Jump to content

TUT: Hoe configureer ik mijn KPN router voor online gaming?


Jacky-2007

Recommended Posts

Hartelijk dank voor de post!

Ik heb alles gedaan wat je zei, maar nu is mijn router bij de laatste stap van het tweede deel vastgelopen en kan ik er niet meer inkomen (De webpagina op http://84.83.138.218/ is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres.) Komt dit je bekend voor? (Het is de zwarte experiabox)

Groet

Het is nu gelukt om alles in mijn router te veranderen, maar hij blijft nog steeds op de ps aangeven dat ie NAT-type 3 gebruikt...

Bewerkt: door Bobby84
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 303
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jacky-2007

    111

  • GekkieJ01

    29

  • Flokkert

    21

  • Hayte

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

@ Bobby84: Wil je wat screens plaatsen van je schermen in je router? Dan gaan we op zoek naar waar de fout zit.

@ rienie: Ik begrijp je vraag niet helemaal, waar verwacht je een IP te vinden?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Werkt deze tutorial ook op de Thomson Gateway TG789vn? Ik heb deze router net 1 dag binnen en ik game nu op strict ( nat type 3 ) maar die wil ik dus naar 2 krijgen en het liefst naar 1.

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Het is mij nu wel gelukt om mijn PS3 op NAT2 te krijgen met UpNp beschikbaar. alleen na een aantal dagen gaat ie gewoon vrolijk weer naar NAT3 met UpNp niet beschikbaar, terwijl ik ervan overtuigd ben dat het IP adres hetzelfde is gebleven.

Als iemand hier een oplossing voor heeft, alvast bedankt voor het reageren!

Groeten!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

De Thomson Gateway TG789vn routers zijn relatief nieuw en momenteel inhoudelijk voor mij ook nog nieuw.. Ik ben me hierover aan het informeren. Mij is in ieder geval al duidelijk dat KPN deze routers voortaan levert voor nieuwe klanten, en dat hun eigen techneuten eerst aan het klooien gaan met de routerfirmware alvorens deze wordt geleverd aan de klant voor gebruik. (Dit gebeurt waarschijnlijk automatisch bij het installatie-proces bij aansluiten)

Het is dus even een lopende zaak, en op dit moment kan ik er helaas nog weinig zinnigs over zeggen behalve dat KPN er weer helemaal in slaagt om gamers op de kast te jagen met hun producten..

GekkieJ01 is in deze de testcase, hij zit met hetzelfde issue en ik ga als eerste ervoor proberen te zorgen dat hij weer online kan. Daarna kan ik aan de hand daarvan een tutorial schrijven en de bovenstaande updaten zodat jullie allemaal weer online kunnen.

Dit proces kan wel een paar weken duren omdat ik het graag ik één keer goed oplever. Later meer.

[table=header]EDIT @ jordisnip3[/table]Ten eerste, welkom op het forum. :tu: Ten tweede, op welk platform speel je EoLC? (PS3/360/PC)

Link to comment
Delen op andere websites

Deze tut werkt helemaal niet bij mij.. :X

Ik zit al 2 jaar op de PS3 met NAT Type 3, ik ben er echt de dupe van.

Stomme KPN Gigaset SX552..

Ik probeerde al heel veel..

De poorten..

uPnP geprobeerd inteschakelen.

Firewall uitgezet.

Router gereset.

Modem ontkoppeld voor 30 minuten.

KPN gebeld.

Sony Helpdesk gevraagd.

Media Markt helpdesk.

Lokale computer bedrijf.

Helemaal niets werkt.

Kabel/draadloos, geen verschil.

Nog een leuk verhaal:

Ik bel KPN voor hulp: Het ligt aan de apparaat, bel de Sony helpdesk of de Playstation Helpdesk.

Ik bel dan Sony/Playstation: U moet contact nemen met uw routerbedrijf.

Daar schiet ik echt mee op.

Kan iemand de Consumenten Bond inschakelen? rofl

Bewerkt: door Jockie
Link to comment
Delen op andere websites

KPN verleent geen ondersteuning voor gaming, da's bedrijfsbeleid. Maar ook jouw router moet het gewoon gaan doen. :tu: Je zal toch de tutorial na een reset van je router stap voor stap door moeten lopen. Mocht het daarna nog niet werken, zoek dan weer even contact met mij.

[table=header]@ Black Foce[/table]Dat hij na een paar dagen weer op type 3 springt, komt omdat je je router steeds een ander IP adres laat uitdelen aan je PS3. Bij een nieuw IP zal hij hem niet meer herkennen. Dit is op te lossen door in je router je PS3 een vast IP te geven. Dit doe je in Thomson router-firmware door het apparaat op te zoeken, te openen en een vink te plaatsen bij de optie "Altijd hetzelfde IP adres gebruiken?"

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een heel groot probleem:

mijn vorige ps3 is kapot ik heb nu een nieuwe maar met dezelfde instellingen wil het niet lukken om naar NAT-type 2 te komen terwijl dat met mijn vorige ps3 wel lukte :S.

(ik heb hetzelfde model ps3)

Groeten, Ricorvs

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Deze tut werkt helemaal niet bij mij.. :X

Ik zit al 2 jaar op de PS3 met NAT Type 3, ik ben er echt de dupe van.

Stomme KPN Gigaset SX552..

Ik probeerde al heel veel..

De poorten..

uPnP geprobeerd inteschakelen.

Firewall uitgezet.

Router gereset.

Modem ontkoppeld voor 30 minuten.

KPN gebeld.

Sony Helpdesk gevraagd.

Media Markt helpdesk.

Lokale computer bedrijf.

Helemaal niets werkt.

Kabel/draadloos, geen verschil.

Nog een leuk verhaal:

Ik bel KPN voor hulp: Het ligt aan de apparaat, bel de Sony helpdesk of de Playstation Helpdesk.

Ik bel dan Sony/Playstation: U moet contact nemen met uw routerbedrijf.

Daar schiet ik echt mee op.

Kan iemand de Consumenten Bond inschakelen? rofl

Ik denk dat ik een oplossing voor jou heb

bel kpn en zeg dat je supervaak problemen hebt met deze router

bij deze zullen ze jou een thompson 789vn opsturen

die het zoizo beter doet dan dat grijze ding(die ik ook had)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...