooit..." en "een dezer dagen..." probeer ik niet meer te gebruiken. Als het de moeite waard is, wil ik nu de dingen zien, horen

en doen. Ik ben er niet zeker van wat de vrouw van mijn vriend zou hebben gedaan als zij had geweten dat zij er morgen niet meer zou zijn (een morgen die wij allen te licht opvatten). Ik geloof dat zij haar familie en intieme vrienden zou willen zien. Misschien zou ze enkele oude vrienden hebben opgezocht om vrede te sluiten of zich te verontschuldigen voor een oude ruzie. Ik vind het een prettig idee om te denken dat zij misschien Chinees zou zijn gaan eten, omdat het haar lievelingseten was.

Het zijn de kleine niet gedane zaken die mij zenuwachtig zouden maken als ik wist dat mijn uren geteld waren. Het zou me dwars zitten bepaalde vrienden niet meer te hebben gezien die ik "een dezer dagen" zou hebben opgezocht. Of brieven niet te hebben geschreven, die ik nog van plan was te zullen schrijven. Of niet vaak genoeg aan mijn dierbaren te hebben gezegd hoeveel ik van ze houd. Nu stel ik niets meer uit, onderdruk niets en houd

niets meer achter dat zou kunnen bijdragen aan de vreugde en vrolijkheid van onze levens. Ik zeg dat iedere dag speciaal is. iedere dag, elk uur, iedere minuut is bijzonder...

Als je deze boodschap ontvangt, is het omdat iemand het beste met je voor heeft en omdat jij ook van jouw kant mensen hebt die je dierbaar zijn.

Als je het te druk hebt om enkele minuten te nemen om dit aan anderen te sturen en je zegt het een van deze dagen "te zullen verzenden", is dat ver weg en misschien zul je het nooit meer doen!

Deze Tantra komt uit Noord India. Of je nu bijgelovig bent of niet, neem enkele minuten om het te lezen. Het bevat enkele boodschappen die goed zijn voor de ziel. Het is een Totem Tantra die geluk brengt. Deze totem Tantra die je is gestuurd is al minstens tien keer om de wereld gegaan.

Instructies voor het leven:

>

> Als iemand je een vraag stelt waarop je niet wilt antwoorden, glimlach en vraag hem: "Waarom wil je dat weten?".

>

> Als je "het spijt me" zegt, kijk dan de persoon in de ogen.

>

> Als je "ik houd van je" zegt, meen dan wat je zegt.

>

> Als je beseft dat je een fout hebt gemaakt, herstel hem dan onmiddellijk.

>

> Als je veel geld verdient, stel er dan tijdens je leven al wat van ter beschikking van anderen. Het is de grootste voldoening die geld je kan geven

>

> Als je verliest, verlies dan niet de les.

>

> Bedenk dat de beste relatie tussen twee mensen er een is waarin het elkaar liefhebben groter is dan het elkaar nodig hebben.

>

> Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen.

>

> Bedenk dat iets niet te kunnen krijgen wanneer je dat wel wilt hebben, soms een voordeel kan blijken te zijn.

>

> Bel je familie.

>

> Benader de liefde en koken met een zekere onvoorzichtige overgave.

>

> Beoordeel je succes in verhouding tot datgene wat je er voor moet opgeven.

>

> Bezoek een keer per jaar een plek die je nog niet kent.

>

> Bid eens.

>

> Blijf minstens zes maanden verloofd voordat je gaat trouwen.

>

> Breng wat tijd alleen door.

>

> Deel je kennis, het is een manier om onsterfelijkheid te verwerven.

>

> Denk altijd aan deze drie begrippen: respect voor je zelf, respect voor anderen en verantwoordelijkheid voor je daden.

>

> Denk er aan dat zwijgen soms het beste antwoord is.

>

> Een liefdevolle sfeer is thuis belangrijk.

>

> Doe je best om een rustige en harmonieuze omgeving te scheppen.

>

> Eet veel zilvervliesrijst.

>

> Geef meer aan de mensen dan zij verwachten en doe het met overtuiging.

>

> Geloof in liefde op het eerste gezicht.

>

> Geloof niet alles wat je hoort, geef niet alles uit wat je bezit en slaap niet meer dan je zou willen.

>

> Glimlach als je de telefoon opneemt, degene die je belt zal het aan het

>

> geluid van je stem merken.

>

> Heb diep en gepassioneerd lief. Je kunt er gekwetst door worden, maar is de enige manier om het leven te leiden.

>

> Heb vertrouwen, maar sluit wel de portieren van je auto goed af.

>

> Herkauw het verleden niet.

>

> Houd je aan alle regels, maar overtreed er ook eens een.

>

> Houd je bezig met je eigen zaken.

>

> In geval van onenigheid met je naasten, grijp dan niet terug op vroeger, het gaat om het nu.

>

> Leef een eerbaar leven. Als je oud zult zijn, zal je het verleden herinneren en het appreciëren.

>

> Leer je lievelingsgedicht uit je hoofd.

>

> Lees meer en kijk minder televisie.

>

> Lees tussen de regels.

>

> Onderbreek iemand niet die jou een blijk van affectie geeft.

>

> Oordeel de anderen niet om hun naasten.

>

> Praat langzaam, maar denk snel na.

>

> Spot niet met dromen van anderen.

>

> Sta niet toe dat een klein meningsverschil een grote vriendschap verwoest.

>

> Sta open voor veranderingen maar vergeet vooral je eigen waarden niet.

>

> Stel geen vertrouwen in een man/vrouw, die zijn/haar ogen niet sluit wanneer hij/zij je omhelst.

>

> Trouw met een man/vrouw waarmee je kan praten.

>

> Als je oud wordt, wordt de mogelijkheid om met elkaar te kunnen praten belangrijker dan al het andere.

>

> Wees rechtschapen in geval van verschil van mening, kwets niet.

>

> Wees voorzichtig met de planeet.

>

> Zeg "Gezondheid" als je iemand hoort niezen.

Link to comment
Delen op andere websites

mooi geschreven aleen snap ik een ding niet, hoe kan dit nederlandse verhaal al 10 keer over de wereld gereizt zijn, en zoja wie houdt dat dan bij ?

en nog eeen ding wat wordt hiermee bedoelt ?

Eet veel zilvervliesrijst.
?
Link to comment
Delen op andere websites

mooi geschreven aleen snap ik een ding niet, hoe kan dit nederlandse verhaal al 10 keer over de wereld gereizt zijn, en zoja wie houdt dat dan bij ?

en nog eeen ding wat wordt hiermee bedoelt ?

Eet veel zilvervliesrijst.
?

Dit is een Tantra en komt uit Noord India.

Het is in het Nederlands vertaalt.

En ik heb geen idee wat zilvervliesrijst is.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...