Jump to content

Waarom drink jij bier?


Timske

Bier drinkers.  

128 leden hebben gestemd

  1. 1. Waarom drink jij bier?

    • Omdat ik erbij wil horen.
      5
    • Het is 'lekker'.
      73
    • Ik vind het vies.
      24
    • Ik heb het nog nooit geprobeert en hoef het niet.
      19


Recommended Posts

  • Reacties 144
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jowx

    8

  • Sa_bulldog

    8

  • PowerPats

    7

  • Gta-killer

    6

Ik ben nog 'minderjarig', maar toch vind ik het erg lekker. Niet omdat ik daar stoer mee kan doen, maar gewoon puur voor de smaak.

Wil je toch meedoen met andere en je wilt geen alcohol, neem dan een malt biertje (alcoholvrije bier). ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben nog 'minderjarig', maar toch vind ik het erg lekker. Niet omdat ik daar stoer mee kan doen, maar gewoon puur voor de smaak.

Wil je toch meedoen met andere en je wilt geen alcohol, neem dan een malt biertje (alcoholvrije bier). ;)

Hier spreek je jezelf behoorlijk tegen.. Als je geen alcohol wilt, dan zal je niet zo snel malt nemen. Om dan toch alcoholvrij bier te nemen is meestal omdat je 'mee wilt doen'. Net zo iets dat ik rozé neem (nee dank je) en jij ranja. En dan net gaan doen alsof het echt rozé is. Echt belachelijk. Of je drinkt, of je drinkt niet. En drinken moet je doen omdat je het lekker vind en je smaak verandert. Drinken omdat het gezellig is; goed, kan nog wel. Maar om drinken om 'erbij te horen' is duidelijk fout.

Ik drink omdat ik het lekker vind, af en toe een koud Hertog Jantje. ;) Lekker in de zomer, wanneer het heet is. Of bij een kampvuurtje. Ik drink nog altijd ook graag Cola, met 2 ijsklontjes en 1 schijfje limoen. :puh:

Ik ben overigens gewoon 18.

Bewerkt: door Grove St.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben nog 'minderjarig', maar toch vind ik het erg lekker. Niet omdat ik daar stoer mee kan doen, maar gewoon puur voor de smaak.

Wil je toch meedoen met andere en je wilt geen alcohol, neem dan een malt biertje (alcoholvrije bier). ;)

Hier spreek je jezelf behoorlijk tegen..

Nee hoor. De eerste zinnen gaan over zijn eigen situatie, de laatste is gericht op het onderwerp in het algemeen.. ^^
Link to comment
Delen op andere websites

Ik drink af en toe ook wel is een biertje gewoon omdat ik het best wel lekker vind. Ik ben natuurlijk wel minderjarig maar over een maand ben ik toch 16. Vooral in de zomer als het erg warm gaat worden ga ik bier drinken. Ik vind het namelijk het lekkerst bij warm weer.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben nog 'minderjarig', maar toch vind ik het erg lekker. Niet omdat ik daar stoer mee kan doen, maar gewoon puur voor de smaak.

Wil je toch meedoen met andere en je wilt geen alcohol, neem dan een malt biertje (alcoholvrije bier). ;)

Hier spreek je jezelf behoorlijk tegen..

Nee hoor. De eerste zinnen gaan over zijn eigen situatie, de laatste is gericht op het onderwerp in het algemeen.. ^^

Nee, dat vind ik niet Jowx. Het woord 'meedoen' legt het al uit. 'Wil je toch meedoen met zuipen omdat je vrienden het ook doen, dan pak je toch malt'. Dat je iets voorstelt zegt al hoe je erover denkt.

Zo staat het beschreven, punt uit. ^^ :D

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom is post van BaasB verwijderd :-(

Iedereen drinkt zich op z'n 14de ook al zat op fuiven hoor, maar ik vind 't dan gewoon wat zielig worden.

Ja 14jarige, na 2 bier denken ze dat ze zat te zijn en gedragen ze zich als iemand die 12 bier op heeft :7

Als je niet 16 jaar of ouder bent dan mag je niet zeggen dat je bier drinkt. Bier is voor 16 jar en ouder dus. En ik zeg niet dat ik drink dus ik krijg geen warn.

Hoe kom je er nou weer bij dat je voor je 16de geen bier mag drinken :7

Maar ik ga het vast en zeker niet drinken. :)

Denk niet dat je er zo nog over denkt als je 14 bent.

