Jump to content

Voetbalnieuws


Tha Real G.

Recommended Posts

Co Adriaanse rond met FC Porto

Gepubliceerd op dinsdag 24 mei 2005

Co Adriaanse is de nieuwe trainer van FC Porto. De club maakte bekend dat Adriaanse dinsdagochtend om 11.00 plaatselijke tijd aan de media wordt voorgesteld.

Adriaanse, die zondag voor het laatst bij AZ op de bank zat, onderhandelde maandag in de havenstad over de laatste details van het contract.

Twee seizoenen

De looptijd van de overeenkomst zou twee jaar met een optie voor nog een seizoen zijn. Adriaanse neemt Jan Olde Riekerink mee als assistent. Ook de voormalige trainer van Emmen was maandag in Portugal. Adriaanse is bij de winnaar van de Champions League in 2004 de opvolger van José Couceiro, die na het laatste competitieduel opstapte.

Porto eindigde als tweede in de Portugese competitie, drie punten achter kampioen Benfica.

Topseizoen met AZ

Adriaanse maakte een topseizoen door bij AZ, waar hij voor de tweede keer op rij Europees voetbal haalde. Lang had de ploeg uitzicht op de voorronde van de Champions League, maar door een magere serie aan het einde van de competitie ging de tweede plaats alsnog naar Ajax.

AZ haalde in die periode de halve finale van de UEFA Cup, waarin het schlemielig werd uitgeschakeld door Sporting Lissabon. In januari gaf Adriaanse al aan bij AZ te vertrekken. De houdbaarheid van een trainer bij een club is, in zijn ogen, nu eenmaal maar drie seizoenen.

Adriaanse startte in oktober 2002 bij de club van geldschieter Dirk Scheringa. Bijna een jaar eerder was hij weggestuurd bij Ajax, nog steeds een tere plek als het ter sprake komt bij de Amsterdammer.

Meer interesse

Tijdens de Europese opmars van AZ werd duidelijk dat Porto zich bij Adriaanse had gemeld. Adriaanse bleef echter ontkennen dat hij al een contract bij de Portugezen had getekend. Hij schermde met interesse van diverse Europese clubs. Uiteindelijk is het toch Porto geworden.

Ook Olde Riekerink gaf al vroeg aan bij Emmen te vertrekken. Ajax benaderde de trainer voor de positie van hoofd opleidingen. Die was vrijgekomen nadat Danny Blind akkoord ging met het verzoek de opgestapte Ronald Koeman te vervangen. Olde Riekerink liet de Amsterdammers vervolgens weten een andere baan te ambiëren.

Bewerkt: door Thabit
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 398
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pitbull

    37

  • AmsterdamBoy

    26

  • RobertSA

    18

  • NandroDavids

    16

Voetbal: Liverpool wellicht toch in Champions League

Gepost door Johan (LWaS) - Bron: NU.nl

Gepubliceerd: zondag 29 mei 2005 @ 21:33

De kersverse winnaar van de Champions League, Liverpool, kan mogelijk toch volgend seizoen zijn titel verdedigen. De voorzitter van de UEFA, Lennart Johansson, zegt namelijk zich sterk te maken om het toch mogelijk te maken dat de Engelse club meedoet aan het toernooi.

Woensdag won Liverpool na strafschoppen de finale van de Champions League van AC Milan. Vervolgens werd de club geconfronteerd met een bizarre situatie. De UEFA laat namelijk de winnaar niet automatisch toe tot de volgende editie en in de Engelse competitie gaf de vijfde plaats, die Liverpool behaalde, ook al geen recht op deelneming. Volgens de regels staat Liverpool nu dus buitenspel voor de Champions League.

Johansson zegt nu dat onderzoek zal moeten uitwijzen of er een "eerlijke mogelijkheid" bestaat om de Engelse voetbalclub alsnog tot de Champions League toe te laten. Een besluit wordt verwacht voor 17 juni. Dan is er namelijk in Manchester een vergadering van de UEFA-top.

--------------------------------------------------

ik zou het raar vinden als ze niet meededen

je moet toch je titel kunnen beschermen

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Voetbal: Liverpool wellicht toch in Champions League

Gepost door Johan (LWaS) - Bron: NU.nl

Gepubliceerd: zondag 29 mei 2005 @ 21:33

De kersverse winnaar van de Champions League, Liverpool, kan mogelijk toch volgend seizoen zijn titel verdedigen. De voorzitter van de UEFA, Lennart Johansson, zegt namelijk zich sterk te maken om het toch mogelijk te maken dat de Engelse club meedoet aan het toernooi.

