Jump to content
Joriz

Uitslag Vijf jaar GTAGames.nl actie


gallery_1_5_14729.png
Het is zo ver, de uitslag van de Vijf jaar GTAGames.nl actie is er. In totaal zijn er dan 100 inzendingen ontvangen. Gemiddeld hadden de inzenders 5,8 van de 10 antwoorden goed. In de prijzenpakketten zitten onder andere de volgende fantastische prijzen: GTAGames.nl T-shirts, GTAGames.nl muismatten, GTAGames.nl stickervellen, Grand Theft Auto IV nummerplaten, Grand Theft Auto IV stickers, Grand Theft Auto IV baggle bags, Vice City Stories strandballen, Vice City Stories servetten en Bioshock T-shirts.


:dans: Hoofdprijzen :dans:
Eerste prijs: Jay;
Tweede prijs: Ferre
Derde prijs: Visser23
Vierde prijs: Ymosky & Vijfde prijs: Blastov

Troostprijzen
Wesley_GTA .Whoopdidoo. Rivel TomHagen GTA-Freak2


Hierbij felicitaties aan alle winnaars en veel succes met hun prijzen. De antwoorden van de Vijf jaar GTAGames.nl actie vind je hier!.
Heb je niets gewonnen? Niet getreurt want binnen enkele maanden is weer een coole actie met allerlei GTAGames.nl en Grand Theft Auto prijzen!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Vijf jaar GTAGames.nl actie - Antwoorden met Uitleg

1. Welk jaar is GTAGames.nl opgericht?

B. 2003: GTAGames.nl bestaat 5 jaar dus is opgericht in 2003.

2. Welk jaar werd .Levi. lid?

C. 2004: Op .Levi. zijn profielpagina staat dat hij in 2004 is geregistreerd.

3. Door wie werd het lid Jim bedacht om mensen warm te maken voor WikiGTA?

B. Ewoud Op de WikiGTA pagina over Jim staat dat Jim is bedacht door Ewoud.

4. Wie won de eerst gehouden GTA San Andreas Fotocontest?

A. Big Smoke: In het eerste GTA San Andreas fotocontest topic staat dat Big Smoke heeft gewonnen.

5. Wat was het beste woord op GTAForum.nl in het jaar 2006?

D. Mierenneuken: In het GTAForum award topic 2006 staat dat het woord van het jaar mierenneuken is.

6. Hoe groot is op dit moment de GTAForum.nl MySQL server database waarin onder andere alle berichten en leden worden opgeslagen?

C. 1,6 GigaByte. Een manier om hier achter te komen is simpelweg uitrekenen. Stel elk lid en elke post neemt 1 KB in de database in. Dus (((1130000*1)+(77000*1))/1024)/1024 = 1.1 GB. De database slaat nog extra dingen op zoals bijvoorbeeld de forum instellingen en alle blog posten. Dan is het zeer waarschijnlijk dat 1.6 GB het juiste antwoord is.

Ook zou je antwoord A. (9,6 MB) direct al weg kunnen strepen aangezien dit simpelweg een te kleine grote is. Die duizenden berichten passen nooit in 9,6 MB. Tevens kan je antwoord D. wegstrepen aangezien je voor het opslaan van 23,8 TeraByte maar liefst 50 schijven van 500 GB nodig hebt. Dit is wel een extreem hoog getal. Op diverse foto's van onze servers is ook maar te zien dat hier 2 schijven in zitten (http://www.gtagames.nl/server.jpg).

Een manier om ook aan het antwoord te komen was door de "De handleiding die bij de muismat van het GTAGames kerstpakket van 2006 zat". te hebben bekeken. Daar staat dat in 2007 de forum database meer dan 500 MB groot is. Dit streept antwoord A en B dus weg. Nu houd je dus alleen nog C over.

7. Wat is het hoogste aantal leden dat op 1 dag op GTAForum.nl geregistreerd hebben?

C. 476 Met ongeveer 77000 leden kom je uit op een gemiddelde van ongeveer 42. Antwoord A (12) en B (42) vallen dus al af. Het is namelijk zeer onwaarschijnlijk dat 42 tevens het hoogste aantal is. Op Big Boards kan je ook zien dat er op dit moment nu al ongeveer 60 leden per dag registreren (ook al is Big Boards niet altijd even betrouwbaar). Antwoord D. (2948) is wel een heel hoog getal. Dit is waarschijnlijk net zo als antwoord A een extreme waarde dus bij multipe choise antwoorden niet waarschijnlijk. Tevens zou het ooit wel gemeld moeten zijn als er maar liefst 2948 leden op 1 dag registreerde. Het goede antwoord is dus C.

8. Sinds wanneer heeft GTAGames.nl een chatbox?

D. 28 april 2008: Een antwoord die nog best wel wat mensen fout hadden. De chatbox is namelijk nog niet zo oud. Dit antwoord kon je vinden in een nieuwsbericht.

9. Hoevaak per jaar gaat Joriz op vakantie naar Amerika van het geld dat hij met GTAForum.nl verdient?

A. 0: Meeste mensen hadden bij deze vraag zoiets van hoe moet ik dat nou weten?!? Daar heeft Joriz nooit wat over gemeld. Dat was dus ook meteen het goede antwoord. Tevens is al vaker verteld dat GTAGames.nl een fansite is voor en door fans en niet om geld te verdienen. Een dure reis van duizende Euro's zou dus niet het doel van deze website zijn.

10. Hoeveel PM's worden er gemiddeld per dag verzonden?

C. 57: Dit is het enige vraag waar niet zomaar een antwoord op was te vinden. Dit is dus deels gokken en deels wegstrepen. Antwoord A (2 PM's) is sowieso te onwaarschijnlijk. Antwoord D. (135 PM's) lijkt in dit geval de andere extreme. Aardig wat mensen waren goed in gokken en kozen C ook als antwoord.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

10. Hoeveel PM's worden er gemiddeld per dag verzonden?

C. 57: Dit is het enige vraag waar niet zomaar een antwoord op was te vinden. Dit is dus deels gokken en deels wegstrepen. Antwoord A (2 PM's) is sowieso te onwaarschijnlijk. Antwoord D. (135 PM's) lijkt in dit geval de andere extreme. Aardig wat mensen waren goed in gokken en kozen C ook als antwoord.

Wat doe ik dan fout als ik het MSID van je laatst gekregen PM deel door ruwweg 5 jaar * 365 dagen, waar die 135 heel dicht bij in de buurt komt.

Mijn nieuwste PM = act=Msg&CODE=03&VID=in&MSID=247819

Delen door 5 * 365 (ruwweg) = 1825

247819 / 1825 = 135.7

Bewerkt: door Preddy

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Lol, ik ben tweede. :$

Gefeliciteerd Fred :D:tu: .

Ik vraag me alleen af waarom GTAForum altijd van deze poep prijzen heeft. Ik bedoel, wat heb je nou weer aan een Vice City Stories servetje. Leuk om erbij te hebben natuurlijk, maar in combinatie van andere goodies niet echt boeiend. Waarom geeft GTAForum niet gewoon legale kopieën van GTAIV weg i.p.v. deze goodies. En ja, ik heb spijt dat ik moeite heb gedaan om aan de grote zomerwedstrijd mee te doen (ik was één van de winnaars).

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...