Jump to content

Gran Turismo 5


End Of The Riot

Recommended Posts

Als Gran Turismo 5 echt uit is (de volle versie) dan laat ik de topictitel wel veranderen!

gran-turismo-prologue-canada.jpg

Ik zag dat er nog geen topic was dus:

Gran Turismo is een gevestigde waarde in de gamewereld. De best verkochte PSOne- en PS2-titel tot heden komt eindelijk naar de PS3. Deze GT5: Prologue is een voorproefje van de officiële GT5 die pas eind 2009 in de rekken gaat liggen.

Gran Turismo zijn kracht lag hem altijd in het zo nauw mogelijk nabootsen van realistisch weggedrag. Met zijn breed aanbod van gelicensieerde wagens en afgelikte graphics kon het spel zelfs de niet-race fans bekoren. Bij GT5: Prologue gaat dat niet anders zijn. De game ondersteunt Full HD 1080p, dat betekent dat alle auto's aan de hoogste resolutie mogelijk op HDTV's getoond worden. Langzamerhand vervaagt de lijn tussen realiteit en videogames.

Het realistische baan- en snelheidsgevoel van de wagens zorgt dat er veel fans zijn van de serie. Het enige nadeel dat de GT serie altijd gehad heeft, was de adaptieve AI van je tegenstanders die vaak onregelmatig reed maar dat is vanaf nu ook verleden tijd. Rijd nooit meer tegen AI-tegenstanders maar ga online en race met 16(!!)andere personen via het PlayStation Network. Het online gedeelte van Prologue gaat ook samenwerken met het BBC programma Top Gear, genaamd GT TV.

De inhoud van Gran Turismo 5: Prologue bestaat uit 60 wagens met 14 additionele tuned cars van de grootste autoverdelers ter wereld. Zelfs voor een geavanceerde en inhoudelijke sterke demo bevat Prologue 10 parkoers die in beide richtingen speelbaar zijn. Er keren een paar bekende terug zoals Suzuka Circuit en Daytona maar ook enkele nieuwelingen vinden hun weg naar de Blu-Ray.

Dit uitgebreid voorproefje is een must-have voor elke PS3-bezitter, al is het maar om te pronken met je HDTV

Deze tekst is afkomstig van een website.

Dus ik heb hem niet zelfgemaakt...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GekkieJ01

    143

  • Hayte

    126

  • End Of The Riot

    120

  • GolfG60

    115

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik he het nog maar sinds vandaag, dus heb ik wat vragen.

Vragen:

Moet je echt al die wagens kopen om er is mee te mogen rijden?

Of kan jegewoon met alle auto's spelen?

En hoe moet je driften?

Link to comment
Delen op andere websites

Om een auto te rijden, moet je 'm eerst kopen. Ik ben er meer dan 6 maanden bezig geweest om alle auto's behalve de GTbyC te verkrijgen.

En driften is heel makkelijk om uit te leggen, maar heel moeilijk om te doen.

Zo simpel mogelijk:

Traction Control op uit zetten, naar een bocht gaan, en dan in de bocht gas geven. Maar als je te goede banden er op hebt zitten (S1 of hoger) dan krijg je een beetje bandenrook. Dus is het goed om de banden op N3 of lager te zetten.

Hier is een goed filmpje:

Link to comment
Delen op andere websites

Het slimste is om net voor een bocht het gas los te laten, de bocht in te sturen en dan plankgas. En tegensturen, natuurlijk. Tenminste, zo gaat het in echt auto's en bij GT4 ging het net zo. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Het slimste is om net voor een bocht het gas los te laten, de bocht in te sturen en dan plankgas. En tegensturen, natuurlijk. Tenminste, zo gaat het in echt auto's en bij GT4 ging het net zo. :puh:

Eigenlijk is het wel zo, maar om echt een goede bocht te doen, dat is een echte kunst. Vooral als het zo realistisch is als GT5P

Link to comment
Delen op andere websites

Het slimste is om net voor een bocht het gas los te laten, de bocht in te sturen en dan plankgas. En tegensturen, natuurlijk. Tenminste, zo gaat het in echt auto's en bij GT4 ging het net zo. :puh:

Eigenlijk is het wel zo, maar om echt een goede bocht te doen, dat is een echte kunst. Vooral als het zo realistisch is als GT5P

Is er geen makkelijkere manier om door een bocht te komen zonder te botsen? :?:7

Bewerkt: door End Of The Riot
Link to comment
Delen op andere websites

Heel toevallig vandaag ook gekocht, ik ben nu bij klasse A(Hoeveel klasses zijn er?)

