Jump to content

Waarom drink jij bier?


Timske

Bier drinkers.  

128 leden hebben gestemd

  1. 1. Waarom drink jij bier?

    • Omdat ik erbij wil horen.
      5
    • Het is 'lekker'.
      73
    • Ik vind het vies.
      24
    • Ik heb het nog nooit geprobeert en hoef het niet.
      19


Recommended Posts

Rate en geef je comment.

Iedereen zijn mening moet je respecteren.. Ik vind mensen die bier drinken dom, want je gaat er helemaal kapot aan. En het is slecht voor je hersenen en heel veel andere organen. En er komen steeds meer mensen in coma.. Somige vinden het zo stoer om gewoon een kratje of meer leeg te drinken..

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 144
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jowx

    8

  • Sa_bulldog

    8

  • PowerPats

    7

  • Gta-killer

    6

Nou nou, er is wel een groot verschil tussen een gezelligheids-drinker (dus 1/2 biertjes per week) of een alcoholist (meerdere per dag).

1 of 2 biertjes per week schijnt zelfs gezond te zijn.

Ik vind bier best lekker en ik drink het alleen in het weekend in de kroeg.

Bewerkt: door =>Sandra<=
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben 16, maar drink geen bier. Ik vind 't niet nodig om alcohol te drinken, als manier om 'los te komen' en je te beginnen amuseren. Als je geen fun kan maken zonder alcohol, blijf dan gewoon thuis vind ik. En dan heb ik 't hier over drinken op fuiven, niet gewoon doordeweeks in de kroeg fzo.

Niet dat ik geheelonthouder ben, ik drink af en toe wel eens een biertje, glas wijn of champagne. Maar da's alles.

Link to comment
Delen op andere websites

Elke keer alsek met vrienden op weekend ben (opleiding voor monitor) Op zaterdag is het dan fuif en dan drink ik er toch wel een stuk of 9 fzo. Maja doe het omdat het lekker is en niet omdat iedereen het doet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben 16, maar drink geen bier. Ik vind 't niet nodig om alcohol te drinken, als manier om 'los te komen' en je te beginnen amuseren. Als je geen fun kan maken zonder alcohol, blijf dan gewoon thuis vind ik. En dan heb ik 't hier over drinken op fuiven, niet gewoon doordeweeks in de kroeg fzo.

Niet dat ik geheelonthouder ben, ik drink af en toe wel eens een biertje, glas wijn of champagne. Maar da's alles.

Yeah! Wat die maffe Belg zegt! ^^ Alleen moet je dat zesje even in een negen veranderen.. :puh:

Op een warme dag is een koud biertje op een zwoel terrasje altijd welkom. Lekker? Mwa, vind ik meevallen. Ik drink net zo lief een glas cola of water, wat mij betreft maakt dat niks uit. Af en toe wat drank kan geen kwaad.. :)

Ik vind mensen die bier drinken dom, want je gaat er helemaal kapot aan.
Beetje zwakke beredenering, mensen die overmatig alcohol nuttigen maken zichzelf inderdaad kapot. Maar af en toe een biertje kan geen kwaad, sterker nog, af en toe een rood wijntje is zelfs gezond. Je moet een goede scheiding maken tussen mensen die af en toe wat drinken en mensen die zich klem zuipen, zeggen dat iedereen die een biertje drinkt per definitie dom is vind ik nogal kortzichtig..
Link to comment
Delen op andere websites

Mag ik geen 16 zijn? Of mag ik geen bier drinken? :$

EDIT: ow, je bedoelt dat je akkoord gaat met me? xD

Iedereen drinkt zich op z'n 14de ook al zat op fuiven hoor, maar ik vind 't dan gewoon wat zielig worden.

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Mag ik geen 16 zijn? Of mag ik geen bier drinken? :$

Beide niet.. Hup, snel 17 worden! Anders +20%!! :@

Ik neem aan dat je op mij reageert, als je dat zesje naar een negen omtovert heb je 19. Mijn post was eerst anders geformuleerd, waardoor ik indirect zei dat ik ook 16 was. Vandaar.. :puh::7 Voor de rest ben ik het inderdaad met je eens! ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Als je niet 16 jaar of ouder bent dan mag je niet zeggen dat je bier drinkt. Bier is voor 16 jar en ouder dus. En ik zeg niet dat ik drink dus ik krijg geen warn.

