Jump to content

PC trager door 2e beeldscherm?


GewoonMarco

Recommended Posts

Hallo,

Momenteel heb ik één beeldscherm op mijn pc aangesloten. Dit beeldscherm zit aangesloten op de 1e poort van m'n Nvidia GeForce 8800. Omdat ik aan 1 beeldscherm te weinig heb (Ja, écht :Y ) ben ik van plan een 2e beeldscherm aan te schaffen. Uiteraard van dezelfde grootte, zodat het er mooi uitziet.

M'n videokaart heeft gelukkig een mogelijkheid voor een 2e beeldscherm, dus dat is het probleem niet. Maar word de PC niet langzamer door het 2e beeldscherm? Aangezien het beeld 2x moet worden "uitgezonden". Heeft er tevens iemand extreem goede en/of extreem slechte ervaringen met een 2e beeldscherm?

Marco.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat de performance van je videokaart achteruit gaat als je een 2e beeldscherm aansluit. Ik draai zelf niet op 2 schermen, maar ik ken genoeg mensen die dat wel doen en die gamen ook veel op hun spel en willen graag het maximale eruit halen, dus als het invloed op de performance zou hebben zouden ze het wel niet doen, lijkt mij....

Link to comment
Delen op andere websites

Je computer word niet langzamer van een 2e scherm, alleen kan het met gamen knap lastig zijn. Als je dus 2 beeldschermen hebt moet je voordat je gaat gamen wel het 2e scherm uitschakelen, anders krijg je problemen met de weergave.

Tevens heeft mijn vader op zijn kantoor ook 2 beeldschermen, en ik kan je vertellen, het werkt zalig. Je zet op het ene scherm je outlook open, en op het andere scherm zoek je informatie op google op voor in je mailtje bijvoorbeeld. Of als je dingen van het ene, naar het andere programma moet overnemen etc.

TIP: voer wel even de "display optimalization wizzard" van nVidia uit nadat je het 2e beelscherm hebt aangekoppeld. Met behulp van die wizzard kun je kleurverschil in beide schermen tot een minimum beperken. Anders zul je namelijk een behoorlijk kleurverschil zien, want elk beelscherm, zelfs van hetzelfde type, is anders. :Y

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

er zijn bepaalde programma's ( weet ik niet zo uit me kop ) waarbij je kan inschakelen welk beeldscherm je wilt gebruiken voor welk spel enzo. Tevens gaat de prestatie door 2 schermen amper achteruit hoor ;)

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

er zijn bepaalde programma's ( weet ik niet zo uit me kop ) waarbij je kan inschakelen welk beeldscherm je wilt gebruiken voor welk spel enzo. Tevens gaat de prestatie door 2 schermen amper achteruit hoor ;)

Je kunt een beeldcherm ook aan en uit zetten via het nVidia Control Pannel, of via Windows Zelf. Je moet zelf dan maar ff kijken op welk scherm je het liefst je games wilt spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor consumenten is 2 beeldschermen denk ik wel maximaal. Ik weet niet of je 4 schermen aan kan sluiten als je SLI draait, maar waar heb je het in godsnaam voor nodig. Voor bedrijven zullen er vast wel mooie kaarten bestaan met 8 aansluitingen. Denk maar eens aan de beurzen, daar hebben ze er wel 12. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...