Jump to content

Is het ook zo kl*te op school bij jou?


PSPfreaky

Recommended Posts

Ik wist ff niet waar ik dit beter kon zetten + de titelnaam

-------------------------------------------------------------------

Vandaag waren wij om 9:00uur op school voor lessen. Toen bleek dat we het 2e, 3e (opvang) en 4e

vrij waren. We moesten om 12:40uur beginnen i.p.v. 9:20uur. De school is gewoon te lui om ons even

te bellen over uitval.

Woensdag hebben we een sportdag van 8:15uur tot 12:10. Ze willen dat de lessen erna gewoon

doorgaan (tot 15:30uur voor ons).

Als dank hiervoor gaan we die 3 lessen op woensdag niks doen. De docenten willen dan dat we

vrij moesten krijgen en krijgen dan gezeur.

Is het bij jou ook zo kl*te/ongeregeld op school?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 38
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • PSPfreaky

    3

  • PowerPats

    2

  • Grand Theft Auto TOM

    2

  • Scarface92

    1

Ik herken sommige situaties daarin wel. Maar voor de uitval vermelding heb je toch wel een telefoon keten? Dan bel je elkaar op via de keten en zo kan iedereen weten dat je uitval hebt. Wij hebben dat wel en het is erg handig! ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Telefoonketens?

Wij konden de roosterwijzigingen gewoon op de iste van school bekijken. Lijkt me toch een stuk eenvoudiger. :7

Dan was het ook gewoon je eigen schuld als je het niet wist, had je de site maar moeten checken. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Komt mij ook heel erg bekend voor. Op het begin van het jaar krijg je een mooie ''telefoon boom'' maar gebruiken. Thja wat is dat eigenlijks? Ze deden dit nooit waardoor ik op een duur heb gezegd. bekijk het maar voor elke uur die ik vrij was en niet wist nam ik er een uur extra vrij bij. Toch even melden dat dit was om wraak te nemen ,maar slim was het niet want daardoor was ik wel te weinig op school :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Bij ons op school gaat het altijd goed georganiseerd. Wij hebben een teletekst pagina en daarop staat of we eerder uit zijn en/of er lokaal wijzigingen zijn. Als iemand op op een morgen afbelt (leraar), en wij hebben hem/haar het eerste uur, dan wordt er gelijk gebeld. Hiervoor hebben wij een speciale telefoonboom. Iedereen moet doorbellen als je gebeld wordt. Dat werkt prima. De bovenste wordt gebeld door de mentor, en hij belt weer verder. Ik ben nog nooit op school gekomen en toen pas gehoord dat ik plotseling vrij was. Ik kan ook gewoon thuis op teletekst kijken of er wat voor mij veranderd is :)

Link to comment
Delen op andere websites

Bij ons op school gaat het altijd goed georganiseerd. Wij hebben een teletekst pagina en daarop staat of we eerder uit zijn en/of er lokaal wijzigingen zijn. Als iemand op op een morgen afbelt (leraar), en wij hebben hem/haar het eerste uur, dan wordt er gelijk gebeld. Hiervoor hebben wij een speciale telefoonboom. Iedereen moet doorbellen als je gebeld wordt. Dat werkt prima. De bovenste wordt gebeld door de mentor, en hij belt weer verder. Ik ben nog nooit op school gekomen en toen pas gehoord dat ik plotseling vrij was. Ik kan ook gewoon thuis op teletekst kijken of er wat voor mij veranderd is :)

Zo werkt het bij ons ook en ben er eigenlijk best tevreden mee als ik kijk naar wat jullie nadelen allemaal zijn. Wat bij ons enkel wel is gebeurd is dat er dan zo'n gladiool was die dan niet opnam waardoor de helft van de klas te vroeg naar school ging terwijl dat dus helemaal niet nodig was.. Onze regel is wanneer er dan iemand niet opneemt of zoiets dat je dan de volgende 2 belt alleen dat vertikte diegene dan natuurlijk om die er dan geen zin in had. En dan zijn er ook nog van die grappige idioten die midden in de nacht me op mijn mobiel bellen, daar hoef ik verder niks over te vertellen lijkt me..