Woensdag won Liverpool na strafschoppen de finale van de Champions League van AC Milan. Vervolgens werd de club geconfronteerd met een bizarre situatie. De UEFA laat namelijk de winnaar niet automatisch toe tot de volgende editie en in de Engelse competitie gaf de vijfde plaats, die Liverpool behaalde, ook al geen recht op deelneming. Volgens de regels staat Liverpool nu dus buitenspel voor de Champions League.

Johansson zegt nu dat onderzoek zal moeten uitwijzen of er een "eerlijke mogelijkheid" bestaat om de Engelse voetbalclub alsnog tot de Champions League toe te laten. Een besluit wordt verwacht voor 17 juni. Dan is er namelijk in Manchester een vergadering van de UEFA-top.

--------------------------------------------------

ik zou het raar vinden als ze niet meededen

je moet toch je titel kunnen beschermen

Dit is al geregeld ze hebben beslist dat liverpool aan de volgende champions league mogen deelneme

Link to comment
Delen op andere websites

Het is toch te gek voor woorden dat ze mee moeten doen met een voorronde, ik vind dat de Uefa meteen een plek moeten vrijmaken voor de titelverdediger.

Of ze schaffen heel het titelverdedigen af.. ga niet zo een kans geven dat ze mee moeten doen met de voorronde.. nu moet Liverpool mischien tegen een club uit Kroatie, die hebben daarom een stuk minder kans om na de Eindronde te gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Beetje oneerlijk ze moeten nu eerst voorondes spelen van een Titelverdediger mag je toch wel verwachte dat ze al gewoon geplaats worden ze hebben de voorgaande editie al gewonnen nu voorondes, die mensen zijn al koe van al dat reizen van Europa vervolgens naar Azie en weer terug ik vind het een slechte beslissing dat ze voorrondes moeten gaan spelen

Link to comment
Delen op andere websites

Van Persie vannacht ook nog vast

ROTTERDAM Voetballer Robin van Persie blijft in ieder geval vannacht nog in de cel zitten. Dat heeft het Openbaar Ministerie laten weten. Morgen wordt bekend of Van Persie wordt voorgeleid. Zijn advocaat zei eerder dat hij wellicht vandaag nog zou vrijkomen.

Van Persie werd gisteren in Rotterdam opgepakt. Hij wordt van verkrachting verdacht. Justitie wil verder over de zaak alleen kwijt dat het zou zijn gebeurd in het weekeinde.

De 21-jarige Van Persie stapte vorige zomer van Feyenoord over naar Arsenal. Hij debuteerde eerder deze maand in het Nederlands elftal.

Bron: Nossport.nl

Zou dit echt waar zijn of wil weer iemand geld zien, ik weet het niet. Maar goed het is wel weer van Persie die in het nieuws komt hmm.

Link to comment
Delen op andere websites

dit kan hem wl eens de kop kosten maar misschien wil dat meisje alleen geld zien en zet ze robin voor het blok,ik denk niet dat robin het type is om iemand te verkrachten, hij zit bij een topclub wat wil die nog meer? effe afwachten maar...

Link to comment
Delen op andere websites

Van der Meyde mag weg bij Internazionale

17/6/2005 21:54

Internazionale is bereid Andy van der Meyde te laten gaan. Maar aanvaller, die sinds het EK niet meer voor Oranje uitkwam, moet wel wat opleveren.

Van der Meyde kwam in 2003 naar Internazionale, dat ter compensatie ettelijke miljoenen betaalde aan Ajax. Tot een doorbraak kwam het niet voor de rechtsbuiten, die daarom verschillende keren aangaf te willen vertrekken uit Milaan. Maar steeds wenste Inter niet mee te werken aan een (tijdelijke) overgang.

Internazionale is nu op andere gedachten gebracht. Hoewel een geïnteresseerde club nog wel met een afkoopsom over de brug moet komen, de Italiaanse club heeft toegezegd mee te werken aan een transfer.

'Ondanks dat ik mijn vertrek bij Inter betreur, want het is een fantastische club, realiseer ik me dat ik op mijn leeftijd moet spelen en het liefst in een competitie waar mijn kwaliteiten het best tot zijn recht komen', aldus Van der Meyde tegen het ANP.

'We gaan ons nu rustig oriënteren en praten me de clubs die eerder interesse in Andy hebben getoond', aldus zaakwaarnemer Chiel Dekker.

