Jump to content
Lantyz

GTA Chinatown Wars krijgt 18+ rating


gallery_536_33_367.gif
Het British Board of Film Classification (BBFC) heeft GTA Chinatown Wars een bindend leeftijdswaardering van 18 jaar en ouder gegeven. Dit betekent dat minderjarigen in Groot-Brittannië het spel niet mogen kopen. Als motivatie gaf het BBFC "Bevat zeer grove taal en verwijst naar drugs". Niets van het spel is geschrapt voor deze rating.
De meeste GTA's kregen deze waardering van het BBFC. Wel is GTA Chinatown Wars het eerste Nintendo DS-spel met een 18+ waardering.

Over het oordeel van het Europese PEGI en die van het Amerikaanse ESRB, die in tegenstelling tot het BBFC niet bindend zijn, is nog niets bekend. Aanneembaar is dat deze rating boards dezelfde trend zullen volgen en de waarderingen 18+ en Mature zullen geven.

Bron: BBFC.co.uk

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik mag geen nieuws posten, dus doe ik het maar hier:

Rockstar North brengt mogelijk nog dit jaar een nieuw spel in de Grand Theft Auto-serie uit. Volgens geruchten zou de nog niet aangekondigde game zich afspelen in de Japanse hoofdstad Tokio, en nog voor Kerstmis in de winkels liggen.

De geruchten over het nieuwe spel kwamen op gang nadat het Amerikaanse tijdschrift Game Informer meldde dat Rockstar North niet alleen aan downloadable content voor Grand Theft Auto IV werkt, maar ook al bezig is met het volgende, volledige spel. Dat spel zou zich volgens het Amerikaanse blad afspelen in Tokio en nog voor Kerstmis 2009 gereed moeten zijn. Hoewel dat kort op de release van GTA IV is, lijkt het niet ondenkbaar dat Rockstar inderdaad snel met een nieuwe GTA komt; het past binnen de opbouw van de serie.

Na elke nieuwe Grand Theft Auto verscheen eerst een aantal versies die waren gebouwd op dezelfde engine, voordat er een spel met een nieuwe engine uitkwam. Zo kwam GTA: Vice City bijvoorbeeld een jaar na de release van GTA III uit. In dat licht bezien is een release rond de kerst voor 'GTA: Tokio', achttien maanden nadat GTA IV uitkwam, dus zeker niet ondenkbaar. De aankondiging is echter verre van officieel. De Nederlandse woordvoerder van Rockstar onthield zich tegenover Tweakers.net van ieder commentaar.

Bron

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik mag geen nieuws posten, dus doe ik het maar hier:

Rockstar North brengt mogelijk nog dit jaar een nieuw spel in de Grand Theft Auto-serie uit. Volgens geruchten zou de nog niet aangekondigde game zich afspelen in de Japanse hoofdstad Tokio, en nog voor Kerstmis in de winkels liggen.

De geruchten over het nieuwe spel kwamen op gang nadat het Amerikaanse tijdschrift Game Informer meldde dat Rockstar North niet alleen aan downloadable content voor Grand Theft Auto IV werkt, maar ook al bezig is met het volgende, volledige spel. Dat spel zou zich volgens het Amerikaanse blad afspelen in Tokio en nog voor Kerstmis 2009 gereed moeten zijn. Hoewel dat kort op de release van GTA IV is, lijkt het niet ondenkbaar dat Rockstar inderdaad snel met een nieuwe GTA komt; het past binnen de opbouw van de serie.

Na elke nieuwe Grand Theft Auto verscheen eerst een aantal versies die waren gebouwd op dezelfde engine, voordat er een spel met een nieuwe engine uitkwam. Zo kwam GTA: Vice City bijvoorbeeld een jaar na de release van GTA III uit. In dat licht bezien is een release rond de kerst voor 'GTA: Tokio', achttien maanden nadat GTA IV uitkwam, dus zeker niet ondenkbaar. De aankondiging is echter verre van officieel. De Nederlandse woordvoerder van Rockstar onthield zich tegenover Tweakers.net van ieder commentaar.

Bron

Er was daar al een topic over dacht ik... maar het komt dus ECHT! Woow... Maar ik denk dat ik hem niet gelijk ga kopen aangezien ik net geniet van IV.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik mag geen nieuws posten, dus doe ik het maar hier:

Rockstar North brengt mogelijk nog dit jaar een nieuw spel in de Grand Theft Auto-serie uit. Volgens geruchten zou de nog niet aangekondigde game zich afspelen in de Japanse hoofdstad Tokio, en nog voor Kerstmis in de winkels liggen.