Link to comment
Delen op andere websites

Bij ons zetten ze het altijd op de tv (teletekst ofzo), maar ze zetten uitval nooit op internet speciaal voor de schoolinspectie.

Ik kan een keer zeggen...Als dat niet gebeurd, komt de schoolinspectie er wel achter.

Ik denk dat ze dan alles voor me kunnen doen (behalve uitval), want ze vinden de schoolinspectie maar niks bij ons.

Link to comment
Delen op andere websites

Onze school is echt vet slecht.

Er vallen veel lessen uit. Is best wel leuk, maar dat heeft nadelen met toetsweken. Er is een bord op school met een keurig schema van welke lessen er uit vallen/wijzigen voor de volgende dag. Als je daar vergeet te kijken kun je op internet kijken, maar daar klopt vaak niet veel van of er staan schema's van de vorige week op.

Wij hebben ook chagerijnige congierges en een idioot van een directeur waar iedereen bang voor is omdat hij altijd door de school loopt te schreeuwen.

Er vallen vast op elke school wel eens lessen uit, maar bij ons is het echt erg veel.

Gaat meer dan de helft van de leraren staken, omdat ze loonsverhoging willen en iets van 5% minder werkdruk.

Man, die leraren zijn zo vaak afwezig dat 10% van de werkdruk voor hun al weg valt. En maar klagen en klagen.

Kortom,

Het is een zootje bij ons op school.

Greetzz

GTAgangsta :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit op het ksg, er valt redelijk veel uit, de straffen izjn niks(zo is het 1 uur skippen 2 uur nakomen).

De leraren zijn wel aardig en de concierges ook, de school word als slechtst gerated door inspectie, maar dat maakt mij niet uit.

De school is gewoon gezellig, en er zijn veel activiteiten te doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Telefoonketens zijn erg handig, maar er zitten een paar grote nadelen aan:

1: Ik zit elk uur weer met andere leerlingen, en om nou voor elk uur een aparte telefoonketen te hebben, werkt niet. Kortom: afgeschaft.

Vorig jaar had ik wel telefoonketens.

2: Het doorbellen gaat goed, tot er iemand tussen zit die niet opneemt. Degene die de niet opnemende persoon moet bellen, hoort dat eigenlijk de genen op te bellen die die niet opnemende persoon eigenlijk had moeten bellen. Maar nee, de helft van de klas komt te vroeg, met als smoes van die allereerste persoon: "Het is mijn taak niet om hun op te bellen". Sjongejonge, wat een baggersmoes.

3: Ze bellen helemaal niet volgens de telefoonboom. Ik moest eens iemand bellen, krijg ik als antwoord te horen: Ja, iemand anders heeft me al gebeld. WTF, waarom bestaat er dan zo'n boom, als er toch lui zijn die een andere volgorde aanhouden.

4: De boom wordt heel vaak niet eens gebruikt, omdat de docent te lui is.

Handig zeg, zo'n boom.

Daarnaast is er bij ons op school een dikke chaos. We mogen nu niet meer eerder dan de bel gaat uit het lokaal. Kansloos, want nu gaat iedereen voor de deur staan te wachten tot de bel gaat. Nou sorry hoor, maar of lui nu op de gangen, op weg naar het volgende lokaal, of voor de deur staan niks te doen, beter wordt het er niet op.

Nog iets: De school zegt op een dag: Morgen moeten jullie iets inleveren. Daarvoor is daar nooit iets over gezegd, en dan moeten we opeens iets inleveren dat niet eens in 1 dag te doen is.

Als laatste is er bij ons toch een stomme fout gemaakt: Ik en een paar andere dudes hadden geschiedenis ingeroosterd moeten hebben, maar hadden dat niet. Komt halverwege het jaar de school er achter: Jullie hebben een les niet ingeroosterd. Lekker, nu moeten wij door een fout van school, drie uren extra op school doorbrengen? En wat krijgen we er voor terug? Niks. Niet eens een koekje.

Kortom: Onze school is een chaos, en nu een nog grotere chaos door een of andere inspectie.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...