Ik heb de Mini Cooper S, Suzuki Cappuccino, Daihatsu OFC, Audi R8, BMW Concept 1 Series, Mazda RX-7, Lancer Evolution IX, Integra Type R en de Nissan Skyline.

Ik heb op Suzuka een tijd van 2'20.949 gereden met een R8 terwijl ik deze settings had staan, Handgeschakeld, stuurhulp uit, realisme op standaard, ASM uit, Tractiecontrol uit, Ideale lijn aan en beide banden S2, en daarmee kwam ik 859ste te staan over de hele wereld :puh:

Vind ikzelf toch wel netjes terwijl ik nooit GT3 of GT4 heb gedaan en alleen vandaag GT5P, vroeger, heel vroeger heb ik GT2 gedaan.

Hopen dat ik die score nog goed ga verbeteren :Y

En de volledige versie is toch uitgesteld?

Ik kan niet wachten, aangezien deze 'demo' wel wat weinig tracks heeft naar mijn gevoel, qua wagens valt opzich nog mee :Y

Net even snel gedrift met me RX-7, sta 1973ste in de ranklijst voor de RX-7.

En ik vind me run best wel klote gaan, had in een sectie 0 punten :7

Morgen verbeteren :Y

Greetz

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

@hierboven: Er zijn 4 klasses, de A, de B, de C en de allermoeilijkste, de S

Ik heb besloten om me meer te concentreren op het driften en ik hebt met een BMW M3 op Fuji F een record gezet en dat bracht me op de 61e plaats :dans: Ik heb het maar 3x geprobeerd :puh:

Settings:

Vermogen: + het maximum

Gewicht: -15%

Banden: Voor: N3 Achter: N1

Dan die hele lijst precies hetzelfde en toen

Camber: Voor: +5.0 Achter: +5.0

Maximale stuurhoek: 50 graden

Traction control: Uit

ABS: 1

Bewerkt: door GTAGijsso
Link to comment
Delen op andere websites

@hierboven: Er zijn 4 klasses, de A, de B, de C en de allermoeilijkste, de S

Ik heb besloten om me meer te concentreren op het driften en ik hebt met een BMW M3 op Fuji F een record gezet en dat bracht me op de 61e plaats :dans: Ik heb het maar 3x geprobeerd :puh:

Settings:

Vermogen: + het maximum

Gewicht: -15%

Banden: Voor: N3 Achter: N1

Dan die hele lijst precies hetzelfde en toen

Camber: Voor: +5.0 Achter: +5.0

Maximale stuurhoek: 50 graden

Traction control: Uit

ABS: 1

Ik met een stock RX-7 met N1 achterbanden en n3 voorbanden, geen tractiecontrol, geen asm en met auto klassement 179ste :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Heel toevallig vandaag ook gekocht, ik ben nu bij klasse A(Hoeveel klasses zijn er?)

Ik heb de Mini Cooper S, Suzuki Cappuccino, Daihatsu OFC, Audi R8, BMW Concept 1 Series, Mazda RX-7, Lancer Evolution IX, Integra Type R en de Nissan Skyline.

Ik heb op Suzuka een tijd van 2'20.949 gereden met een R8 terwijl ik deze settings had staan, Handgeschakeld, stuurhulp uit, realisme op standaard, ASM uit, Tractiecontrol uit, Ideale lijn aan en beide banden S2, en daarmee kwam ik 859ste te staan over de hele wereld :puh:

Vind ikzelf toch wel netjes terwijl ik nooit GT3 of GT4 heb gedaan en alleen vandaag GT5P, vroeger, heel vroeger heb ik GT2 gedaan.

