Jump to content

Waarom drink jij bier?


Timske

Bier drinkers.  

128 leden hebben gestemd

  1. 1. Waarom drink jij bier?

    • Omdat ik erbij wil horen.
      5
    • Het is 'lekker'.
      73
    • Ik vind het vies.
      24
    • Ik heb het nog nooit geprobeert en hoef het niet.
      19


Recommended Posts

bier.jpg
Ik zou deze discussie toch een extra tintje willen geven. Ten eerste wat vinden mensen van de uitspraak ''geniet maar drink met mate'' Daarbij vind ik het heel zinvol en juist. Veel jongeren drinken teveel denk aan ''coma zuipen'' je hoort het heel vaak en dat is niet de bedoeling wat betreft het gebruik van alcohol. Dus ik wil mensen hier op het forum toch meegeven. Iedereen weet van zichzelf wel hoeveel hij/zij drinkt en als het teveel is of niet. Laat je niet overhalen voor drank mixjes enzovoort. Een normaal biertje is lekker, maar geniet en drink met mate.

Alcohol is gewoon wat veel mensen vinden een lekker drankje wat af en toe moet kunnen. Toch worden veel mensen er verslaafd aan zonder dat ze het doorhebben. Voor mijn idee brengt alcohol meer problemen met zich mee dan plezier. Dat is ook wat in onder anderen uit eigen ervaring heb meegemaakt. Ik zeg niet dat iedereen gelijk agressief is als je wat teveel drink, maar het bewustzijn van een mens met veel alcohol op is heel laag en veel mensen weten de dag erna niet meer wat ze hebben gedaan. Als je drink met mate en je de grens weet is dat top en helemaal geen probleem :D

'' Na een uitspraak van Jowx'' Dat drank mixjes lekker zijn heb ik even vlug besloten een edit in te voeren. Er zijn inderdaad drank mixjes wat geen probleem is, maar ik heb het hier over de grote lijnen dus van alles door elkaar gooien en dan opdrinken ^^ Bewerkt: door Sa_bulldog
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 144
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jowx

    8

  • Sa_bulldog

    8

  • PowerPats

    7

  • Gta-killer

    6

Mijn normale schema per avondje keet 1x in de maand. :)

Flügel 4
Smirnoff 10% van de fles schat ik.

Oeps, verkeerd begrepen. Ik dacht dat je wou dat we onze hoeveelheden doorgaven. Zal hem even aanvullen. :)

'Geniet, maar drink met mate' vind ik heel goed, maar het probleem is: "Wat is de mate?". Is dat 1? 2? 3? of misschien wel 8? De ene kan er maar 3 hebben voordat hij of zij dronken is, en de andere kan doordrinken tot de 20 en dan voelt hij zich pas wat lichtjes in het hoofd. Sommigen weten niet waar hun grens ligt en die drinken gewoon door en voordat ze het weten zijn ze dronken. Met zulke mensen heb ik wel ervaring gehad. Eerst drinken ze gewoon door en zeggen dat ze niet dronken worden en wel op tijd stoppen en voordat je het weet liggen ze languit op de bank en kunnen ze niets meer doen.

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Oeps, verkeerd begrepen. Ik dacht dat ...
Het gevolg van overmatig drankgebruik in de praktijk.. :roll:

Om even op die post van Sa_bulldog te reageren, mixdrankjes vind ik persoonlijk lekkerder dan bier hoor.. :$ Maar ook daarvoor geld dat ik ze maar eens per zoveel tijd drink, dus zolang je ook die met mate drinkt zie ik het probleem niet helemaal.. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom drink ik bier? Waarom drink ik water? Waarom drink ik cola?

Ik ben zelf 15 jaar, bijna 16 en ik drink zo af en toe ook wel eens een biertje, en dat is echt niet omdat ik er bij wil horen, want ik drink gewoon thuis meestal en tevens vind ik bier net zoals cola gewoon lekker.