Ik ben nog 'minderjarig', maar toch vind ik

Wil je toch meedoen met andere en je wilt geen alcohol, neem dan een malt biertje (alcoholvrije bier). ;)

Maar het probleem is juist dat de mensen die ''mee willen doen'' niet anders als de rest willen zijn, en als jij als enige alcoholvrij bier drinkt sta je harder voor lul dan wanneer je niks drinkt.

Bewerkt: door Gta-killer
Link to comment
Delen op andere websites

Nee, dat vind ik niet Jowx. Het woord 'meedoen' legt het al uit. 'Wil je toch meedoen met zuipen omdat je vrienden het ook doen, dan pak je toch malt'. Dat je iets voorstelt zegt al hoe je erover denkt.

Zo staat het beschreven, punt uit. ^^ :D

Dat is onzin Grove St., hij geeft min of meer een advies aan mensen die wel drinken om erbij te horen. Hij zegt niet dat hij zelf gebruik maakt van dat advies, sterker nog, hij ontkent het juist omdat hij al aangeeft dat hij wel drinkt. Hij geeft inderdaad een voorstel, en het is in het geval van meelopen beter om dan malt bier te drinken. Dat wilt helemaal niet zeggen dat hij meeloopt of het doet, dat is gewoon een stelling. En hij zegt helemaal niet dat hij mee doet, ondanks dat hij het woord gebruikt. Nogmaals, hij spreekt daarin niet in zijn eigen situatie maar over het onderwerp in het algemeen. Je verplaatsen in de visie van iemand waarmee je het niet eens bent en daar argumenten uit halen is een van de sterkste technieken in het discussiëren. Je zit er hier toch echt naast hoor.. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Wel, ik drink niet veel, en als ik drink is dat meestal op vrije dagen (weekend). Een lekker koud biertje terwijl ik buiten zit. Op concerten (o.a. Golden Earring) wil ik me nog wel eens iets te boven gaan, maar het is nooit zo erg geweest dat ik niet meer wist wat ik doe.

Het is puur voor de smaak :)

Duits bier.. :)

Bewerkt: door TaartJJ~!
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom is post van BaasB verwijderd :-(
Omdat die onnodig veel onzin en scheldwoorden bevatte, wees welkom in Opinie, maar hou je ook aan de regelgeving.
Hoe kom je er nou weer bij dat je voor je 16de geen bier mag drinken :7
Het klopt inderdaad dat jongeren onder de 16 wel alcohol mogen drinken, ze mogen het alleen niet kopen. ^^
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben 15 en ik drink geen bier. Ik heb het natuurlijk wel geprobeerd. Ik ga maandelijks naar de keet en daar wordt per avond door slechts 9 mensen 3 kratten leeg gedronken. Dan denk ik 'waar ben je mee bezig'? 3 kratten voor 9 mensen (ik drink het niet). Zelf vind ik het bier vies, ik heb alleen nog maar Heineken geprobeerd. Ik vind het niet te drinken. Wel houd ik van andere alcoholische dranken die ik graag drink. Zoals Smirnoff en Flügel. Als ik in de keet zit drink ik de hele avond Flügel. Ik drink het wel met mate, want ik heb niet zo'n zin om dronken te zijn.

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Nee, dat vind ik niet Jowx. Het woord 'meedoen' legt het al uit. 'Wil je toch meedoen met zuipen omdat je vrienden het ook doen, dan pak je toch malt'. Dat je iets voorstelt zegt al hoe je erover denkt.

Zo staat het beschreven, punt uit. ^^ :D

Dat is onzin Grove St., hij geeft min of meer een advies aan mensen die wel drinken om erbij te horen. Hij zegt niet dat hij zelf gebruik maakt van dat advies, sterker nog, hij ontkent het juist omdat hij al aangeeft dat hij wel drinkt. Hij geeft inderdaad een voorstel, en het is in het geval van meelopen beter om dan malt bier te drinken. Dat wilt helemaal niet zeggen dat hij meeloopt of het doet, dat is gewoon een stelling. En hij zegt helemaal niet dat hij mee doet, ondanks dat hij het woord gebruikt. Nogmaals, hij spreekt daarin niet in zijn eigen situatie maar over het onderwerp in het algemeen. Je zit er hier toch echt naast hoor.. :puh:

Gedeeltelijk, maar gedeeltelijk ook weer niet, collega advocaat Dhr. Jowx. (:puh:) Bovenstaande cliënt heeft te weinig informatie los gedragen om hierover een oordeel te vellen. Wij houden het hier dan ook maar bij. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...