Bron: Vi.nl

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Barthez maakt morgen rentree

Door Michel (Baraja) op zaterdag 15 oktober 2005 15:38

Bron: Belgiumsoccer.be

Fabien Barthez keert morgenavond na een maandenlange schorsing terug in het doel van Olympique Marseille. De 34-jarige keeper krijgt meteen weer het vertrouwen van zijn trainer Jean Fernandez.

Barthez was een halfjaar geschorst omdat hij tijdens een oefenwedstrijd tegen Wydad Casablanca de scheidsrechter in het gezicht spuwde. Ondanks zijn maandenlange absentie is de doelman morgen weer eerste keus in het duel tegen Paris Saint-Germain. Dat gaat ten koste van Cédric Carrasso. ”Fabien zal wel enkele wedstrijden nodig hebben om zich aan te passen maar er is nooit enige discussie over zijn plaats geweest. Hij is erg gemotiveerd,” zei zijn trainer Jean Fernandez. Olympique Marseille is één van de tegenstanders van SC Heerenveen in de poulefase van de UEFA Cup.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Ajax heeft met John Goossens een akkoord bereikt over een driejarig contract, zo meldt De Telegraaf. Ook met Jeffrey Sarpong is Ajax dicht bij een akkoord. Beide zeventienjarige talenten behaalden met Oranje onder 17 een historische bronzen medaille op het afgelopen WK in Peru. Daarna werden ze in verband gebracht met Chelsea.

Aanvaller Goossens werd met vier doelpunten topscorer van Oranje -17 in Peru. Middenvelder Sarpong maakte beide doelpunten in het met 0-2 gewonnen kwartfinaleduel met de Verenigde Staten. Ploeggenoot Vurnon Anita kreeg al eerder een contract bij Ajax. De drie toptalenten wachten nog op hun debuut in Ajax 1.

Link to comment
Delen op andere websites

Huiszoeking bij Guus Hiddink

De Nederlandse Justitie verdenkt een boekhouderskantoor in Waalre van belastingsfraude. De kantoordirecteur werd aangehouden en bij 2 klanten werd er een huiszoeking verricht: PSV- trainer Guus Hiddink en PSV-directeur Fons Spooren. "Het onderzoek heeft geen betrekking op de voetbalclub maar gaat over fraude die beiden als individuen zouden gepleegd hebben", aldus het parket.

Link to comment
Delen op andere websites

Barry van Galen stopt na dit seizoen

Door René (Eilanden) op zondag 30 oktober 2005 10:41

Bron: Voetbalprimeur

Na dit seizoen stopt AZ-middenvelder Barry van Galen als betaald voetballer. De speler merkt dat zijn lichaam na een wedstrijd steeds langzamer herstelt en hij vindt het na vijftien jaar betaald voetbal wel mooi geweest.

'Ik stop. Het is voor 99 procent zeker. Ik herstel steeds minder snel', aldus 35-jarige middenvelder. Uit voorzorg bleef de eenmalige international al achter in Alkmaar, toen AZ in de strijd om de UEFA Cup aantrad tegen Dnjepr uit de Oekraine, omdat Van Galen het zware schema van de Alkmaarders nauwelijks kan volgen.

Opmerkelijk genoeg, weet Louis van Gaal echter nog van niets: 'Ik heb nog niets van hem gehoord. Zolang hij die mededeling nog niet tegen mij heeft gedaan, reageer ik nergens op.'

Link to comment
Delen op andere websites

Magath traint Bayern om 4 uur 's nachts

27/10/2005 20:01

Het zal de boeken in gaan als De Vroegste Training Ooit van Bayern München, en van waarschijnlijk heel wat andere profclubs. De Duitse kampioen trainde woensdagnacht om tien over half vier.

Coach Felix Magath besloot tot deze oefensessie na de zwaarbevochten bekerzege van Bayern op tweedeklasser Erzgebirge Aue. Na de 1-0 overwinning volgde een busrit van 380 kilometer en vier uur. En tot grote verbazing van de spaarzame toekijkers, marcheerden de spelers direct van de spelersbus naar het trainingsveld.

Volgens Magath was er geen sprake van een straftraining vanwege de moeizame winst op Aue, wat bijvoorbeeld sensatiekrant Bild had gesuggereerd. Magath had zijn spelers in de bus voorgesteld wat hun voorkeur had: of donderdagmiddag een training of direct na terugkeer in München. Oliver Kahn en zijn ploegmaats kozen voor de laatste optie.

Magath maakte van de training geen uitputtingsslag. Na 45 minuten mochten de spelers van Bayern München het veld verlaten en op zoek gaan naar hun bed.

Zo moet je dat voortaan doen als ze slecht spelen ;) .

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...