Jump to content

GTA2 Mapping & Scripting


Lantyz

Recommended Posts

Met een gaar programma lukt alles wou je zeggen  ;)  ,Maar okee je moet er wel mee om kunnen gaan.

Ik script in kladblok... ^_^Need to say more..?

Overigens ontbreekt er een editor op GTAgames... de scriptcompiler staat er niet tussen. (en ja, ook dat is een gaar programma, wat toch prima zijn werk doet :lol: )

[EDIT: Even opgestuurd; komt in orde]

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • Reacties 85
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Lantyz

    28

  • Ironfist

    14

  • MrKooKie

    6

  • BlackDragon

    6

Ik vroeg me af, zijn er met mij nog meer GTA2 fanaten die zich op GTA2 editing gestort hebben?

JA je hebt er 1 tectron

ik hou me met gta 2 bezig omdat ik en mijn broer altijd via kabel tegen elkaar spelen zonder internet

Bewerkt: door tectron
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
En? Beetje ervaring met scripting? Ik heb nog altijd iemand nodig die mij kan inweiden in het railroad-systeem. ^_^

Mischien dat ik het kan vinden voor je wanneer iemand mij uit kan leggen hoe ik EINDELIJK dat $*#! water eens solid krijg!! -_- ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Solid? Bedoel je dat je er in kunt verdrinken, en er niet op blijft 'hangen'? In dat geval moet je het water animeren. Hoe dit precies werkt staat al ergens in het GTA2 forum (misschien zelfs wel in dit topic, trouwens).

[EDIT: Was inderdaad in dit topic, hier om precies te zijn]

Wanneer je dat niet bedoelt, dan moet je simpelweg het wateroppervlak selecteren, en het vakje 'field' aanvinken. Hierdoor wordt het wateroppervlak in View 2 groen in plaats van blauw, maar (et resultaat is hetzelfde (Wat het verschil tussen rood en blauw precies is, ben ik nog niet achter... mocht je het water per si blauw willen hebben in Vieuw 2, dan kun je altijd een ander, al bestaand stuk water kopiëren.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoel dat wanneer ik het water in loop/rij, dat ik er gewoon overheen kan lopen/rijden.. Het is wel blauw en geanimeerd. En kopieeren kan ook niet want ik wil een paar kleine meertjes en vijvers en de stukken water in GTA2 zijn VEEl te groot.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien als je met STYed de surface van de water tiles veranderd. Normaal staat 't op water misschien als je dat weghaalt dat je er dan overheen kan lopen (zelf niet geprobeerd). Succes!

En ik heb nog een handige kladblok vervanger: MISpad van Delfi. Vind ik zelf erg makkelijk scripten

hier kun je 'm downloaden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

ik vat daar niet zo veel van! hoe krijg je die script er ooit goed uit?? ik krijg maar 2 bestanden in plaats van 3

maar ik heb ook last van dat water als ik 1 blokje de grond in ga! en daan ganimeerd water doe! kank er ook zo over heen rijde of lope! best vaag

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Desalniettemin wil ik ook even reageren. Ik heb laatst besloten dat ik me toch maar weer met GTA2 bezig ga houden. De editor heb ik al jaren, maar snapte ik nooit, laat staan dat ik wist hoe ik ook maar één letter moest scripten. Nu, met veel meer info op internet, begin ik het een beetje door te krijgen. Overigens zit er een zeer uitgebreide manual bij die scripting tool, dus erg handig.

Gelukkig heb ik veel ervaring met programmeren. Ik werk nu al zo'n 17 jaar met computers, vooral begonnen in Basic, nu actief PHP. Ik zou zeggen, het script-'denkvermogen' zit er zo langzaerhand wel ingebakken. Daarbij een vleugje lateraal denken voor de probleemoplossing, dus dat moet wel gaan lukken.

Daarbij wil ik zeggen dat ik ook al een tijdje op zoek ben naar goede tutorials, en hoewel ik er wel al één had gevonden, is die ene die hier op het forum staat zo'n beetje de beste. Veel uitgebreider dan andere en zo te zien ook veel actiever. Bedankt en chapeau! :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Dat kan half. Wanneer een script eenmaal door de compiler is geweest, kun je het script niet meer inzien. Met de scripts uit het originele spel kun je dus niets. Ik heb echter ooit ergens een beta-versie van het script van het Industrial District vandaan gehaald, en aan de hand van dat script probeer ik dus wat meer inzicht te krijgen. Het simpelweg overnemen van missies kan natuurlijk, maar ik wil ook wel eens wat eigen missies scripten, en bovendien wil ik graag weten hoe het precies werkt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja inderdaad ik heb alle scripts van het 3de level! daar haal ik wel wat informatie uit op, wel handig als je niet weet hoe je iets moet aanpakkent. Als jullie die niet hebben wil ik m best keertje sturen...

Bewerkt: door Lakser_u
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...