Jump to content

Toestand paus zeer ernstig


Spacecraft

Recommended Posts

Vaticaan: Paus Johannes Paulus II overleden

Uitgegeven: 2 april 2005 21:58

Laatst gewijzigd: 2 april 2005 22:06

ROME - Paus Johannes Paulus II is zaterdag op 84-jarige leeftijd overleden. Dat heeft het Vaticaan bekendgemaakt. De kerkvorst, die 26 jaar lang leider was van de Rooms-Katholieke Kerk, overleed om 21.37 uur.

De autoriteiten van de Italiaanse stad Rome bereiden zich voor op de komst van zeker een miljoen gelovigen na de bekendmaking nu de paus is overleden. Nu al is het extra druk op de luchthavens en in het openbaar vervoer. De spoorwegen en ook de bus- en metrobedrijven hebben speciale dienstregelingen opgesteld met extra materieel.

Om iedereen te kunnen huisvesten zullen er zeker 6500 bedden worden geplaatst in het grootste congrescentrum en in een gebouw van de spoorwegen.

Richtlijnen

Bijna tien jaar geleden gaf de paus al richtlijnen voor zijn overlijden. In 1996 liet Johannes Paulus II onder meer vastleggen dat in de laatste uren van zijn leven en na zijn overlijden geen foto's van hem mogen worden gemaakt. Ook verbood hij geluidsopnames van zijn laatste woorden

Bron: nu.nl :)

Edit: The godfather was me net voor :puh:

Bewerkt: door GtA_BaDmAn
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Spacecraft

    6

  • Tha Real G.

    5

  • The Godfather

    4

  • Sasuke

    4

Top Posters In This Topic

ik weet 100% zeker dat hij maandag niet meer haalt

je bent wel helderziend man het scheelde maar 26 uur

PS: wat gaan ze nou doen met het lijk van de paus?

Link to comment
Delen op andere websites

PS: wat gaan ze nou doen met het lijk van de paus?

Begraven misschien..? :huh:

In ieder geval niet cremeren want dat mogen gelovigen niet doen, als ik het goed heb... Dus iets anders zit er niet op

R.I.P

Link to comment
Delen op andere websites

PS: wat gaan ze nou doen met het lijk van de paus?

Begraven misschien..? :huh:

In ieder geval niet cremeren want dat mogen gelovigen niet doen, als ik het goed heb... Dus iets anders zit er niet op

R.I.P

ik denk begraven in een kerk, dat is wel zo toepasselijk, die nieuwe paus zal denk ik niet zo veel aaanhang hebben, als paulus dat had, Paulus had eerst een wereld reis gemaakt om overal wat over te weten, ik weet niet of deze dat ook zal doen

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het absoluut niet triest.

Die man was oud en stond stijf van de ziektes.

Dat ze hem nog lieten leven.

Het is dat eutenasie niet mag in Italie anders was het wel gebeurt.

Hij heeft tenminste zijn ambt goed uitgevoerd.

Lazlow

Link to comment
Delen op andere websites

Maar het is nog niet zeker waar ze hem gaan begraven in Polen of in het vaticaan.

Het was een goede Paus hij heeft zo'n beetje geholpen met het om ver gooien van het communisme in Europa.

EN de nieuwe Paus word gekozen door de kardinalen minstens 15 dagen na de dood van de Paus tot 20 dagen. EN het stemmen gebeurt in 4 dagen. Dus de kardinalen moeten stemmen op hun favoriete kardinaal die Paus mag worden.

R.I.P. Paus Johannes Paulus de 2de

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...