Jump to content

Voetbalnieuws


Tha Real G.

Recommended Posts

Nigeriaanse president schorst nationaal elftal

ABUJA - De Nigeriaanse president Goodluck Jonathan heeft de nationale voetbalploeg voor twee jaar geschorst.

© ANP

Hij besloot hiertoe na de teleurstellende prestaties van Nigeria op het wereldkampioenschap voetbal, waar de Afrikanen al in de eerste ronde werden uitgeschakeld.

Het Nigeriaanse team mag nu van Jonathan de komende twee jaar niet deelnemen aan internationale wedstrijden.

''De president heeft mij verteld dat Nigeria het voetbal de komende twee jaar eerst gaat reorganiseren'', aldus een adviseur van Jonathan, die de Nigeriaanse voetbalploeg in mei naar het WK stuurde met als opdracht de wereldbeker mee naar huis te nemen.

© ANP

Bron: nusport.nl/wk2010

puh2.gif

Houdt in godsnaam die politiek buiten het voetbal. Net zoals bij Frankrijk moet het nationale elftal op het matje komen om zich te melden bij de politiek. Dit is gewoon onzin, waar gaat dit over? Waarom moet je in godsnaam je melden om te zeggen dat je verloren hebt? Ik begrijp dat niet hoor, maar dat zal waarschijnlijk wel aan mij liggen.

Omg, met als opdracht om de cup te halen nog wel..

Die president snapt toch ook wel dat zo een land als Nigeria zowieso de cup niet gaat halen? Hij mag zelfs blij zijn dat ze uberhaupt meegedaan hebben.

Tsja, sommige mensen geloven in wonderen. Kan je ze niet kwalijk nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 398
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pitbull

    37

  • AmsterdamBoy

    26

  • RobertSA

    18

  • NandroDavids

    16

center]FIFA wijst eerste goal aan Sneijder toe [/center]

AMSTERDAM - Het eerste doelpunt van Nederland in de kwartfinale tegen Brazilië gaat toch de boeken in als een doelpunt van Wesley Sneijder.

De FIFA besloot in eerste instantie om het doelpunt toe te kennen aan de Braziliaan Felipe Melo, maar bij nadere bestudering van de beelden heeft de wereldvoetbalbond haar beslissing herzien.

"Schoten op doel die van richting veranderd worden door een verdediger of doelman, beschouwen wij als eigen doelpunt. In het geval van het openingsdoelpunt van Nederland, heeft de FIFA echter besloten de goal toe te kennen aan de aanvallende speler", aldus de wereldvoetbalbond op haar eigen site.

Topscorer

Sneijder heeft door deze beslissing nu vier doelpunten gemaakt op dit WK. Hij is daarmee gedeeld topscorer van het toernooi, samen met Gonzalo Higuain (Argentinië), Robert Vittek (Slowakije) en David Villa (Spanje).

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

AMSTERDAM - Liverpool en Internazionale zijn in vergevorderde onderhandelingen over een transfer van Dirk Kuijt naar de Serie A.

© ANP

Volgens De Telegraaf hoopt een delegatie uit Milaan vrijdag tot overeenstemming te komen met het bestuur van Liverpool nadat er donderdag nog geen akkoord was uitgerold.

Als de clubs elkaar vinden, wordt Kuijt herenigd met trainer Rafael Benitez, tot deze zomer manager van Liverpool, en wordt hij een collega van Wesley Sneijder.

Europa League

Donderdag behoorde de international al niet meer tot de selectie van ‘The Reds’ voor de Europa League-confrontatie tegen Trabzonspor (1-0 winst). Volgens coach Roy Hodgson werd de Nederlander rust gegund.

Kuijt verlengde vorig jaar zijn verbintenis op Anfield Road tot halverwege 2013. Liverpool weekte de Katwijker in 2006 los van Feyenoord. In 137 Premier League-duels kwam Kuijt 36 keer tot scoren.

Bron

Bewerkt: door Cabyon
Link to comment
Delen op andere websites

Ajax contracteert Mido

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Mido (Ahmed Hossam). De aanvaller is transfervrij en afkomstig van Middlesbrough. De Egyptenaar tekent in Amsterdam een contract dat per direct in gaat op en loopt tot en met 30 juni 2011.

Mido werd op 23 februari 1983 geboren in Caïro. De spits stond voor zijn komst naar Amsterdam in Engeland onder contract bij Middlesbrough, maar speelde sinds januari 2010 op huurbasis voor West Ham United. Mido speelde al eerder voor Ajax. In 2001 kwam hij over van het Belgische AA Gent. In 2003 vertrok hij naar Frankrijk, om bij Olympique Marseille te gaan voetballen. In totaal speelde hij destijds 57 officiële wedstrijden in het Ajax-shirt en maakte hij in die duels 23 doelpunten.

Martin Jol: ,,We hadden behoefte aan een extra aanvaller en we zijn lang bezig geweest om met beperkte middelen toch iemand te kunnen halen. Ik ben blij dat het eindelijk rond is. We hebben zojuist de aanvraag voor een werkvergunning gedaan, zolang we die niet hebben mag hij niet met ons meetrainen. We rekenen dus op korte termijn niet op hem, ook al omdat hij een trainingsachterstand heeft.''

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Spanje wereldkampioen dankzij doping.