Je mag gewoon zeggen dat je drinkt hoor, op welke leeftijd dan ook, anders mag je ook niet zeggen dat je GTA speelt.. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

@ Jowx: na je edit had ik je post pas door. :puh: Ik dacht dat ik een van de enigen ging zijn met dat standpunt, maar blijkbaar niet :D

@ Timske: als ze je hier op een forum gaan warns geven voor wat je in 't echte leven doet.. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat er echt heel weinig mensen toe zullen geven dat ze bier drinken om er bij te horen. Ik durf er bijna mijn hand voor in het vuur te steken dan 99% van de bierdrinkers het eerste biertje onder "sociale druk" hebben gedronken en dan het grootste gedeelte van hen het ook nog eens niet lekker vond en toch heeft door gedronken.

Zelf vind ik bier nu echt wel lekker en nu de zomer er aankomt en we de eerste warme dagen gehad hebben is een koud biertje op het terras echt heerlijk. Tevens wil ik mij zeker niet onder de categorie probleem drinkers scharen, maar in het weekend gaan er wel enkele in. Soms ook door de weeks maar dat ligt aan het moment en de omstandigheden ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik drink helemaal geen alcohol, Maar dat wil niet zeggen dat ik het nog nooit heb gehad natuurlijk. Toen ik een jaar of acht was wou ik een keer zou graag roken en bier hebben. Dat me moeder besloot om het mij dan ook maar eens te geven. Na die tijd heb ik het nooit weer gehad (bier) ik ben wel gaan roken, maar dat was uit stoer doen tegenover een kameraad van mij. Ik heb veel meegemaakt en gezien wat alcohol kan doen met mensen en dat is dus ook net een van de redenen dat ik geen alcohol drink. Het heeft ze voordelen heel erg. Ik snap het nut er persoonlijk niet van wat er nou zo leuk moet zijn aan dronken zijn. Het lijkt mij juist irritant. Ik wil hiermee niet zeggen dat iedereen die bier drinkt gelijk dronken word, want je hebt zoals =>Sandra<= ook al zei ook mensen die met mate drinken.

Mijn oordeel over bier is. Dat ik het vies vind en het niet hoef. Nu proberen veel mensen mij wel eens met bier of andere alcoholische dranken om te kopen, maar helaas ben ik daar niet vatbaar voor. Ik heb liever een lekker bakje koffie of een lekker glaasje cola dan dat ik alcohol drink.

Link to comment
Delen op andere websites

Het ligt bij mij helemaal aan de situatie waar ik zin in heb. Als ik met goed weer in de namiddag buiten zit, dan is een biertje bijna onmisbaar. Gewoon omdat het heerlijk is. Ook als ik in de kroeg zit, wil ik er gewoon een biertje bij. Het klinkt heel gezellig, 'een biertje pakken in de kroeg', maar ik denk dat de gezelligheid niet door het bier komt. Het is gezellig, dus drink je een paar biertjes.

Ik drink dus bier, omdat ik het lekker vind. Als ik het niet lekker vind, drink ik het niet. Goed voorbeeld: op festivals en met carnaval wordt er verdunt bier (met water?) geschonken. Dat is dus echt niet te zuipen (niet lekker dus). Dan hoef ik het echt niet. Dan zeggen sommigen 'als je er 2 hebt gehad, dan gaat de rest wel wat makkelijker naar binnen'. Maar ja, ik ga geen vies bier drinken omdat ik zat wil worden.

Ik geef wel toe dat ik af en toe te veel drink, dat ik voor mijn gevoel iets té zat ben. :D Maar ja, last van een kater heb ik nauwelijks.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb eens een keer één slokje bier genomen, het is niet verkeerd maar het is ook niet dat ik ging zeggen van ''Hmmm, lekker''. Er zijn verschillende merken bier, dus volgens mij verschillende smaken. Maar ik ga het vast en zeker niet drinken. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...