De geruchten over het nieuwe spel kwamen op gang nadat het Amerikaanse tijdschrift Game Informer meldde dat Rockstar North niet alleen aan downloadable content voor Grand Theft Auto IV werkt, maar ook al bezig is met het volgende, volledige spel. Dat spel zou zich volgens het Amerikaanse blad afspelen in Tokio en nog voor Kerstmis 2009 gereed moeten zijn. Hoewel dat kort op de release van GTA IV is, lijkt het niet ondenkbaar dat Rockstar inderdaad snel met een nieuwe GTA komt; het past binnen de opbouw van de serie.

Na elke nieuwe Grand Theft Auto verscheen eerst een aantal versies die waren gebouwd op dezelfde engine, voordat er een spel met een nieuwe engine uitkwam. Zo kwam GTA: Vice City bijvoorbeeld een jaar na de release van GTA III uit. In dat licht bezien is een release rond de kerst voor 'GTA: Tokio', achttien maanden nadat GTA IV uitkwam, dus zeker niet ondenkbaar. De aankondiging is echter verre van officieel. De Nederlandse woordvoerder van Rockstar onthield zich tegenover Tweakers.net van ieder commentaar.

Bron

Er was daar al een topic over dacht ik... maar het komt dus ECHT! Woow... Maar ik denk dat ik hem niet gelijk ga kopen aangezien ik net geniet van IV.

CTW maybe?:puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik had ook niet anders verwacht, zo'n beetje alle GTA spellen zijn 18+ en ik weet wel waarom. Niet goed voor de opvoeding van kinderen.

Mijn zusje van 8 jaar speelt al GTA, en ik denk dat ze vlugger een spel op de DS zal spelen dan op de PC. Maar ik weet niet of ik hem zal kopen(niet omdat die 18+ is of zo) maar GTA Advance vond ik ook al niet echt geweldig... en GTA Advance lijkt toch een beetje op een Top Down vieuw en daar kan ik absoluut niet mee spelen xD.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hopelijk komt die nieuwe gewoon op de Playstation of Xbox uit!

Nee helaas niet, ik citeer even van Wikigta:

Het spel werd 15 juli op E3 aangekondigd en zal in Noord-Amerika en Europa in het tweede kwartaal van fiscaal 2009 alleen voor de Nintendo DS uitgebracht worden.

Maar er komen best nog wel meer GTA's uit voor PS of XBOX. Misschien is dit ook de manier dat ze meer kopers krijgen :puh: . Misschien worden er ook wel meer Nintendo's verkocht nu.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik had ook niet anders verwacht, zo'n beetje alle GTA spellen zijn 18+ en ik weet wel waarom. Niet goed voor de opvoeding van kinderen.

Mijn zusje van 8 jaar speelt al GTA, en ik denk dat ze vlugger een spel op de DS zal spelen dan op de PC. Maar ik weet niet of ik hem zal kopen(niet omdat die 18+ is of zo) maar GTA Advance vond ik ook al niet echt geweldig... en GTA Advance lijkt toch een beetje op een Top Down vieuw en daar kan ik absoluut niet mee spelen xD.

Ik speelde vanaf mijn 9e ongeveer. :puh: Lijkt me wel grappig, zegt je zusje opeens van Hahaha! Zo heb ik jou lekker doodgeknald!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hmmm, ben wel benieuwd welke 18+-er nu nog een DS heeft :puh: Maarja, als het écht een goed spel is wil ik er best zo'n DS voor kopen.

Tja volgens mij hebben niet veel mensen een DS als ze 18+ zijn ze hebben meestal wel een Console.

Maar ik zou de game geen 18+ geven hoor.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hmmm, ben wel benieuwd welke 18+-er nu nog een DS heeft :puh: Maarja, als het écht een goed spel is wil ik er best zo'n DS voor kopen.

Tja volgens mij hebben niet veel mensen een DS als ze 18+ zijn ze hebben meestal wel een Console.

Maar ik zou de game geen 18+ geven hoor.

Ik zou de game ook geen 18+ rating geven. Tegenwoordig zijn ze daar extreem streng in.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...