AMSTERDAM - In Spanje is er veel commotie ontstaan door uitspraken van Eufemiano Fuentes. Volgens de ‘dopingdokter’ behoort een aantal Spaanse internationals tot zijn clientèle.

Dat zou de gynaecoloog afgelopen weekeinde hebben laten weten aan enkele celgenoten, zo meldt de krant Marca.

“Als ik alles vertel wat ik weet, dan kan Spanje vaarwel zeggen tegen de Europese en wereldbeker.”

Fuentes zat een nacht in het gevang op verdenking van betrokkenheid bij ‘Operacion Galgo’. In het kader hiervan doorzocht de Guardia Civil afgelopen week het huis van enkele Spaanse atleten. Vier jaar geleden was hij een van de protagonisten in de bloeddopingzaak rond Jan Ullrich en Ivan Basso, de zogeheten ‘Operacion Puerto’.

Del Bosque

Vicente del Bosque, de bondscoach van Spanje, heeft verontwaardigd gereageerd op de vermeende uitlatingen van Fuentes. “Ik heb niets geconstateerd dat een verdachtmaking zou rechtvaardigen.”

‘La Selección’ won eerder dit jaar de wereldtitel door Nederland met 1-0 te verslaan en kroonde zich in 2008 tot Europees kampioen middels een 1-0 zege op Duitsland.

Xavi, basisspeler in beide finales, ontkent met klem dat Spanje de trofeeën dankt aan prestatiebevorderende middelen.

“We maken ons niet druk om deze beschuldigingen. Het is lariekoek: we hebben het WK zonder doping gewonnen.”

© NUsport

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Suarez neemt 20 februari afscheid van Ajax-publiek

(Elfvoetbal) Luis Suarez neemt op 20 februari afscheid van de fans van Ajax. De aan Liverpool verkochte aanvaller zal rond de wedstrijd tegen VVV-Venlo nog één keer in het zonnetje worden gezet door het Amsterdamse publiek.



Suarez heeft inmiddels bevestigd dat hij volgende week zondag even terugkomt naar de Arena om de supporters van Ajax uit te zwaaien. Wat er allemaal gepland zal worden voor de Uruguayaanse goalgetter, is nog niet bekend.

De fans van Ajax zullen in ieder geval hopen dat dit niet de laatste keer zal zijn dat Suarez terugkeert in Amsterdam. De aanvaller gaf kort na zijn transfer naar Liverpool aan dat hij over een paar jaar terug wil komen bij Ajax.

Bron:Klik

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
Vleminckx van NEC naar Club Brugge

AMSTERDAM - Björn Vleminckx maakt na afloop van het huidige voetbalseizoen de overstap van NEC naar Club Brugge, zo maakten de Nijmegenaren vrijdagavond bekend.

De aanvaller, die dit seizoen al achttien keer scoorde in 26 wedstrijden, tekent een contract voor vijf seizoenen bij de club van trainer Adrie Koster.

Door de transfer kan NEC een recordbedrag van 3,3 miljoen euro bijschrijven op de rekening.

“Ik weet dat er twee jaar geleden een recordbedrag aan transfergeld voor mij is neergeteld”, vertelt de Belg, die destijds van KV Mechelen naar Nijmegen kwam.

“Ik ben heel erg blij dat ik met deze transfer kan laten zien dat dit vertrouwen juist is geweest."

De 25-jarige aanvaller voert momenteel de topscorerslijst van de eredivisie aan.

“Daar hoop ik aan het einde van deze competitie nog steeds te staan. Dan zou ik geschiedenis schrijven voor NEC en dat lijkt me fantastisch”, besluit de trefzekere Belg.

Financiële situatie

Carlos Aalbers is uitermate content met de deal van de eenmalig international. ''In onze huidige financiële situatie kunnen we er alleen maar heel gelukkig mee zijn."

"We hebben vaker aangegeven dat we onze topscorer niet voor een appel en een ei weg zouden laten gaan en dat is met dit recordbedrag dan ook niet gebeurd", aldus de technisch directeur van de Gelderlanders.

Stenman

Eerder deze week legde 'Blauw-Zwart' ook al Fredrik Stenman van FC Groningen vast voor komend seizoen. De Zweedse linksback tekende voor drie seizoenen bij de Belgische topclub.

Naar: http://www.nu.nl/sport/2477305/vleminckx-van-nec-club-brugge.html

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
  • 11 maanden later...

Matchfixing = Omkoping

In andere landen gebeurt het al, nu ook in Nederland waarschijnlijk.

Bij de Nederlandse voetbalbond is een tip binnengekomen over omkoping in het betaalde voetbal. Dat vertelde directeur betaald voetbal Bert van Oostveen (foto) in een interview met Voetbal International in Krakau.

De betreffende persoon nam contact op met de KNVB nadat hij via de media de uitgave van het boek Voetbal & Maffia vernam. 'Naar aanleiding van alle publiciteit hebben we een nieuwe tip binnen gekregen', zegt Van Oostveen. 'Dat heb ik neergelegd bij de mensen bij wie het thuishoort.'

De laatste keer dat iemand zich in Zeist meldde met informatie over matchfixing was alweer een tijdje geleden. 'Het was meer dan een jaar geleden dat we ons laatste tip over dit onderwerp kregen. We nemen dit zeer serieus. Het is een meneer die zegt informatie over deze problematiek te hebben en daar wil hij over praten.' Van Oostveen wil verder niets zeggen over de inhoud van de informatie.

Bron: VI

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...