Hopen dat ik die score nog goed ga verbeteren :Y

En de volledige versie is toch uitgesteld?

Ik kan niet wachten, aangezien deze 'demo' wel wat weinig tracks heeft naar mijn gevoel, qua wagens valt opzich nog mee :Y

Net even snel gedrift met me RX-7, sta 1973ste in de ranklijst voor de RX-7.

En ik vind me run best wel klote gaan, had in een sectie 0 punten :7

Morgen verbeteren :Y

Greetz

Wauw jij gaat lekker. :7

Ik heb nog maar 2 races gedaan maar ik snap niet goed hoe je nou het best een bocht door komt zonder te botsen op een makkelijke manier. :7

Bewerkt: door End Of The Riot
Link to comment
Delen op andere websites

Heel toevallig vandaag ook gekocht, ik ben nu bij klasse A(Hoeveel klasses zijn er?)

Ik heb de Mini Cooper S, Suzuki Cappuccino, Daihatsu OFC, Audi R8, BMW Concept 1 Series, Mazda RX-7, Lancer Evolution IX, Integra Type R en de Nissan Skyline.

Ik heb op Suzuka een tijd van 2'20.949 gereden met een R8 terwijl ik deze settings had staan, Handgeschakeld, stuurhulp uit, realisme op standaard, ASM uit, Tractiecontrol uit, Ideale lijn aan en beide banden S2, en daarmee kwam ik 859ste te staan over de hele wereld :puh:

Vind ikzelf toch wel netjes terwijl ik nooit GT3 of GT4 heb gedaan en alleen vandaag GT5P, vroeger, heel vroeger heb ik GT2 gedaan.

Hopen dat ik die score nog goed ga verbeteren :Y

En de volledige versie is toch uitgesteld?

Ik kan niet wachten, aangezien deze 'demo' wel wat weinig tracks heeft naar mijn gevoel, qua wagens valt opzich nog mee :Y

Net even snel gedrift met me RX-7, sta 1973ste in de ranklijst voor de RX-7.

En ik vind me run best wel klote gaan, had in een sectie 0 punten :7

Morgen verbeteren :Y

Greetz

Wauw jij gaat lekker. :7

Ik heb nog maar 2 races gedaan maar ik snap niet goed hoe je nou het best een bocht door komt zonder te botsen op een makkelijke manier. :7

Goed remmen, en rechts onder staat altijd voor een bocht een rode cijfer, dat is de versnelling waarmee je het gemakkelijkst doorheen kan komen, rem zo ver af dat je in die versnelling zit of als je handgeschakeld heb schakel terug in die versnelling zodat je er geen overtoeren meer/in maakt.

Ik heb zelf heel veel Forza en Forza 2 gedaan, maar GT5P is toch iets moeilijker :puh:

Ik ben nu bijna klaar met Klasse A.

Zal zo mijn auto's posten, zijn er wat meer geworden :puh:

Ik heb nu ook een Ford GT, Ferrari 599, en nog wat wagentjes :puh:

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Wat kan ik het best doen volle bak remmen voor de bochten of al van een afstand lichtjes remmen? :?

Meestal houd ik in door het gas los te laten en dan geleidelijk naar 'volle bak' te remmen. Het is niet slim om te wachten tot je volle bak moet remmen, want heel vaak loop je dan het risico dat je te laat remt en je dus uit de baan vliegt... Zo deed ik het in ieder geval in GT4.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je die hulplijn aanstaan?

Zo ja, als je ziet dat die rood zijn, vlak daarvoor moet je al beginnen met remmen, anders ben je te laat.

Mijn wagens zijn Ferrari 599, Ford GT, Nissan R-35 GT-R, Audi R8, Nissan Skyline R34 GT-R, BMW Concept 1 series, Rx-7, Lancer Evolution, Integra, Mini cooper, Daihatsu OFC, Suzuki Cappuccino :Y

Net een BMW M3 gekocht :puh:

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...