Wat ik trouwens wel weer een beetje te ver vind gaan is dat sommige mensen echt een beetje te veel van het goede drinken, en ik denk dat zulke mensen in 9/10 gevallen wel aan meeloop gedrag meedoen, en dat vind ik wel weer wat minder, drink alcohol altijd met beleid, drink nooit te veel, is nergens goed voor.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je drink met mate en je de grens weet is dat top en helemaal geen probleem :D

Maar om die grens te vinden moet je er een keer overheen gaan :*D (wat regelmatig gebeurd)

Maar wat vind jij eigenlijk de grens? want die ligt bij iedereen verschillend denk ik.

Mijn normale schema per avondje keet 1x in de maand. :)

Flügel 4
Smirnoff 10% van de fles schat ik.

Drink je dan pure smirnoff :bier: op die leeftijd, of bedoel je zeker smirnoff ice?

En flugel is ook maar 0,02 liter wat je in een halve slok naar achter gooit.. (dus relatief weinig alcohol)

Heb wel eens erger gezien voor mensen van jouw leeftijd hoor. (heel veel zelfs, maar kan ook aan deze stad liggen)

En Flügel is weinig, maar wel hartstikke lekker. :tu:

Ja meeste dranken die voor jongeren zijn bedoeld (smirnoff, breezer, flugel) zijn lekker omdat er heel veel suiker inzit waardoor je alcohol bijna niet proeft.

Bewerkt: door Gta-killer
Link to comment
Delen op andere websites

Als je drink met mate en je de grens weet is dat top en helemaal geen probleem :D

Maar om die grens te vinden moet je er een keer overheen gaan :*D (wat regelmatig gebeurd)

Mijn normale schema per avondje keet 1x in de maand. :)

Flügel 4
Smirnoff 10% van de fles schat ik.

Drink je dan pure smirnoff :bier: op die leeftijd, of bedoel je zeker smirnoff ice?

En flugel is ook maar 0,02 liter wat je in een halve slok naar achter gooit..

Een grote fles smirnoff ice. Niet die kleine. En Flügel is weinig, maar wel hartstikke lekker. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik drink het vanwege het heerlijke gevoel dat een paar biertjes geeft. Alles word dan nét even iets minder problematisch en nét even iets minder zwaar. Dus omdat het een lekker, ontspannen, gevoel geeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik drink het vanwege het heerlijke gevoel dat een paar biertjes geeft. Alles word dan nét even iets minder problematisch en nét even iets minder zwaar. Dus omdat het een lekker, ontspannen, gevoel geeft.

Probleemdrinker dus?

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom drink ik bier?

Bier zie ik als een alternatief, naast andere drankjes. Of als het warm is, is een koud biertje wel lekker.

Vroeger had ik moeite om het spul naar binnen te werken, maar daar is nu verandering in gekomen. Je voelt niet echt veel van bier (naja, ik voel helemaal niks van bier), tenzij je een hele biervat naar binnenwerkt.

En als laatste: Tja, je ziet je leeftijdsgenoten het ook drinken. Waarom zou jij het dan niet proberen?

Apple-Mac

Link to comment
Delen op andere websites

ik drink normaal gesproken geen bier, wil soms wel eens een uitzondering maken, maar ik doe het niet echt om erbij te horen.

Heel toevallig dat ik gister 2 biertjes heb gehad, en me daarvoor laatste biertje is nu een jaartje geleden ofzo.

En ja, me eerste biertjes waren omdat ik erbij wou horen, maar dat is inmiddels al 6/7 jaar geleden ofzo :puh:

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

ik drink normaal gesproken geen bier, wil soms wel eens een uitzondering maken, maar ik doe het niet echt om erbij te horen.

Heel toevallig dat ik gister 2 biertjes heb gehad, en me daarvoor laatste biertje is nu een jaartje geleden ofzo.

Kan je ook uitleggen waarom je dan niet drinkt?

Want bijvoorbeeld met carnaval in limburg drinkt iedereen toch?

Link to comment
Delen op andere websites

Kan je ook uitleggen waarom je dan niet drinkt?

Want bijvoorbeeld met carnaval in limburg drinkt iedereen toch?

Niet iedereen drinkt. Ja Cola misschien, Maar als je niet drinkt wil het niet gelijk zeggen dat je geen party animal bent en er niet bijhoort. Dat je vraagt waarom hij niet drinkt oke, maar niet iedereen drinkt. Nogmaals je kan ook plezier hebben zonder drank.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...