Jump to content

[REL|SA] Design Your Own Mission!


Dutchy3010

Recommended Posts

gallery_748_15_48788.png

Download - Missie Database

Inleiding

Veel mensen willen graag eens een missie maken, maar kunnen helaas niet scripten. Juist voor die mensen is deze modificatie geschikt: je kunt ingame een missie maken. Snel en eenvoudig. Die missie kan je nog verspreiden ook!

Deze mod is gestart in November 2008, waarna de eerste release verscheen op 30 November. Sindsdien zijn er nog 6 versies en een béta uitgebracht. Momenteel zijn we bezig aan de laatste grote versie van DYOM, versie 5.

Installeren

De installatie is vrij simpel. Je moet de map die je in de download vind plakken in "San Andreas User Files". Als je een missie wilt installeren, moet je het bestandje ("DYOMx.dat") ook in "San Andreas User Files" plaatsen. Zorg wel dat je eerst CLEO geinstalleerd hebt (download).

Screens

dyom1.th.jpg dyom2.th.jpg dyom3.th.jpg
dyom4.th.jpg dyom5.th.jpg dyom6.th.jpg
dyom7.th.jpg dyom8.th.jpg dyom9.th.jpg


Wall of fame!

GTAForum.nl Awards 2008! GTAForums.com Awards 2008!
gallery_536_30_4782.png
post-33831-1235403420.jpg

Fan Signatures

dyom_userbar.gif

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://patrickw.gtagames.nl/DYOM/dyom_userbar.gif][/url]

gallery_748_15_48788.png

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://www.gtaforum.nl/uploads/1231008955/gallery_748_15_48788.png][/url]

Filmpjes

Bugs & Crashes

We willen dat DYOM zonder crashes werkt, dus zullen we altijd proberen om de problemen op te lossen. Maar we kunnen alleen problemen fixen als we het probleem kunnen reproduceren, of als de beschrijving van het probleem goed genoeg is. Daardoor kunnen we een idee krijgen waar het probleem zit in onze code, en hoeven we niet alle 15.000+ regels scm-code wat we tot nu toe voor deze mod hebben geschreven te doorzoeken.

Over het melden van crashes:

Er zijn drie belangrijke types van crashes:

  • Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

Ik zal proberen om kort te beschrijven wat de beste manier is om met deze crashes om te gaan.

Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.

Deze zijn bijna altijd gerelateerd aan het verkeerd installeren van CLEO3.

- CLEO3 is helemaal niet geïnstalleerd.

- CLEO3 is niet goed geïnstalleerd.

- De .exe die je hebt is niet compatibel met CLEO3

Wanneer dit het geval is, kan je in deze tutorial kijken voor het installeren van CLEO3. Daar kan je ook een goede .exe vinden!

Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.

- Heb je andere mods geïnstalleerd, die niet DYOM compatibel is?

- Probeer de actieve CLEO scripts uit te schakelen.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met veel detail over het moment dat de crash optreed. Wat was de staat van de missie, en wanneer crashte hij precies? Wees zo gedetailleerd als mogelijk, dus in plaats van vermelden dat er een crash wanneer je een actor toevoegt, kan je beter zeggen dat de crash optrad gelijk nadat je <spatie> gedrukt hebt wanneer je een RPG als wapen koos voor een actor.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met een link naar de mission-file die je gespeeld hebt, en probeer een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de omstandigheden van de crash te geven.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Alvast bedankt voor het meehelpen de DYOM-mod bug-vrij te maken!

