Jump to content

Dell Optiplex GX260 wilt niet meer opstarten


Flitskikker

Recommended Posts

Hallo,

Mijn broertjes' computer is er net mee opgehouden.

Hij had zomaar de stekker er uit getrokken, en nu doet hij het niet meer.

Als ik hem aan zet, gaat hij na 2 seconden automatisch uit.

Vervolgens gaat hij na 3 seconden opeens weer aan.

Daarna kan ik niets doen, want ik heb geen beeld, geen muis, toetsenbord... niets.

Ook is er geen hardeschijf activiteit.

Ik heb al onderdelen één voor een losgekoppeld (videokaart & hardeschijf), maar het helpt allemaal niet.

Wat is er mis?

Alvast bedankt (en vrolijk kerstfeest...) !

Mvg,

Flitskikker

Link to comment
Delen op andere websites

Op het moederbord zit een kleine ronde batterij (wat ook in een horloge zit). Haal die eruit. Zet vervolgens de PC opnieuw aan. Het is mogelijk dat ie begint met piepen. Zet m na een paar seconden uit, plaats de batterij terug en zet m eens opnieuw aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien het probleem verholpen is, zeg ik dit alsnog, mocht het nog een keer voorkomen, zet de voeding achter uit, en druk paar keer voor op de aanknop, en normaal gesproken zou die het weer moeten doen, althans, bij mij toen wel :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien het probleem verholpen is, zeg ik dit alsnog, mocht het nog een keer voorkomen, zet de voeding achter uit, en druk paar keer voor op de aanknop, en normaal gesproken zou die het weer moeten doen, althans, bij mij toen wel :puh:.

Dan vraag ik mij af wat daar het nut van is? :puh:

Mvg,

Flitskikker

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien het probleem verholpen is, zeg ik dit alsnog, mocht het nog een keer voorkomen, zet de voeding achter uit, en druk paar keer voor op de aanknop, en normaal gesproken zou die het weer moeten doen, althans, bij mij toen wel :puh:.

Dan vraag ik mij af wat daar het nut van is? :puh:

Mvg,

Flitskikker

Omdat de stekker eruit getrokken is, komt er volgens mij een piekstroom overal op te staan, als je dat doet haal je alle stroom weg.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 8 years later...

Hallo iedereen!

Ik las de berichten in dit topic omdat ik net hetzelfde probleem heb!

Heb ook een Optiplex GX260. heb er windows 7 opgezet en wat (2e hands) geheugen bijgestoken (nu 2Gb ipv 512Mb). Ik ben momenteel nog aan het wachten op een tweede hands videokaart. Ik had mijn pc net opgestart, google chrome geopend en in de instellingen "hardwareversnelling" uitgeschakeld. Op het moment dat ik een nieuw tabblad wil openen, om op youtube een video te openen zodat ik kan zien of die vervelende haperingen opgelost waren, bevriest mijn pc compleet. ik kan niets doen, enkel mijn pc uitzetten via de knop op de desktop. Wanneer ik hem dan weer probeer aan te zetten, krijg ik dezelfde symptomen zoals Flitskikker hier in 2008 beschreef.

Ik ga straks eens proberen de batterij er uit te halen zoals hier beschreven is. Maar kan het zijn dat mijn geïntegreerde GPU stuk is? (heb hem in het verleden namelijk ook eens een aantal keer onder stress gezet met software om te benchmarken)

Met vriendelijke groet

Steven!

Link to comment
Delen op andere websites

En gebeurd dit ook als je in Chrome hardware versnelling aan hebt staan?

Bedankt voor het snelle antwoord.

Ik heb het Onlangs vervangen RAM geheugen even uit de pc gehaald en weer teruggestoken. Sindsdien geen problemen meer gehad! Vreemd dat 2 van die latjes zoveel invloed hebben op de pc!

Link to comment
Delen op andere websites

En gebeurd dit ook als je in Chrome hardware versnelling aan hebt staan?

Bedankt voor het snelle antwoord.

Ik heb het Onlangs vervangen RAM geheugen even uit de pc gehaald en weer teruggestoken. Sindsdien geen problemen meer gehad! Vreemd dat 2 van die latjes zoveel invloed hebben op de pc!

Niets zit voor niks in je pc. :puh:
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...