Changelog van de Mod

Version 1.1 - Download

  • Markers: make selectable for objectives
  • Markers: remove for non-objectives
  • Support interiors for player, actor, cars, en objectives(cars, actors)
  • Fix texts after placement of items.
  • Actor behaviour: stay in position, attack on sight, kill player, .......
  • Fix texts in marker color menu
  • Designtime items: actors lock in place, pickups can't be picked up.
  • Clean Mission must really destroy all designtime items
  • Friend behaviour: hold position, follow player
  • Must-live (set for friend and test during mission)
  • Show items after load and after mission.
  • Colorcode items at designtime: friend-actor:green, enemy-actor:red, objectives: white, player: blue
  • Maximum number of items
  • Automatic objective texts
  • Disable wanted level in designmode.
  • Sequence in mission menu: play mission must be first, and thus default.
  • Remove existing weapons from player at start of mission
  • Must live for cars
  • Car: health, properties(bp, fp), color
  • Fix buildings/enexes voor nonsolid interiors.
  • Spawn designtime items with full immunities
  • Implemented storage for timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Usage in mission for timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Timelimit usage during mission: init timer display, check during objectoves if timer has expired.
  • Create settings menu to set: timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Sequence of main menu: mission, settings, player, objectives, actor, car, pickup
  • Fix helpteksten voor de nieuwe missie settings
  • Incremented ammo to 9999
  • Removed spawnmode for objective pickup (is always one)
  • Following friend improved, now also follow in car.

Changelog version 1.1

  • Fixed crash when loading a savefile

Version 2.0 - Download

  • Texts (name, author, intro & objectives)
  • Edit items
  • Delete specific items
  • "Select Objective" for adding items to old objectives
  • Support special actors.
  • Teleporter/JetPack
  • Timelimit per objective.
  • Timed missions.
  • Riots

Version 2.1 - Download

  • Fixes crash if special actors were spawned

Version 3.0 - Download

  • Actor animations
  • Walking/Running Actors
  • Insert objectives after selected objective
  • Disable head shot (for actors/obj-actors).
  • Secondary carcolor
  • Player health
  • Added Parachute and Jetpack Pickup
  • Increase number of objectives to 50
  • Fixed Objective Time limits
  • Changed default health of actors and player to normal level.
  • Objects (jumps/barriers/gates etc etc)
  • Able to destroy objects after an objective (Hide Object)
  • Hide/Spawn concept for e.g. replacing
  • Car Lockable
  • Add ingame reference to the upload site.

Version 4.0 - Download

  • Added Support for Cutscene-objectives
  • Add a seperate "Add Objective" menu, the objective menu now becomes too cluthered
  • Corona's, racecheckpoints
  • Checkpoints after a car-objective must be done with that car
  • "Playonly" mission files. Publish mission. If you load a playonly file, it will start immediatly and clears afterwards
  • Teleporting objective
  • Timelimit increments from 30 sec to 10 sec
  • New tool: Interior selection
  • Reset interior when using teleport to marker

Version 4.1 - Download

  • Skip cutscenes with <space> press
  • Fix Cutscenes in interiors when player is not in the same interior
  • Fixing behavior at end of designing cutscene
  • Fixed must_live property
  • Scaling Issue in weapon accuracy solved
  • Fixed issue when changing a enemy actor to friendly/neutral
  • Next objective is only displayed when in an objective-car-checkpoint sequence.
  • Previous texts were not cleared when loading V1.x missions
  • Fixed crashes when adding actor/checkpoints



Credits:

PatrickW (Scripten)

Dutchy3010 (Scripten)

Seemann (Voor CLEO)

DYOM links

DYOM website (Mission Database)

DYOM Subforum (Engels)

GTAGarage pagina

Van dezelfde Auteurs

General Dilemma

San Andreas Citizens

Other mods by PatrickW

Other mods by Dutchy3010

Voor een uitgebreide gebruiksaanwijzing over de mod, moet je de readme lezen.

Veel plezier met de mod, en vergeet niet je creatie hieronder te showen! We hebben nog veel meer ideeën die we bij voldoende belangstelling in een volgende versie gaan stoppen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 359
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Basssss

    69

  • Dutchy3010

    68

  • PatrickW

    30

  • Flashingdemon666

    29

Wat een orgineel idee! Echt leuk, ik ga gelijk even kijken :puh:

Edit:

Nou, ik bak er niks van, ik hou het maar bij het ouderwetse scripten. Maar ik weet zeker dat andere mensen er wel goed mee zullen zijn :puh:

Bewerkt: door Tjerk
Link to comment
Delen op andere websites

Leuk! Ik ga hem gelijk downloaden en in CLEO zetten. Het is misschien ook wel handig om van de download link, een direct download link te maken. Hoeven ze niet eerst de pagina te doorzoeken tot ze de download vinden. Heb ik ook gedaan in mijn CLEO3 installatie tutorial. :Y

Bewerkt: door warrock_123_321
Link to comment
Delen op andere websites

Hier al een eerste missie voor in de lijst, werkt erg goed. Als jullie dit uitbreiden naar meer en meer functies en het crashen kunnen vrijwaren word dit een grote hit denk ik. Deze missie heb ik in 10 min gemaakt denk ik.

Heb ook een bug ontdekt, als je nog geen missie geladen hebt en je doet play missie lukt dat en als je daarna een andere missie laad crasht SA.

:sigaar: Crackhead

DYOM3.zip

Bewerkt: door Crackhead_
Link to comment
Delen op andere websites

De eerste versie van de modificatie bevatte een fout, waardoor het inlezen van missie vaak fout ging en tot een crash leidde. Inmiddels staat V1.1 in de downloaddatabase, waarin dit probleem verholpen is. Ook bevat dit pakket nu een voorbeeld missie, die uitgebreid beschreven staat in de eerste post van dit topic.

Link to comment
Delen op andere websites

Van deze demo-missie heb ik nog een 2de versie gemaakt die ik persoonlijk beter vind. Er is nu ook een tijdlimiet aan verbonden en halverwege nog een extra armor + health pick-up bij het café aangezien de Sprunk-automaat buiten werking is. Daarnaast is de wanted level uitgeschakeld, dit voegt namelijk niets toe aan de missie en is daarbij alleen maar irritant. Daarnaast is die zonder wanted level al pittig genoeg. Veel plezier ermee. ^_^

DYOM3.rar

PS Het idee v/d tijdslimiet: er is een Towtruck op weg om de Phoenix weg te slepen, als je er niet op tijd bent ben je 'm kwijt. ... Helaas is de tijdlimiet niet in te stellen op een bepaald objective, dus je zal ook binnen de tijd terug in The Johnson House moeten zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het ook geprobeerd en ik vond het wel grappig. Ik heb geprobeerd een missie uit Black na te maken, maar dat is mislukt. En ik heb geprobeerd een een race te maken. Dat is wel gelukt. Ik heb ook nog een bug gevonden. Wapens willen vaak gewoon niet spawnen. Alles staat er gewoon maar als je de missie start zijn die verdwenen. Als je de missie haalt/verliest komen ze er weer wel. Maar ondanks dit kleine foutje vind ik dit een geweldige mod! :tu:

Bewerkt: door warrock_123_321
Link to comment
Delen op andere websites

Had je misschien al een objective gedefinieerd toen je de weapon pickups aanmaakte ?.

Dan komen ze tijdens het spelen van de missie ook pas, nadat je die objectives hebt gehaald.

Als je ze dus pas plaatst nadat je het laatste objective hebt gemaakt, zullen ze niet verschijnen omdat de missie dan al passed is. Als je pickups wilt hebben die er al vanaf het begin liggen, dan moet je die aanmaken, voordat je het eerste objective definieerd.

Link to comment
Delen op andere websites

Had je misschien al een objective gedefinieerd toen je de weapon pickups aanmaakte ?.

Dan komen ze tijdens het spelen van de missie ook pas, nadat je die objectives hebt gehaald.

Als je ze dus pas plaatst nadat je het laatste objective hebt gemaakt, zullen ze niet verschijnen omdat de missie dan al passed is. Als je pickups wilt hebben die er al vanaf het begin liggen, dan moet je die aanmaken, voordat je het eerste objective definieerd.

Ik heb hem als eerste ingestelt. Ik ga het nog wel een keer voor je proberen. (Niet nu, ik zit nu op school, en ik mag eigenlijk hier niet eens op internet :puh: ) Als het probleem zig dan weer voordoet is het een bug. Anders een eenmalig foutje. Je hoort het vanzelf wel. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...